Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Yöpilvi (engl. Nightcloud) on musta naaras,[1] jolla on meripihkanväriset silmät.[5]

Historia

Uusi profetia

Tähtiyö

Yöpilvi on Tuuliklaanin soturi, kun klaanit matkaavat uuteen kotiinsa.
Yöpilvi vastustaa Yksiviiksen nimittämistä päälliköksi Mutakynnen sijaan.
Kun Mutakynsi päättää hyökätä päällikköään vastaan, Yöpilvi on mukana hyökkäyksessä. Myrskyklaanin tullessa auttamaan Tuuliklaania, Yöpilvi taistelee Oravaliitoa vastaan. Vatukkakynnen loikatessa apuun musta naaras pakenee.

Iltahämärä

Kokoontumisessa kun Yksitähti ilmoittaa uuden nimensä, Yöpilvi tuijottaa häntä halveksuvasti.
Kun mäyrät hyökkäävät Myrskyklaaniin, Yksitähti valitsee hänet ja muutaman muun auttamaan Myrskyklaania. Kun he saapuvat Myrskyklaanin leiriin, hän ja Yksitähti ryntäävät auttamaan Saarniturkkia, joka taistelee mäyrän kanssa. He saavat ajettua mäyrän pakoon.

Kolmikon mahti

Näkö

Yöpilvellä on kumppani, Varissulka ja poika, Viimatassu.
Yöpilvi on leirissä, kun koirat hyökkäävät. Hänen ja Pöllöviiksen tehtävänä on houkutella koirat pois leiristä. Hän palaa leiriin kun koirat on saatu ajettu pois ja huomaa, miten Varissulka puhuu Viimatassulle. Yöpilvi sanoo, että Varissulan pitäisi uskoa enemmän poikaansa. Kun Viimatassu sanoo, että Tuuliklaani olisi pärjännyt ilman Myrskyklaania apua, Yöpilvi sanoo katsoen Leijonatassua, että Kanervatassu olisi loukkaantunut ilman rohkeaa Myrskyklaanin oppilasta.
Leikkimielisessä kisailussa mäyränpesä romahtaa Leijonatassun ja Viimatassun päälle. Närhitassu saa näyn tästä ja lähtee auttamaan. Yöpilvi on seuraavana paikalla ja hän on auttaa kaivamisessa. Kun oppilaat saadaan ylös, Yöpilvi on kauhuissaan.

Pimeyden joki

Hän on partiossa Lovikorvan, Jänistassun ja Pöllöviiksen kanssa ja Yöpilvi on ensimmäinen kissa, jonka Lehtilampi havaitsee kun hän ja Närhitassu ovat menossa puhumaan Yksitähdelle. Partio antaa mahdollisuuden tulla leiriin puhumaan päällikölle, mutta he ovat epäileväisiä. Yöpilvi on myrskyklaanilaisten takana heidän palatessa leiriin. Kun Varissulka ja Lehtilampi puhuvat toisilleen, Närhitassu aistii Yöpilven raivon ja kateuden, vaikka hän ei ymmärrä miksi.

Karkotus

Kun Varissulka ja Viimaturkki valmistautuvat lähtemään vuorille auttamaan heimoa, Yöpilvi astuu esiin kissajoukosta sanoakseen hyvästit. Hän painaa turkkinsa rakastavasti Varissulkaa vasten, mutta Varissulka nuolaisee vain hänen korvaansa katsoessaan kaukaisuuteen.

Pimennys

Kun Yksitähti johtaa hyökkäystä Myrskyklaaniin, Yöpilvi menee heidän mukaansa. Hän auttaa hyökkäämään Tulitähden partion kimppuun. Kun Unikkohalla on vastaamassa Leijonaroihulle siitä, onko lähistöllä vielä Tuuliklaanin sotureita, Yöpilvi hyökkää hänen kimppuunsa ja taistelee julmasti.

Auringonnousu

Yöpilvi osallistuu kokoontumiseen Varissulan ja Viimaturkin kanssa. Paatsamalehti ilmoittaa, etteivät Oravaliito ja Vatukkakynsi olleet heidän oikeat vanhempansa, kuten oli uskottu, vaan Lehtilampi ja Varissulka. Yöpilvi ja Viimaturkki ovat hämmentyneitä ja raivoissaan. Varissulka yrittää kieltää asian ja sanoo, että hänellä on vain yksi pentu, Viimaturkki.

Tähtien enne

Etäiset kaiut

Kun kaksi Myrskyklaanin oppilasta, Kyyhkytassu ja Murattitassu, hiipivät Tuuliklaanin leiriin ja jäävät kiinni, Yöpilvi on erittäin epäileväinen Myrskyklaania kohtaan. Hän sanoo, että toinen Myrskyklaanin partio on saattanut peittää tuoksunsa, mutta toinen soturi irvailee ja kysyy, luuleeko hän todella Myrskyklaanin olevan niin nokkela.

Yön kuiskaukset

Yöpilvi on metsästämässä Varissulan ja Viimaturkin kanssa. Viimaturkki saalistaa rastasta, mutta Leijonaroihu nappaa sen. Viimaturkki väittää sen olleen hänen rastas, mutta Leijonaroihu kieltäytyy antamasta sitä takaisin, joka johtaa taisteluun. Varissulka katsoo taistelua hiljaa ja paikalle saapunut Lehtilampi kysyy häneltä, miten hän voi katsoa poikiensa taistelevan. Yöpilvi kertoo hänelle, että Varissulalla on vain yksi poika ja se on Viimaturkki.
Viimaturkki raapaisee Lehtilammen kylkeä, jolloin Varissulka kiskoo poikansa irti Lehtilammesta. Yöpilvi kiskoo kumppaninsa kauemmas Lehtilammesta ja käskee Lehtilampea pysymään kaukana Varissulasta. Kun Varissulka kääntyy ja sähisee Yöpilvelle, Viimaturkki säntää heidän väliinsä ja käskee isänsä pysymään kaukana emostaan. Lopulta tuuliklaanilaiset lähtevät ja antavat Myrskyklaanin pitää rastaan. Yöpilvi uhkailee, että ensi kerralla he repisivät heidät kappaleiksi.
Kokoontumisessa Usvatähti ilmoittaa järven olevan jäässä ja kalastaminen vaikeaa. Yöpilvi sanoo, että kalanpurijatkin saavat vaihteeksi olla nälässä.

Unohdettu soturi

Yöpilvi on läsnä kokoontumisessa, jonne Paatsamalehti saapuu katoamisensa jälkeen. Hän seuraa Varissulan katsetta Paatsamalehteen ja mulkoilee häntä. Hän vaatii saada tietää, luuleeko Paatsamalehti että hän on tervetullut.

Viimeinen toivo

Varjojen aika

Myrsky ja varjo

Synkin yö

Tulijoki

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Novellit

Lehtilammen toive

Klaanien kirjat

Klaanien kissat

Lyhyttarinat

After Sunset: We Need to Talk

Kuvia

Perhe ja suku

Entinen kumppani:

Varissulka: Elossa (kirjassa River)

Poika:

Viimaturkki: Elossa (kirjassa River)

Pennut:

Kaksi nimetöntä pentua: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Pojantyttäret:

Juovasiipi: Elossa (kirjassa River)
Savusumu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Appleshine: Elossa (kirjassa River)
Woodsong: Elossa (kirjassa River)

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Yöpilvi ei ole Varissulan tosirakkaus,[6] mutta Varissulka välittää hänestä, vaikka rakastaa Lehtilampea enemmän.[7]
    • Kuitenkin The Ultimate Guidessa todetaan, että Varissulka oli vaarantanut Yöpilven koska ei rakastanut häntä. On myös sanottu, että Yöpilvi oli yrittänyt saada Varissulkaa rakastamaan häntä.
  • Kate sanoi blogissaan pitävänsä ideasta, että Yöpilvi ja Viimaturkki olisivat pakomatkalla olleita kulkukissoja ja Varissulka jättäisi Tuuliklaanin ja löytäisi heidät.

Virheet

Lainaukset

"Sinun pitäisi luottaa vähän paremmin poikaamme."
—Yöpilvi motkottamassa Varissulalle Näkö, sivu 280
"Yöpilvi oli kantanut Viimatassua kuin pentua. Oppilaan takajalat olivat laahanneet maata, mutta hän oli ollut liian uupunut ja sokissa valittaakseen. Varissulka oli astellut kumppaninsa rinnalla koko matkan ja tarjoutunut auttamaan, mutta Yöpilvi piti pennustaan kiinni kuin olisi pelännyt menettävänsä tämän hetkenä minä hyvänsä. Nyt Yöpilvi makasi kippuralla Viimatassun ympärillä ja lämmitti vapisevaa pentuaan, ja he hengittivät samaan tahtiin."
—Yöpilvi kun Viimatassu on saatu pelastettua maan alta Näkö, sivu 338

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Iltahämärä, hahmolista
  2. After Sunset: We Need to Talk
  3. Vatukkatähden myrsky, hahmolista
  4. Pirstoutunut taivas, hahmolista
  5. Yön kuiskaukset, sivu 210
  6. Erin Hunter Chat 4
  7. Erin Hunter Chat 3
Advertisement