FANDOM

En minä sanoisi helppoa voittoa vääräksi. Katso nyt rakkaita kissojasi.

— Väretähti Peippotähdelle.[1]

Väretähti (engl. Ripplestar) on mustan ja oranssin kirjava kolli, jolla on keltaiset silmät.[1]

Klaanien kirjat

Klaanien laki

Väretähti on muinaisen Varjoklaanin päällikkö.
Ennen kuin aselepo lisätään soturilakiin, Väretähti johtaa klaaninsa yllätyshyökkäykseen, kun muut neljä klaania ovat odottamassa kokoontumiseen alkua. Kun muut päälliköt hyppäävät alas Puhujankiveltä auttamaan klaanitovereitaan, Väretähti syöksyy Myrskyklaanin päällikön, Peippotähden kimppuun Puhujankivelle, välittämättä siitä, että Peippotähti väittää hänen hyökkäyksensä olevan väärin. Väretähti näyttää, miten muut klaanit ovat haavoittuneita ja että hänellä oli vapaus tehdä niin.
Kun Tähtiklaani lähettää pilvet ja salamat peittämään kuun, näyttäen vihastuneensa Varjoklaanille, Väretähteen osuu salama hänen ollessa Puhujankivellä ja hän menettää viimeisen henkensä. Hänen kuolemansa vuoksi Peippotähti julistaa kymmenennen kohdan soturilakiin; kaikkien klaanien kokoontuminen pidetään täydenkuun aikaan ja silloin on yön kestävä aselepo. Tällöin klaanien välillä ei tule käydä taisteluita.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Lainaukset

"Raukkamaista mika, hyökätä kerralla kaikkien neljän klaanin kimppuun!"
—Väretähti Klaanien laki, page 119
Peippotähti: "Ei! Et voi tehdä näin!"
Väretähti: "Niinhän sinä sanot. Mutta minä taisin tehdä niin kumminkin! Näyttää siltä ettei minun tarvitse kuunnella sinua, Peippotähti."
—Väretähti ja Peippotähti Klaanien laki, sivu 120

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Klaanien laki, sivu 119
  2. 2,0 2,1 Klaanien laki, sivu 118
  3. Klaanien laki, sivu 121
  4. Klaanien laki, sivu 121
  5. Vickyn Facebook-sivu