FANDOM

Valaiskoon Tähtiklaani polkusi, Vitilumi, ja sinun, Aurinkokarva, kun vaellatte taivaiden halki sen huomaan. Olkoon teillä hyvä pyyntionni, nopea askel ja suojaisa nukkumapaikka.

Saniaissydän Aurinkokarvasta ja Vitilumesta[1]

Vitilumi (engl. Fallensnow) on kissa, jolla on tuntematon ulkonäkö ja sukupuoli.

Erikoisseikkailut

Taivasklaanin kohtalo

Vitilumi kuolee taistelussa rottia vastaan Aurinkokarvan ohella. Muut Taivasklaanin soturit eivät voineet pelastaa hänen tai Aurinkokarvan ruumiita. Taivasklaanin kissat riitelevät siitä, oliko oikein jättää heidän ruumiinsa taistelupaikalle. Lopulta klaani hyväksyy tämän, koska partion täytyi paeta, jotta lisää kissoja ei olisi kuollut. Tammiaskel ei hyväksy tätä ja lähtee hakemaan klaanitovereidensa ruumiita, mutta Lukkitähti pysäyttää hänet. Hieman myöhemmin Saniaissydän puhuu Tähtiklaanille rukoillen, että Vitilumi ja Aurinkokarva pääsisivät turvallisesti Tähtiklaaniin.

Lainaukset

Tammiaskel: "Mitä? Ovatko Aurinkokarva ja Vitilumi kuolleet? Missä sitten ovat heidän ruumiinsa? Meidän on istuttava heidän vierellään vartiossa ja haudattava heidät."
Pääskynlento: "Meidän oli jätettävä heidät, Tammiaskel. Meidän oli paettava niin nopeasti pelastaaksemme oman nahkamme, ettemme pystyneet kantamaan kaatuneita klaanitovereita mukanamme."
—Tammiaskeleen ja Pääskynlennon väittely. Taivasklaanin kohtalo, sivu 11
"Mutta jos te olisitte tuoneet heidät tänne, olisimme voineet haudata heidät! Aivan häpeällistä jättää heidät rottien räävittäviksi. Aurinkokarva ja Vitilumi eivät saisi joutua variksenruoaksi!"
—Tammiaskel. Taivasklaanin kohtalo, page 11

Lähteet ja sitaatit 

  1. Taivasklaanin kohtalo, sivu 16
  2. Taivasklaanin kohtalo, sivu 10