Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Ikävää etten voi olla sinulle ylpeydenaihe. Mutta tämä ei ole vielä tässä. Teen kaikkeni tehdäkseni sinut iloiseksi siitä että olen poikasi. Et saa minua koskaan häpeämään sitä, kuka olen tai miltä näytän."
— Vääräleuka Sadekukalle kirjassa Väärätähden lupaus, sivu 224

Väärätähti (engl. Crookedstar) on vaaleanruskea raidallinen kolli,[7] jolla on vihreät silmät ja vääntynyt leuka.[8]

Väärätähti oli Jokiklaanin päällikkö metsäreviireillä. Hän syntyi Myrskypentuna Sadekukalle ja Simpukkasydämelle veljensä Tammipennun kanssa. Myrskypentu joutui vahinkoon, jossa hänen leukansa vääntyi, ja hänet nimettiin uudelleen Vääräpennuksi Sadekukan pyynnöstä. Hänen emonsa katkaisi välinsä Vääräpentuun, joka sai hänen karkaamaan Jokiklaanista. Palattuaan hänestä tuli oppilas, Väärätassu, jonka mestariksi nimitettiin Setrikarva. Hänen uniinsa alkoi ilmestyä Vaahteravarjo, joka opetti Väärätassua ja vaati häntä pysymään ennen kaikkea uskollisena jokiklaanille.

Soturiksi tullessaan Vääräleuka sai tietää Vaahteravarjon olevan Synkästä Metsästä ja lopetti tämän tapailun unissaan. Tämä kuitenkin oli järjestänyt enteen, joka johtaisi Vääräleuan tulevan valituksi varapäälliköksi. Vääräleusta tuli Raetähteä seuraava päällikkö, Väärätähti. Hänestä ja Pajutuulesta tuli kumppaneita, mutta heidän pentujensa syntymän jälkeen, Pajutuuli sairastui viheryskään Pajupennun ja Särkipennun lisäksi. Hieman ainoan jäljelle jääneen pentunsa, Hopeavirran, kuoleman jälkeen Väärätähti kuoli itse viheryskään. Hän pääsi Tähtiklaaniin ja antoi Usvatähdelle yhden tämän yhdeksästä hengestä.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

"Minusta näin on paras klaanillemme. Kaikille klaaneille. Joessa on runsaasti kalaa. On parempi jakaa saalis kuin vuodattaa verta sen vuoksi."
—Väärätähti myöntyessään Rikkotähden vaatimukseen Villiin luontoon, sivu 149
Kesken.

Erikoisseikkailut

"Klaanini merkitsee minulle enemmän kuin mikään muu maailmassa. Tiedän, että olen nuori, mutta lupaan oppia. Lupaan viisastua ja voimistua ja tehdä kaikkeni klaanin hyväksi."
—Vääräleuka ottaessaan vastaan varapäällikön arvon Väärätähden lupaus, sivu 376
Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Väärätähti on valtava, vahva, kiiltävä-[9] ja paksuturkkinen,[10] hoikka[11] vaaleanruskea raidallinen kolli,[12] jolla on vaaleanruskea vatsa[13] sekä jalat, lovi korvassa,[14] vihreät silmät ja vääntynyt leuka.[15]

Kuvia

Perhe

Pääartikkeli: Väärätähti/Perhe
Väärätähden vanhemmat ovat Sadekukka ja Simpukkasydän. Hänen kumppaninsa on Pajutuuli ja heidän pentujaan ovat Hopeavirta, Pajupentu ja Särkipentu. Lisää Väärätähden sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Pääartikkeli: Väärätähti/Trivia
Tiesitkö, että Vickyn mukaan Väärätähdellä ei todennäköisesti ollut puhevikaa, koska hän mursi leukansa niin nuorena ja oppi puhumaan sen kanssa? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Suu kiinni! Minä olen soturi!"
—Myrskypentu Tammipennulle Väärätähden lupaus, sivu 17
Hopeapentu: "Oliko tuo oikeasti vain harjoitusta? Lupaatko?"
Väärätähti: "Lupaan. Olen isäsi, Hopeapentu, ja se tarkoittaa että pidän aina lupaukseni."
—Väärätähti tehdessään lupauksen tyttärelleen. Väärätähden lupaus, sivu 473

Lähteet ja sitaatit

Advertisement