FANDOM

Niin, no ehkä nyt olen perustamassa kotia perheelleni. Mutta se on enemmän kuin harhailu ympäriinsä kulkukissana, ilman oikeaa kotia tai ystäviä. Olen oppinut paljon muiden kanssa eläessäni, ja nyt haluan hyödyntää oppejani täällä. Eivät notko ja metsä ole ainoat paikat, joissa kissajoukko voisi elää.
— Tuulen Juoksija kertoessaan oman ryhmänsä perustamisesta kirjassa Hehkuva tähti, sivu 157

Tuulitähti (engl. Windstar) on pieni,[7] jäntevä[5] ruskea naaras,[1] jolla on kapeita raidallisia raitoja, ohut, raidallinen naama ja keltaiset silmät.[1]

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Tuuli tapaa Varjon, Myrskyn ja Joen kun he keskustelevat Keskiyön kanssa erakko Solista. Hän on ainoa, joka ei valita sateesta. Hän näyttää olevan myös kaikkein vihamielisin Keskiyötä kohtaan ja on jopa hyökkäämässä mäyrän kimppuun mutta Myrsky tyynnyttää häntä.

Klaanien synty

Auringon polku

Tuuli on kulkukissa, joka asuu nummella Piikkiherneen kanssa.
Harmaa Siipi törmää Tuuleen, jota ei kuitenkaan mainita nimeltä, jahdatessaan kania. Hän kömpii ylös ja näkee naaraskissan mulkoilevan häntä. Naaraan takana laiha harmaa kollin nousee käpälilleen. Harmaa Siipi huitaisee häntänsä ja väittää, että heidän takiaan kani pääsi karkuun. Kolli kysyy naaraalta, miksi Harmaa Siipi luulee sen olleen hänen kaninsa. Tuulen niskakarvat pörhistyvät ja sihahtaa Harmaalle Siivelle, että he ovat nähneet hänet kuljeksimassa ja varastamassa riistaa. Piikkiherne kysyy hyökkäävästi mistä hän on kotoisin ja toivoo, ettei hän aio jäädä pitkäksi aikaa. Harmaa Siipi keskeyttää ja kertoo, että he jäävät niin pitkäksi aikaa kuin haluavat, ja että saalis kuuluu sille kissalle, joka saa sen kiinni. Tuuli paljastaa kyntensä ja sanoo hänelle, ettei hänen velvollisuutensa ollut sanoa tuollaista.
Harmaa Siipi valmistautuu hyökkäykseen, mutta ennen kuin Tuuli tai Piikkiherne ehtivät hyökätä, Pitkä Varjo saapuu paikalle Haukan Kiidon kanssa kysyy Harmaalta Siiveltä, onko hänellä ongelmia. Harmaa Siipi selittää, että Tuuli ja Piikkiherne olivat kaataneet hänet hänen jahdatessa kania. Tuuli tuhahtaa halveksivasti. Hän lisää, että Harmaa Siipi oli juossut suoraan heitä päin, ja toteaa hänen olevan yhtä sokea kuin maamyyrä päivänvalossa. Pitkä Varjo ilmoittaa heille etteivät he aio riidellä, ja suosittelee heitä lähtemään. Piikkiherne ottaa askeleen taaksepäin ja silmänräpäystä myöhemmin myös Tuuli. Perääntyessään hän sähähtää, ettei heidän pitäisi ajatella selviävänsä tästä eivätkä he olle tervetulleita nummille. Pitkä Varjo katsoo, kunnes molemmat kulkukissat ovat kadonneet kumpareen taakse. Harmaa Siipi ajattelee ettei hänen olisi pitänyt kiistellä Tuulen ja Piikkiherneen kanssa. Painanteessa Haukan Kiito kertoo muille kissoille, miten Pitkä Varjo sai kulkukissat häipymään.
Harmaa Siipi on nummilla juoksemassa kunens kuulee kanin vinkaisun. Hän näkee Tuulen ja Piikkiherneen jahtaavan sitä. Harmaa Siipi haluaisi liittyä jahtiin mutta hillitsee itsensä, koska haluaa välttää vihamielisyyksiä. Kani vilahtaa Harmaan Siiven ohi ja katoaa kahden kiven välissä olevaan koloon. Harmaa Siipi haukkaa henkeä kun Tuuli sujahti kanin perässä koloon. Piikkiherne pysähtyy liukuen ja valittaa, ettei ollut reilua että vain Tuuli sai mennä maan alle koska oli laiha. Kollien keskustellessa Tuuli palaa kolosta kani leuoissaan. Hän tarjoutuu näyttämään Harmaalle Siivelle mallia ja luikahtaa koloon Harmaan Siiven seuratessa perässä. Kun he löytävät uloskäynnin, Tuuli toruu Harmaata Siipeä hänen pakokauhustaan sillä se voii johtaa eksymiseen. Harmaa Siipi kiittää Tuulta ja Piikkihernettä ennen kuin he lähtevät. Kun Harmaa Siipi lähtee Pilven Täplän ja Kirjava Karvan kanssa etsimään yrttejä, hän kertoo tapaamisestaan Tuulen ja Piikkiherneen kanssa. Hän kertoo Tuulen pystyvän metsästämään kaneja maan alla. Yllättäen Harmaa Siipi kuulee ääniä saniaispehkon takaa ja miettii, vakoilivatko Tuuli ja Piikkiherne heitä.
Myöhemmin Harmaa Siipi juoksee nummilla ja törmää kaniin. Hän tappaa sen nopeasti ja huomaa Tuulen ja Piikkiherneen rientävän häntä kohti. Kulkukissat ovat nyt ystävällisempiä ja Tuuli räpäyttää hänelle ystävällisesti silmiään. Tuuli pyytää Harmaata Siipeä mukaan syömään isoa kania. Harmaa Siipi kiittää heitä ja sanoo, että he voisivat antaa saalistusvinkkejä toisilleen. Tuuli ja Piikkiherne vilkaisevat toisiinsa ja naaras vastaa kehräten, että se olisi hyvä idea. Hän pyytää myös Harmaata Siipeä kertomaan itsestään ja ystävistään, koska hän kuuli heidän tulleen jostain kaukaa. Ennen kuin he aloittavat syömistä, Harmaa Siipi ehdottaa että he voisivat tulla tapaamaan muut kissat. Kun Harmaa Siipi johdattaa nummikissat leiriin, Tuuli seuraa häntä. Heidän saapuessaan Pitkä Varjo tiedustelee keitä nämä kaksi kissaa ovat ja Harmaa Siipi esittelee Tuulen ja Piikkiherneen kertoen, että he asuvat nummilla. Pitkä Varjo muistaa aiemman yhteenoton ja muistuttaa Harmaata Siipeä, että he syyttivät heitä riistan varastamisesta. Piikkiherne pyytää anteeksi ja Tuuli ilmoittaa, että he toivat riistaa jaettavaksi.
Muut nummikissat kokoontuvat kanin ympärille Tuulen ja Piikkiherneen kanssa. Kulkukissat kysyvät muilta kissoilta kysymyksiä heidän matkastaan ja vuorista. Tuuli ja Piikkiherne lähtevät, ja Laonnut Kukka huomauttaa, että he vaikuttavat kunnollisilta. Jonkin ajan kuluttua Pitkä Varjo kysyy Harmaalta Siiveltä, pitäisikö Tuulen ja Piikkiherneen liittyä ryhmään. Harmaa Siipi kehottaa häntä vielä miettimään asiaa. Muutamaa päivää myöhemmin hän kohtaa Tuulen ja Piikkiherneen etsiessään sammalta. Piikkiherne kutsuu Harmaata Siipeä nimeltä Tuulen seisoessa takanaan. He koskettavat neniä Harmaan Siiven kanssa ja Harmaa Siipi kysyy, millainen pyyntionni on ollut. Tuuli vastaa että heidän saamansa kani oli paras moneen kuuhun. Hän lisää, että oli mukavaa käydä heidän leirissään ja kysyy, voisivatko he tulla uudestan. Harmaa Siipi sanoo etteivät he voi nyt tulla ja on tyytyväinen, kun Tuuli ja Piikkiherne eivät loukkaantuneet. Mainitaan että Harmaa Siipi pitää Tuulesta ja Piikkiherneestä mutta tietää, että Pitkä Varjo suhtautuu varautuneesti vieraisiin. Harmaa Siipi hyvästelee kulkukissat ja palaa leiriin.
Myöhemmin Harmaa Siipi huomauttaa että Tuuli ja Piikkiherne ajoivat kaneja takaa niiden pesäkoloihin.

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Tähtien polku

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Tuulitähti oli Tuuliklaanin perustaja ja ensimmäinen päällikkö. Hän perusti soturilain neljän muun klaanin kanssa, Myrskyn, Varjon ja Joen. Hänet kuvataan ylpeäksi, ovelaksi ja itsepäiseksi. Hänen mainitaan myös olevan metsän nopein kissa. Hän, kuten muutkin, vaatii että hänen pitäisi hallita metsää.
Jotkut hänen jälkeläisistään ovat edelleen klaaneissa; hänen tunnetuimamt sukulaisensa ovat Saarnijalka ja hänen poikansa Varissulka. Hänen kumppaninsa oli Piikkiherneturkki, josta tuli hänen varapäällikkönsä ja myöhemmin Tuuliklaanin toinen päällikkö, Piikkihernetähti.
Tuuli - jota tarinassa kutsutaan Tuulitähdeksi - esiintyy myös tarinassa Perhonlennosta ja Korkokivistä. Tuulitähti karkottaa Perhonlennon, kun tämä melkein kuoli jahdatessaan sulkaa ukkospolulle ja Piikkiherneturkki yritti pelastaa hänet mutta melkein kuoli itse. Kun Perhonlento havaitsee Kuukiven ja saa tietää olevansa Tuuliklaanin ensimmäinen parantaja, Perhonlento vastustaa, ettei Tuulitähti anna hänen palata. Yksi Tähtiklaanin kysyy Tuulitähdeltä, oliko totta ja kääntyessään Perhonlento näkee päällikkönsä. Toinen Tähtiklaanin kissa kertoo Tuulitähdelle, että Perhonlento on hänen uusi parantajansa ja että hän palaa takaisin Tuuliklaaniin. Tuulitähti heilauttaa korviaan, silottaa turkkinsa ja nyökkää Perhonlennolle ennen haihtumista ilmaan.

Klaanien laki

Tuuli mainitaan lyhyesti Myrskyn, Varjon, Joen ja Taivaan kanssa aamunkoiton suuren taistelun jälkeen. Taistelussa kuolleiden henget vaativat jäljelle jääneitä kissoja elämään rauhassa. Tuuli, yhdessä muiden uuden neljän päällikön kanssa, vannoo keksivänsä tavan lopettaa taistelut.

The Ultimate Guide

Hänellä on kirjassa oma sivu, mutta hän esiintyy myös Pitkän Varjon ja Gorse Furin sivuilla.

Novellit

Thunderstar's Echo

Shadowstar's Life

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vaikka alunperin todettiin ettei Tuuli ottanut -tähteä nimensä jälkiliitteeksi,[8] se on ristiriidassa kirjojen Moth Flight's Vision sekä Klaanien salaisuudet kanssa joissa Tuuli esiintyy nimellä Tuulitähti.[1]
  • Tuulitähti oli ensimmäinen klaanipäällikkö, joka sai yhdeksän henkeä ja hän myös menetti ensimmäisenä hengen.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Sisko:

Kumppani:

Piikkihernetähti: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttäret:

Perhon Lento: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Aamun Viiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Hiillospentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tomuinen Kuono: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)
Näytä loput

Tyttärentyttäret:

Bubbling Stream: Elossa (kirjan Moth Flight's Vision mangassa)
Blue Whisker: Elossa (kirjan Moth Flight's Vision mangassa)

Tyttärenpojat:

Spider Paw: Elossa (kirjan Moth Flight's Vision mangassa)
Honey Pelt: Elossa (kirjan Moth Flight's Vision mangassa)

Kaukaiset sukulaiset:

Utuhiiri: Elossa (novellissa Redtail's Debt)
Hirviloikka: Elossa (novellissa Redtail's Debt)
Peurahyppy: Elossa (novellissa Redtail's Debt)
Ruiskorsi: Elossa (novellissa Redtail's Debt)
Lovikorva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Mutakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Aamukukka: Elossa (novellissa Paatsamalehden tarina)
Takiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Storkkit: Tuntematon tilanne
Quailkit: Tuntematon tilanne
Yksitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Darktail: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Smoken pennut: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Kanervahäntä: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Varissulka: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Kotkapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Downkit: Tuntematon tilanne
Hillkit: Tuntematon tilanne
Leijonaroihu: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Närhisulka: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Viimaturkki: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Yöpilven ja Varissulan pennut: Tuntematon tilanne
Smokehaze: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Brindlewing: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Applepaw: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Woodpaw: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Fernsong: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Sorrelstripe: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Hollytuft: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Baypaw: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Myrtlepaw: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Snaptooth: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Spotfur: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Flywhisker: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Thriftear: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Bristlefrost: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)
Flipclaw: Elossa (kirjassa The Silent Thaw)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Klaanien salaisuudet, sivu 52
  2. 2,0 2,1 Auringon polku, sivu 188
  3. Ensimmäinen taistelu, hahmolista
  4. Hehkuva tähti, sivu 157
  5. 5,0 5,1 5,2 Pitkät varjot, sivu 14
  6. Myrskyn aika, sivu 200
  7. Pitkät varjot, sivu 15
  8. Erin Hunter Chat 6