Taivasklaani (engl. SkyClan) on yksi järven klaaneista. Se jakaa Myrskyklaanin alueen kirjassa Shattered Sky. Taivasklaanin perustaja on Taivastähti.

Kuvaus

Taivasklaani oli metsän viides klaani, mutta se pakotettiin lähtemään kun kaksijalat rupesivat tuhoamaan Taivasklaanin reviiriä. Taivasklaanin päällikkö oli silloin Pilvitähti.
Taivasklaanilaisilla on vahvat takajalat, joten he pystyvät kiipeilemään puissa sekä loikkimaan pitkälle ja korkealle. He ovat myös lihaksikkaita ja heillä on kovat polkuanturat, jotta he pystyisivät kävelemään kallioisella ja kivisellä alustalla. Suurimmaksi osaksi taivasklaanilaiset syövät lintuja, oravia sekä jyrsijöitä.
Taivasklaanin tapana taisteluissa oli pudottautua puusta hyökkääjien niskaan, usein yllätyshyökkäyksenä.

Reviiri

Metsän alueilla

Taivasklaanin reviiri oli lähellä kaksijalkalaa ja puusilpomoa.

Rotkossa

Reviiri

Nykyinen Taivasklaani sijaitsee rotkossa. Reviirin maamerkkejä:

  • Leiri - Sijaitsee jyrkän rotkon juurella, johon on vaikea hyökätä.
  • Kivikeko - Kasa kiviä, jonka viereen soturit asettavat tuoresaaliit. Sitä käytetään myös samalla tavalla kuin Taivaskiveä eli kun päällikkö tahtoo ilmoittaa jotain.
  • Taivaskivi - Rotkon yläpuolella oleva kivi, jonne päällikkö menee ilmoittamaan klaanilleen.
  • Hiekkainen rotko - Harjoittelupaikka oppilaille.
  • Kaksijalkala - Kaksijalkojen asuinpaikka. Taivasklaanin päivytsoturit nukkuvat siellä yönsä.

Järvellä

Tulossa.

Päällikkökaudet

Taivastähti

Pilvitähti

Pöllötähti

Pöllötähti on Pilvitähteä seuraava päällikkö.
Pöllötähti esiintyy Tähtiklaaniissa ja kertoo, miten Taivasklaani karkotettiin uudesta kodistaan, rotkosta, rottien toimesta. Hän on tyytyväinen, että Tulitähti kokosi uudelleen hänen klaaninsa ja on ylpeä uuden Taivasklaanin kissoista.

Lukkitähti

Lukkitähti on Taivasklaanin päällikkö rottien hyökätessä rotkoon. Hänen varapäällikkönsä on Hunajalehti ja hänen parantajansa Saniaissydän.
Järkyttävän tappion jälkeen rottia vastaan Taivasklaanissa on jäljellä enää vain muutama kissa. Klaaninvanhin Tammiaskel sanoo, että Vitilumen ja Aurinkokarvan ruumiit on haettava takaisin, mutta Lukkitähti estää häntä sanoen, ettei enempää kissoja voida enää menettää. Lukkitähti julistaa Taivasklaanin tulleen loppuunsa ja että rottien hyökkäys oli viimeinen pisara.
Hunajalehti protestoi muutaman soturin lisäksi. Jotkut kissat, kuten Hallakynsi ja Pihlajaturkki, myöntävät syöneensä Kaksijalkojen ruokaa ja että elämä voisi olla helpompaa kotikisuina. Heidän tekonsa kauhistuttavat Hunajalehteä ja Pääskynlentoa, jotka mieluummin jatkaisivat rotkossa elämistä. Klaani hajoaa, ja lopuista kissoista tulee kotikisuja, erakkoja tai kulkukissoja. Lukkitähti, Saniassydän ja loput klaaninvanhimmista päättävät jäädä rotkoon pitääkseen yllä soturilakia kuolemaansa saakka.

Lehtitähti

Lehtitähti on Taivasklaanin nykyinen päällikkö. Hänen varapäällikköjään ovat olleet Teräkynsi ja Ampiaisviiksi ja hänen nykyinen varapäällikönsä on Hawkwing. Hänen ensimmäinen parantajansa oli Kaikulaulu, ja klaanin nykyiset parantajat ovat Frecklewish ja Fidgetflake.
Tulitähti valitsi hänet Taivasklaanin päällikköksi kootessaan nykyaikaista Taivasklaania. Lehtitähti on ensiksi epäileväinen ja hämmentynyt siitä, miksi hänet valittiin, mutta suostuu vastaanottamaan yhdeksän henkeään ja on myöhemmin myös pysynyt klaanin päällikkönä.
Lehtitähti on reilu ja ennakkoluuloton päällikkö. Hän sallii kotikisujen tulla rotkoon sekä toimia sotureita päiväsaikaan ja antaa heidän lähteä Kaksijalkojensa luo yöksi. Näitä sotureita nimitetään päivytsotureiksi. Lehtitähden kumppani, Vilimyrsky, oli yksi näistä, kunnes tämä päätti jäädä pysyväksi soturiksi rotkoon.

Merkittävät asemat

Päälliköt

Lista päälliköistä

Varapäälliköt

Lista varapäälliköistä

Parantajakissat

Lista parantajista

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Harmaa Siipi nimesi Taivasklaanin.
  • Warriors App -sovelluksessa ollaan sanottu, että kauan ennen kuin kaksijalat aloittivat rakentamaan pesiään Taivasklaanin reviirille, kaikki Taivasklaanin parantajat pitivät salassa järkyttävää salaisuutta; heidän klaaninsa tulisi menettämään kotinsa jonain päivänä. Parantajat ajattelivat, että jos he eivät kertoisi klaanitovereilleen asiasta, ennutus ei toteutuisikaan.

Tekijöiden lausuntoja

  • Taivasklaanin symbolissa piti alunperin olla vuori, jonka yllä oli kuunsirppi, mutta myöhemmin se vaihdettiin puuksi.[1]
  • Vickyn mukaan Taivasklaani lähti metsästä noin 20 ihmisten vuotta ennen Sinitähden syntymää.[2]

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatViillon ryhmäDarktail's groupThe KinThe guardian catsThe Sisters