Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Taivasklaani (engl. SkyClan) on nykyään yksi järven klaaneista. Taivasklaanin perustaja on Taivastähti ja klaani on nimetty hänen mukaansa.

Kuvaus

Taivasklaani oli metsän viides klaani, mutta se pakotettiin lähtemään kun kaksijalat rupesivat tuhoamaan Taivasklaanin reviiriä. Taivasklaanin päällikkö oli silloin Pilvitähti. Taivasklaanilaisilla on vahvat takajalat, joten he pystyvät kiipeilemään puissa sekä loikkimaan pitkälle ja korkealle. He ovat myös lihaksikkaita ja heillä on kovat polkuanturat, jotta he pystyisivät kävelemään kallioisella ja kivisellä alustalla. Suurimmaksi osaksi taivasklaanilaiset syövät lintuja, oravia sekä jyrsijöitä. Taivasklaanin tapana taisteluissa oli pudottautua puusta hyökkääjien niskaan, usein yllätyshyökkäyksenä.

Reviiri

Metsän alueilla

Taivasklaanin reviiri oli siellä, missä nykyään ovat kaksijalkala ja puusilpomo. Reviiri koostui lähinnä tammimetsästä ja se sijaitsi lähellä Myrskyklaania. Klaanin leiri oli onkalossa ja sen päälle rakennettiin kaksijalanpesä, jossa nykyään asuu kotikisu Sotta. Leiri oli syvien saniais- ja vatukkapensaiden ympäröimä ja sisäänkäynti kulki vatukkapensaassa olevan aukon läpi. Soturien pesä oli vatukkapensaiden alla ja klaaninvanhinten pesä oli saniaisen välisellä raossa. Päällikön näköalapaikka oli piikkipuun oksa, ja tuoresaaliskasa oli seljankukkapensaan alla. Oppilaiden pesä oli joidenkin saniaisten alla, ja pentutarha oli piikkipaatsamapensaan alla.
Kesken.

Rotkossa

Reviiri

Nykyaikainen Taivasklaani sijaitsi rotkossa. Metsän Paalujoki virtaa rotkoon asti. Maamerkkejä tällä reviirillä ovat muun muassa:

  • Leiri - Sijaitsee jyrkän rotkon juurella, minne on vaikea hyökätä.
  • Kivikeko - Kasa kiviä, jonka viereen soturit asettavat tuoresaaliit. Sitä käytetään myös samalla tavalla kuin Taivaskiveä eli kun päällikkö tahtoo ilmoittaa jotain.
  • Taivaskivi - Rotkon yläpuolella oleva kivi, jossa pidetään kokoontumisia. Se on myös paikka, jossa päällikkö saa uuden nimensä ja yhdeksän henkeään, vaikkakin Kuiskausten luola on paikka, minne parantajat menevät vaihtamaan kieliä soturiesi-isien kanssa.
  • Hiekkainen rotko - Taivasklaanin metsästysmaita.
  • Kaksijalkala - Kaksijalkojen asuinpaikka jonkin matkan päässä klaanin reviiriltä. Taivasklaanin päivytsoturit nukkuvat siellä yönsä.

Järvellä

Se jakaa Myrskyklaanin alueen kirjassa Pirstoutunut taivas.
Kesken.

Päällikkökaudet

Taivastähti

Taivastähti oli Taivasklaanin perustaja ja sen ensimmäinen päällikkö. Hänen varapäällikkönsä oli Varpusen Turkki ja hänen parantajiaan olivat Miika ja Terhon Turkki.
Kesken.

Pilvitähti

Pilvitähti on Taivasklaanin päällikkö, kun kaksijalat alkavat tuhota heidän reviiriään. Hänen varapäällikkönsä oli Pöllönpyrstö ja hänen parantajansa oli Vasanaskel.
Kesken.

Pöllötähti

Pöllötähti oli Pilvitähteä seuraava päällikkö.
Pöllötähti esiintyy Tähtiklaaniissa ja kertoo, miten Taivasklaani karkotettiin uudesta kodistaan, rotkosta, rottien toimesta. Hän on tyytyväinen, että Tulitähti kokosi uudelleen hänen klaaninsa ja on ylpeä uuden Taivasklaanin kissoista.

Lukkitähti

Lukkitähti oli Taivasklaanin päällikkö rottien hyökätessä rotkoon. Hänen varapäällikkönsä oli Hunajalehti ja hänen parantajansa Saniaissydän.
Järkyttävän tappion jälkeen rottia vastaan Taivasklaanissa on jäljellä enää vain muutama kissa. Klaaninvanhin Tammiaskel sanoo, että Vitilumen ja Aurinkokarvan ruumiit on haettava takaisin, mutta Lukkitähti estää häntä sanoen, ettei enempää kissoja voida enää menettää. Lukkitähti julistaa Taivasklaanin tulleen loppuunsa ja että rottien hyökkäys oli viimeinen pisara.
Hunajalehti protestoi muutaman soturin lisäksi. Jotkut kissat, kuten Hallakynsi ja Pihlajaturkki, myöntävät syöneensä Kaksijalkojen ruokaa ja että elämä voisi olla helpompaa kotikisuina. Heidän tekonsa kauhistuttavat Hunajalehteä ja Pääskynlentoa, jotka mieluummin jatkaisivat rotkossa elämistä. Klaani hajoaa, ja lopuista kissoista tulee kotikisuja, erakkoja tai kulkukissoja. Lukkitähti, Saniassydän ja loput klaaninvanhimmista päättävät jäädä rotkoon pitääkseen yllä soturilakia kuolemaansa saakka.

Lehtitähti

Lehtitähti on Taivasklaanin nykyinen päällikkö. Hänen varapäällikköjään ovat olleet Teräkynsi ja Ampiaisviiksi ja hänen nykyinen varapäällikönsä on Haukkasiipi. Hänen ensimmäinen parantajansa oli Kaikulaulu, ja klaanin nykyiset parantajat ovat Frecklewish ja Fidgetflake.
Tulitähti valitsi hänet Taivasklaanin päällikköksi kootessaan nykyaikaista Taivasklaania. Lehtitähti on ensiksi epäileväinen ja hämmentynyt siitä, miksi hänet valittiin, mutta suostuu vastaanottamaan yhdeksän henkeään ja on myöhemmin myös pysynyt klaanin päällikkönä.
Lehtitähti on reilu ja ennakkoluuloton päällikkö. Hän sallii kotikisujen tulla rotkoon sekä toimia sotureita päiväsaikaan ja antaa heidän lähteä Kaksijalkojensa luo yöksi. Näitä sotureita nimitetään päivytsotureiksi. Lehtitähden kumppani, Vilimyrsky, oli yksi näistä, kunnes tämä päätti jäädä pysyväksi soturiksi rotkoon.
Kesken.

Merkittävät asemat

Päälliköt

Lista päälliköistä

Varapäälliköt

Lista varapäälliköistä

Parantajakissat

Lista parantajista

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Harmaa Siipi nimesi Taivasklaanin.
  • Warriors App -sovelluksessa on sanottu, että kauan ennen kuin kaksijalat aloittivat rakentamaan pesiään Taivasklaanin reviirille, kaikki Taivasklaanin parantajat pitivät salassa järkyttävää salaisuutta; heidän klaaninsa tulisi menettämään kotinsa jonain päivänä. Parantajat ajattelivat, että jos he eivät kertoisi klaanitovereilleen asiasta, ennutus ei toteutuisikaan.

Tekijöiden lausuntoja

  • Taivasklaanin symbolissa piti alunperin olla vuori, jonka yllä oli kuunsirppi, mutta myöhemmin se vaihdettiin puuksi.[1]
  • Vickyn mukaan Taivasklaani lähti metsästä noin 20 ihmisten vuotta ennen Sinitähden syntymää.[2]

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatViillon ryhmäTummahännän ryhmäSukuThe guardian catsThe Sisters
Advertisement