FANDOM

Sama juttu Villiturkilla. Hänenkin jalkansa olivat vain ruhjeilla. Häneltä oli katkennut selkäranka.

Pikkupilvi Villiturkista.[1]

Villiturkki (engl. Wildfur) on kolli,[1] jolla on tuntematon ulkonäkö.

Tähtien enne

Etäiset kaiut

Kun puu putoaa Myrskyklaanin leiriin ja Varputassun selkäranka katkeaa, Lehtilampi neuvoo Närhisulkaa pyytämään Pikkupilven apua, koska hän oli käsitellyt ennenkin samanlaista vammaa. Kun Närhisulka ja Oravaliito saapuvat Varjoklaaniin, Närhisulka menee Pikkupilven ajatuksiin ja näkee kollin ulisemassa tuskissaan ja kykenemättä liikkumaan.
Pikkupilvi paljastaa, että kissan nimi oli Villiturkki ja että hänellä oli murtunut selkäranka, koska maaonkalon romahdus rusensi hänen jalkansa. Villiturkki selvisi vähän aikaa, mutta sai yskän, joka vaikeutti hänen hengittämistä koko ajan. Hän ei koskaan poistunut pesästä ja sai nestettä keuhkoihinsa, joka aiheutti kuoleman. Pikkupilvi kehottaa pitämään Varputassun terveyttä yllä liikuttelemalla häntä, jotta hän ei kokisi samaa kohtaloa kuin Villiturkki.

Lainaukset

"Minulla oli kerran sellainen tapaus. Silloin kun olin Nuhanenän oppilaana. Villiturkin jalat rusentuivat maaonkalon romahduksessa."
—Pikkupilvi Närhisulalle. Etäiset kaiut, page 174
Närhisulka: "Paraniko hän?"
Pikkupilvi: "Hän kuoli."
Närhisulka: "Mutta Varputassu on hengissä eikä tunne kipua."
Pikkupilvi: "Sama juttu Villiturkilla, alkuun. En usko että hän kuoli selkärangan katkeamiseen."
Närhisulka: "Mikä hänet sitten tappoi?"
Pikkupilvi: "Hän ei pystynyt kävelemään."
Oravaliito: "Ettekö te ruokkineet häntä?"
Pikkupilvi: "Tietenkin ruokimme. Mutta hän sai jatkuvan yskän. Joka kerta kun hoidimme sen, se palasi takaisin. Hänen oli yhä vaikeampi hengittää."
—Närhisulka, Oravaliito ja Pikkupilvi puhumassa Villiturkista. Etäiset kaiut, sivu 175

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Etäiset kaiut, sivu 174
  2. Etäiset kaiut, sivu 175