FANDOM

Varishäntä (engl. Crowtail) on sulavalinjainen, pitkäjalkainen, pieni musta raidallinen naaras.[1]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Varishäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Keltahampaan salaisuus

Varishäntä on Varjoklaanin soturi.
Risapennun ja Karsipennun nimitysseremonian aikana Varishäntä istuu Kaarisilmän ja Paatsamakukan kanssa. Kun Varishännästä tulee Karsitassun mestari, hän kertoo tekevänsä parhaansa. Myöhemmin Varishäntä lähtee leiristä Karsitassun, Risatassun ja Saniaisjalan kanssa.
Kun Keltapentu on pentutarhan ulkopuolella, Varishäntä nähdään vaihtavan kieliä Paatsamakukan kanssa soturien pesän edustalla. Ennen kuin Keltapennusta ja hänen sisaruksistaan tulee oppilaita, Varishäntä ja Karsitassu tassuttavat Saniaisjalan ja Risatassun luokse.

Väärätähden lupaus

Kokoontumisessa Varishäntä pysähtyy Vääräleuan viereen Kaarisilmän kanssa. Hän onnittelee Vääräleukaa, joka on Jokiklaanin uusi varapäällikkö ja sanoo, että on hienoa nähdä nuori kissa menestyvän hyvin.

Sinitähden tarina

Varishäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Pilvitassu on hänen oppilaansa.

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Varishäntä ilmestyy Kuulammella Liekkihännälle yhdessä muiden Varjoklaanin esi-isien kanssa.

Novellit

Redtail's Debt

Varishäntä ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Klaanien kirjat

Klaanien laki

Battles of the Clans

Triviaa

Virheet

  • Häntä on kutsuttu virheellisesti Variskynneksi kirjassa Klaanien laki.[2]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Väärätähden lupaus, hahmolista
  2. Klaanien laki, sivu 146