Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Sokean pennun pelasti yksisilmäinen soturi. Myrskyklaani ei ole enää entisensä. Täynnä kotikisuja ja epäsikiöitä ja virttyneitä varapäälliköitä."
— Tammiturkki Myrskyklaanin partiolle kirjassa Näkö, sivu 198

Tammiturkki (engl. Oakfur) on pieni[6] vaaleanruskea kolli, jolla on vihreät silmät.

Historia

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Tammitassu on mestarinsa Märkäjalan kanssa kokoontumisessa. Märkäjalka esittelee oppilaansa Tulisydämelle, joka tervehtii Tammitassua lämpimästi. Tammitassu tervehtii ujosti takaisin.

Vaarallinen polku

Hän on nyt soturi, Tammiturkki.

Pimeyden hetki

Tammiturkki osallistuu Leijonaklaanin ja Tiikeriklaanin yhteenottoon oppilaansa Keltatassun kanssa. Hänestä on tullut naaraan mestari tämän lähtiessä Myrskyklaanista.

Uusi profetia

Keskiyö

Hänellä on nyt oppilas, Savutassu.

Aamunkoi

Hän lähtee muiden kanssa etsimään uutta kotia klaaneille. Matkan aikana hänen oppilaansa, Savutassu kuolee pudotessaan kuiluun.

Tähtiyö

Tammiturkki on partiossa Setrisydämen, Keltaturkin, Pihlajakynnen ja Kotkatassun kanssa, kun Vatukkakynsi ylittää vahingossa uuden Varjoklaanin rajan.

Iltahämärä

Oravaliito huomaa Tammiturkin kokoontumisessa Ruosteturkin ja Pihlajakynnen kanssa. Myöhemmin hän on partiossa, joka ajaa kaksi harmia aiheuttavaa kotikisua pois. Tammiturkki, Pihlajakynsi, Okakynsi ja Pilvihäntä hiipivät kotikisujen taakse katkaisten heidän pakotien.
Myöhemmin kokoontumisessa Tammiturkki kertoo Pihlajakynnelle, että on vaikea olla ihailematta Tulitähteä, joka on päättänyt ottaa Kaunokaisen ja hänen kolme pentuaan Myrskyklaaniin. Hän kysyy klaanitoveriltaan, olisiko Mustatähti hylännyt kolme ylimääräistä soturia.

Auringonlasku

Tammiturkki on partiossa ja huomaa Marjapennun jääneen kettuansaan. He katsovat kärsivää pentua eivätkä yritä auttaa. Myöhemmin hän uhkailee Myrskyturkkia.
Tammiturkki on partiossa Varjoklaanin ja Myrskyklaanin rajalla. Kun Vatukkakynnen partio hyökkää heidän kimppuunsa, Tammiturkki taistelee Hiekkamyrskyn kanssa. Hän pakenee Myrskyklaanin saadessa vahvistuksia. Hän pilkkaa Vatukkakynttä sanomalla, että sokea pentu, Närhitaassu, huomasi heidät ennen varapäällikköä. Lisäksi hän irvailee, että Myrskyklaani on täynnä kotikisuja, epäsikiöitä ja virttyneitä varapäälliköitä, viitaten Harmaaraitaan. Vatukkakynsi uhkailee varjoklaanilaisille, että jos he siirtävät rajaa, he joutuvat taistelemaan siitä. Tammiturkki kysyy, onko Vatukkakynsi aivan varma siitä, että varjoklaanilaiset eivät voita. Tammiturkin silmät kiiluvat, kun paikalle saapuu lisää varjoklaanilaisia.
Taistelun keskellä Leijonatassu huomaa Tammiturkin hiipivän kohti Tulitähteä. Leijonatassu hyökkää Tammiturkin kimppuun iskien hampaansa kollin häntään. Tulitähti pääsee ylös, nappaa Tammiturkkia niskasta ja heittää tämän päin puuta.

Kolmikon mahti

Näkö

Tammiturkki on partiossa, joka yrittää vallata lisää maita Varjoklaanille.

Karkotus

Tammiturkki on Ruosteturkin partiossa ja he tappelevat Koivuruskan ja Marjanenän kanssa. Tulitähti kuitenkin saapuu paikalle ja tappelu keskeytyy. Kun Tulitähti sanoo, että rajan tuoksu on heikko, Tammiturkki vastaa että he ovat iltapartio ja merkitsemässä juuri rajaa.

Auringonnousu

Tammiturkki on osa partiota, joka tulee Myrskyklaanin leiriin kysymään, miksi kolme Myrskyklaanin soturia olivat olleet Varjoklaanin reviirillä. Tammiturkki saa oppilaakseen Tiikeritassun.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Hänen oppilaastaan, Tiikeritassusta, on tullut soturi Tiikerisydän. Tammiturkilla on uusi oppilas, Hilleritassu.

Etäiset kaiut

Tammiturkki nähdään partiossa Hilleritassun kanssa. Partio löytää Närhisulan ja Oravaliidon läheltä Varjoklaanin rajaa ja he vievät heidät leiriin, jotta myrskyklaanilaiset voivat pyytää apua Pikkupilveltä Varpuloisteen kanssa, jonka jalat ovat murskautuneet.

Yön kuiskaukset

Kesken.

Unohdettu soturi

Hänen oppilaastaan, Hilleritassusta, on tullut soturi Hillerikynsi.

Viimeinen toivo

Kesken.

Varjojen aika

Myrsky ja varjo

Tammiturkki sairastuu tuntemattomaan sairauteen, keltayskään. Lätäkköhohde ei tiedä miten se parannetaan ja hän sanoo, ettei Tammiturkki ehkä selviä enää kauan, sillä hän on vanha. Kun Lätäkköhohde saa imikkää, Tammiturkki ja useat muut sairastuneet kissat parantuvat.

Pirstoutunut taivas

Kesken.

Rikottu laki

Kadonneet tähdet

Kesken.

Darkness Within

Kesken.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Hänen oppilaastaan, Keltatassusta tulee soturi ja hän saa nimekseen Keltaturkki.

Tigerheart's Shadow

Kesken.

Squirrelflight's Hope

Kesken.

Novellit

Tiikerikynnen raivo

Tammitassu on nuori Varjoklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Märkäjalka.
Kesken.

Blackfoot's Reckoning

Kesken.

Kyyhkysiiven hiljaisuus

Hän on nyt klaaninvanhin.

Tawnypelt's Clan

Kesken.

Kuvia

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Lainaukset

Tammiturkki: "Sokea pentu huomasi meidät ennen kuin Myrskyklaanin varapäällikkö tiesi meidän olevan täällä. Melko nöyryyttävää."
Savujalka: "Onko Myrskyklaanilla niin paha pula sotureista, että sen täytyy kouluttaa hyödyttömimmätkin pennut?"
—Tammiturkki ja Savujalka irvailevat Myrskyklaanin partiolle. Näkö, sivu 198

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Tuli ja jää, hahmolista
  2. Vaarallinen polku, hahmolista
  3. Tulitähden tehtävä, hahmolista
  4. Keskiyö, hahmolista
  5. Neljäs oppilas, hahmolista
  6. Tuli ja jää, sivu 28
Advertisement