FANDOM

Sokean pennun pelasti yksisilmäinen soturi. Myrskyklaani ei ole enää entisensä. Täynnä kotikisuja ja epäsikiöitä ja virttyneitä varapäälliköitä.
— Tammiturkki Myrskyklaanin partiolle kirjassa Näkö, sivu 198

Tammiturkki (engl. Oakfur) on pieni[6] vaaleanruskea kolli.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänen oppilaastaan, Keltatassusta tulee soturi ja saa nimekseen Keltaturkin.

Crowfeather's Trial

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Vatukkatähden myrsky

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on nyt klaaninvanhin.

Tigerheart's Shadow

Squirrelflight's Hope

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Tammitassu on mestarinsa Märkäjalan kanssa kokoontumisessa. Märkäjalka esittelee oppilaansa Tulisydämelle, joka tervehtii Tammitassua lämpimästi. Tammitassu tervehtii ujosti takaisin.

Salaisuuksien metsä

Tammitassu ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Vaarallinen polku

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on nyt soturi.

Pimeyden hetki

Tammiturkki osallistuu Leijonaklaanin ja Tiikeriklaanin yhteenottoon oppilaansa Keltatassun kanssa. Hänestä on tullut naaraan mestari tämän lähtiessä Myrskyklaanista.

Uusi profetia

Keskiyö

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on nyt oppilas, Savutassu.

Kuunnousu

Aamunkoi

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän lähtee muiden kanssa etsimään uutta kotia klaaneille. Matkan aikana hänen oppilaansa, Savutassu kuolee pudotessaan kuiluun.

Tähtiyö

Tammiturkki on partiossa Setrisydämen, Keltaturkin, Pihlajakynnen ja Kotkatassun kanssa, kun Vatukkakynsi ylittää vahingossa uuden Varjoklaanin rajan.

Iltahämärä

Oravaliito huomaa Tammiturkin kokoontumisessa Ruosteturkin ja Pihlajakynnen kanssa. Myöhemmin hän on partiossa, joka ajaa kaksi harmia aiheuttavaa kotikisua pois. Tammiturkki, Pihlajakynsi, Okakynsi ja Pilvihäntä hiipivät kotikisujen taakse katkaisten heidän pakotien.
Myöhemmin kokoontumisessa Tammiturkki kertoo Pihlajakynnelle, että on vaikea olla ihailematta Tulitähteä, joka on päättänyt ottaa Kaunokaisen ja hänen kolme pentuaan Myrskyklaaniin. Hän kysyy klaanitoveriltaan, olisiko Mustatähti hylännyt kolme ylimääräistä soturia.

Auringonlasku

Tammiturkki on partiossa ja huomaa Marjapennun jääneen kettuansaan. He katsovat kärsivää pentua eivätkä yritä auttaa. Myöhemmin hän uhkailee Myrskyturkkia.
Tammiturkki on partiossa Varjoklaanin ja Myrskyklaanin rajalla. Kun Vatukkakynnen partio hyökkää heidän kimppuunsa, Tammiturkki taistelee Hiekkamyrskyn kanssa. Hän pakenee Myrskyklaanin saadessa vahvistuksia. Hän pilkkaa Vatukkakynttä sanomalla, että sokea pentu, Närhitaassu, huomasi heidät ennen varapäällikköä. Lisäksi hän irvailee, että Myrskyklaani on täynnä kotikisuja, epäsikiöitä ja virttyneitä varapäälliköitä, viitaten Harmaaraitaan. Vatukkakynsi uhkailee varjoklaanilaisille, että jos he siirtävät rajaa, he joutuvat taistelemaan siitä. Tammiturkki kysyy, onko Vatukkakynsi aivan varma siitä, että varjoklaanilaiset eivät voita. Tammiturkin silmät kiiluvat, kun paikalle saapuu lisää varjoklaanilaisia.
Taistelun keskellä Leijonatassu huomaa Tammiturkin hiipivän kohti Tulitähteä. Leijonatassu hyökkää Tammiturkin kimppuun iskien hampaansa kollin häntään. Tulitähti pääsee ylös, nappaa Tammiturkkia niskasta ja heittää tämän päin puuta.

Kolmikon mahti

Näkö

Tammiturkki on partiossa joka yrittää ottaa enemmän maata.

Pimeyden joki

Karkotus

Tammiturkki on Ruosteturkin partiossa ja he tappelevat Koivuruskan ja Marjanenän kanssa. Tulitähti kuitenkin saapuu paikalle ja tappelu keskeytyy. Kun Tulitähti sanoo, että rajan tuoksu on heikko, Tammiturkki vastaa että he ovat iltapartio ja merkitsemässä juuri rajaa.

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tammiturkki on osa partiota, joka tulee Myrskyklaanin leiriin kysymään, miksi kolme Myrskyklaanin soturia olivat olleet Varjoklaanin reviirillä. Tammiturkki saa oppilaakseen Tiikeritassun.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänen oppilaastaan, Tiikeritassusta, on tullut soturi Tikerisydän. Tammiturkilla on uusi oppilas, Hilleritassu.

Etäiset kaiut

Tammiturkki nähdään partiossa Hilleritassun kanssa. Partio löytää Närhisulan ja Oravaliidon läheltä Varjoklaanin rajaa ja vievät heidät leiriin, jotta myrskyklaanilaiset voivat pyytää apua Pikkupilveltä Varpuloisteen kanssa, jonka jalat ovat murskautuneet.

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänen oppilaastaan, Hilleritassusta, on tullut soturi Hillerikynsi.

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Tammiturkki sairastuu tuntemattomaan sairauteen, keltayskään. Puddleshine ei tiedä miten se parannetaan. Hän sanoo, ettei Tammiturkki ehkä selviä enää kauan, sillä hän on vanha. Kun Puddleshine saa imikkää, Tammiturkki ja useat muut sairastuneet kissat parantuvat.

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

The Silent Thaw

Novellit

Tigerclaw's Fury

Tammitassu on nuori Varjoklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Märkäjalka.

Leafpool's Wish

Tammiturkki ei varsinaisesti esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Tawnypelt's Clan

Kuvia

Lainaukset

Tammiturkki: "Sokea pentu huomasi meidät ennen kuin Myrskyklaanin varapäällikkö tiesi meidän olevan täällä. Melko nöyryyttävää."
Savujalka: "Onko Myrskyklaanilla niin paha pula sotureista, että sen täytyy kouluttaa hyödyttömimmätkin pennut?"
—Tammiturkki ja Savujalka irvailevat Myrskyklaanin partiolle. Näkö, sivu 198

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Tuli ja jää, hahmolista
  2. Vaarallinen polku, hahmolista
  3. Tulitähden tehtävä, hahmolista
  4. Keskiyö, hahmolista
  5. Neljäs oppilas, hahmolista
  6. Tuli ja jää, sivu 28