Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Tiikeriklaani.jpg

Tiikeriklaani (engl. TigerClan) oli klaani, joka eli yhdessä Leijonaklaanin ja Leopardiklaanin kanssa ja joka tarinoiden mukaan eli ennen nykyisiä klaaneja.

Tiikeriklaani koostui tiikereistä, joita kuvailtiin liekinvärisinä yömetsästäjinä, jotka olivat suuria ja heillä oli hyvin mustat raidat sekä yön pimeys heidän sieluissaan.[1]

Historia

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Kun Aurinkotähti kutsuu klaanikokouksen, hän lupaa tehdä Myrskyklaanista yhtä vahvan kuin muinaisista klaaneista. Hän sanoo, että nykypäivän Myrskyklaani tullaan muistamaan Leijonaklaanin ja Tiikeriklaanin rinnalla.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kokoontumisessa Harmaatassu kertoo Tulitassulle mytologisista klaaneista, Leijonaklaanista, Tiikeriklaanista ja Täpläklaanista, vaikkakin hän tarkoittaa Leopardiklaania, kuten Leijonamieli korjaa. Hän sanoo, että Harmaatassulla pitäisi olla enemmän tietoa esi-isistään.

Salaisuuksien metsä

Kun Tulisydän on menossa puhumaan Pilvipennulle kosteista makuualusista, hän löytää pennun klaaninvanhimpien pesästä. Puolihäntä on kertomassa hänelle tarinaa Tiikeriklaanista. Hän sanoo, että Tiikeriklaanin päällikkö vaani kettua päivän ja teki jotakin yöllä, mutta keskeyttää kun näkee Tulisydämen. Pilvipennun silmät ovat suurena, kun hän miettii Tiikeriklaanin mahtavia mustaraitaisia kissoja. Kun Tulisydän on saarnannut kosteista makuualusista, pentu pyytää Puolihäntää jatkamaan ja kysyy, mitä Tiikeriklaanin päällikkö teki seuraavaksi.
Kun Tiikerikynsi karkoitetaan Myrskyklaanista, Sinitähti kysyy, onko hänellä mitään sanottavaa puolustuksekseen. Tiikerikynsi sanoo, että olisi tuonut takaisin Tiikeriklaanin päivät ja tehnyt Myrskyklaanista mahtavan.

Pimeyden hetki

Kun Tulisydän saa yhdeksää henkeään, hän tuntee suojelun hengen lempeänä, mutta tuntee kahden mytologisen klaanin, Tiikeriklaanin ja Leijonaklaanin, puskevan läpi hänestä, haastaen jokaisen kylmäsydämisen kissan. Tulisydän on järkyttynyt siitä, kuinka vahvoja muinaiset klaanit ovat.

Uusi profetia

Aamunkoi

Kun kaksijalat kaappaavat Harmaaraidan, Okakynsi on yllättynyt, sanoen Harmaaraidan taistelleen kuin Tiikeriklaanin kissa.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Tarinassa "Miten Tiikeriklaani sai raitansa" paljastetaan, että joskus Tiikeriklaanin kissat olivat yksivärisiä kuin leijonaklaanilaiset. Yksi soturi, Okahammas, oli ärtynyt siitä, että Tiikeriklaanilla ei ollut mitään omaa erikoispiirrettä, kuten Leijonaklaanin harjat ja Leopardiklaanin täplät. Okahammas alkoi hyökkäillä muihin klaaneihin ja varastaa näiltä tuoresaalista ja pentuja. Tiikeriklaanin päällikkö Hämärätähti oli jättänyt Okahampaan toimet huomiotta, kunnes hän varasti Kultatähden ainoan pennun, Kukkapennun. Hämärätähti ei halunnut sotaa pennun takia, joten hän kutsui kokoontumisen palauttaakseen pennun Leijonaklaanille. Kultatähti ja Leopardiklaanin päällikkö Nopsatähti eivät voineet hyväksyä Okahampaan toimintaa. Koska hänen ainoa syynsä oli klaaninsa ulkonäkö, muut päälliköt rankaisivat Tiikeriklaania. Klaani ei saisi näyttäytyä päivänvalossa seuraavaan kuuhun. Tiikeriklaani noudatti käskyä, ja kuun päästä heidän turkkejaan koristivat raidat.
Tarinassa "Miten Leopardiklaani voitti itselleen joen" Tiikeriklaanin päällikkö Hämärätähti tiesi villisika Raivon liikkuvan vapaana metsässä. Hän päätti yhdessä Kultatähden ja Leopardiklaanin soturin Vikkeläjalan kanssa, että jos Vikkeläjalka kykenisi tappamaan villisian, Leopardiklaani saisi metsästää joella kuun ajan. Päälliköt eivät kuitenkaan kertoneet, että Raivolla oli kumppani, Vimma, joka kostaisi kumppaninsa kuoleman. Vikkeläjalka kuitenkin onnistui tappamaan molemmat villisiat. Pahoillaan salailusta Kultatähti ja Hämärätähti antavat Leopardiklaanin metsästää joella ikuisesti.
Kun Varjoklaani hyökkää Tuuliklaanin leiriin, Rastassiipi ja hänen veljensä Kivikynsi vartioivat leirin suuaukkoa. Veljensä kuoleman jälkeen Rastassiiven mainitaan taistelevan kuin tiikeriklaanilainen kostaakseen veljensä kuoleman, vaikka hän on loukannut jalkansa.

Tiedetyt jäsenet

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatViillon ryhmäDarktail's groupThe KinThe guardian catsThe Sisters
Advertisement