FANDOM

Varhaiset uudisasukkaat (engl. The Early Settlers) olivat ensimmäiset kissat, jotka asettuivat metsän alueille lähdettyään Kuohuvan Veden Heimosta. Klaanien synty -saagan aikana ryhmä jakautui useita kertoja ja taisteli keskenään, mikä johti viiden klaanin muodostamiseen, joita johtivat Taivasklaanin Skystar, Varjoklaanin Varjotähti, Tuuliklaanin Tuulitähti, Jokiklaanin Jokitähti ja Myrskyklaanin Myrskytähti.

Kuvaus

Varhaiset uudisasukkaat matkustivat alunperin vuorilta metsän alueille. Varjoisa Sammal oli alunperin ryhmän päällikkö, mutta hänen kuoltuaan Pitkä Varjo tuli hänen tilalleen. Puolisen kuuta kissojen saapumisesta metsään he jakautuivat kahteen leiriin sen takia, koska osa kissoista halusi asua nummella, kun taas toiset metsässä. Myöhemmin he jakautuivat viiteen leiriin.

Kirkkaan Taivaan leiri

Metsän kissojen leiriä johti Kirkas Taivas. He hääsivät ahkerasti kaikki tunkeilijat reviiriltään ja olivat erittäin tarkkoja rajoistaan. Kirkkaan Taivaan silmissä kissat olivat sitä arvokkaampia, mitä enemmän heillä oli ansioita ja mainetta sekä hyvä asema, eikä perhesiteitä ja henkilökohtaisia suhteita arvostettu paljoa. Ensimmäisen taistelun jälkeen Kirkas Taivas kuitenkin oppii virheistään ja alkaa johtamaan leiriään lempeämmin ja huolehtivaisemmin. Kuitenkaan tämä ei riitä pitämään Myrskyä enää leirissä. Kun Harmaa Siipi päättää nimetä klaanit, hän nimeää Kirkkaan Taivaan ryhmän Taivasklaaniksi. Kirkkaan Taivaan vastaanottaessa yhdeksää elämäänsä hän ottaa nimekseen Skystar.

Pitkän Varjon leiri

Nummen kissojen leiri, jota johti Pitkä Varjo, Harmaa Siipi sekä Tuulen Juoksija, sijaitsi nykyisen Tuuliklaanin metsäreviirillä. Nummella oli vähemmän kissoja kuin metsässä, mutta heillä oli enemmän pentuja, joten lopulta heitä oli enemmän kuin metsän kissoja. Myöhemmin jotkut nummen kissat lähtevät mäntymetsään, nykyisen Varjoklaanin alueelle ollessaan metsässä. Kun Harmaa Siipi päättää nimetä klaanit, White Tail nimeää Pitkän Varjon ryhmän Varjoklaaniksi. Pitkän Varjon vastaanottaessa yhdeksän elämäänsä hän ottaa nimekseen Varjotähti.

Tuulen Juoksijan leiri

Pentujensa kuoleman jälkeen Tuulen Juoksija lähtee Pitkän Varjon leiristä ja perustaa oman leirin lähelle Nelipuuta. Kun Harmaa Siipi päättää nimetä klaanit, hän nimeää Tuulen Juoksijan ryhmän Tuuliklaaniksi. Tuulen Juoksijan vastaanottaessa yhdeksän elämäänsä hän ottaa nimekseen Tuulitähti.

Joen Väreen leiri

Ryhmä kissoja päällikkönään Joen Väre asui nykyisen Jokiklaanin alueella sen ollessa metsässä. Kun Harmaa Siipi päättää nimetä klaanit, Silver Stripe nimeää Joen Väreen ryhmän Jokiklaaniksi. Joen Väreen vastaanottaessa yhdeksän elämäänsä hän ottaa nimekseen Jokitähti.

Myrskyn leiri

Myrsky liittyi Kirkkaan Taivaan leiriin, mutta vastustaa isäänsä, Kirkasta Taivasta, ja lähtee leiristä mukanaan Lehti, Salaman Häntä, Pilven Täplä, Punainen Silmä ja Pöllön Silmä. Myöhemmin Silkkiyrtti ja hänen pentunsa liittyvät heihin. Myrsky ohjaa heidät lopulta nykyisen Myrskyklaanin asuinsijalle vielä metsässä ollessaan. Kun Harmaa Siipi päättää nimetä klaanit, Silver Stripe nimeää Myrskyn ryhmän Myrskyklaaniksi. Myrskyn vastaanottaessa yhdeksän elämäänsä hän ottaa nimekseen Myrskytähti.

Reviirit

Kirkkaan Taivaan leiri

Pitkän Varjon leiri

Tuulen Juoksijan leiri

Joen alue

Joki on täynnä kaloja ja ruokojen ympäröimä.

Joen Väreen leiri

Myrskyn leiri

Historia

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Klaanien synty

Auringon polku

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Tähtien polku

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's groupDarktail's groupThe KinThe guardian catsThe Sisters