FANDOM

Ehkä voimme antaa sinulle joitakin vinkkejä. Ja ehkä sinä voit näyttää meille, mitä vesirotta osaa.
— Yö Joen Värelle kirjassa Myrskyn aika, sivu 316

(engl. Night) on mustavalkoinen naaras.[1]

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Klaanien synty

Myrskyn aika

Yö tarkkailee Värettä saniaisholvin alta ja kysyy häneltä, onko hän vesirotta. On todettu että vaikka hän tuijottaa Värettä ällistyksissään, hänen äänensä on ystävällinen. Väre nyökäyttää päätään ja esittelee itsensä. Hän kysyy voisiko hän jäädä ja huvittunut Yö selittää, ettei hän kuulu mihinkään kissajoukkoon, ja että maa on tarkoitettu kissoille, jotka saalistavat yksinään. Hän lisää että Väre saa jäädä, kunhan hän ei varasta saalista muilta kissoilta.
Väre kysyy, miksi he saalistavat yksin. Yö päästää myötätuntoisen kehräyksen ja toteaa, että vaikka he metsästävät yleensä yksin, se ei tarkoita, etteivät he voisi metsästää jonkun muun kissan kanssa. Yö pyytää Värettä mukaan esitelläksene hänet veljelleen ja muille kissoille, jotta he voisivat saalistaa yhdessä. Väre suostuu ja Yö lisää, että he voisivat antaa hänelle vinkkejä, ja Väre voi näyttää mitä hän osaa. Yö esittelee itsensä ja kysyy, mikä Väreen nimi on.

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Path of Stars

Novellit

Thunderstar's Echo

Shadowstar's Life

Yö ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Perhe ja suku

Veli:

Nimeämätön kolli:[2] Elossa (kirjassa Myrskyn aika)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Myrskyn aika, sivu 315 (bonus-kohtaus)
  2. 2,0 2,1 Myrskyn aika, sivu 316 (bonus-kohtaus)