FANDOM

Vuorivaahtera

Suuri vuorivaahtera

Suuri vuorivaahtera (engl. The Great Sycamore) on suurikokoinen vuorivaahtera Myrskyklaanin vanhalla reviirillä.

Kuvailu

Puu sijaitsee Käärmekivien lähellä, Myrskyklaanin leiristä itään, lähempänä Varjoklaanin rajaa. Oppilaat harjoittelevat siellä kiipeämistä, sillä puun oksat ovat paksuja ja tukevia.

Esiintymiset kirjoissa

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Sinitassu ja Lumitassu harjoittelevat metsästystä Suuren vuorivaahteran luona. Sinitassu ei saa kiinni hiirtä, joten Kivikarva ja Varpuskarva päättävät harjoitella vaanimista.

Soturikissat

Villiin luontoon

Sinitähti käskee partion suurelle vuorivaahteralle ja odottamaan häntä siellä, koska siellä nähtiin Varjoklaanin kissoja.
Myöhemmin Harmaatassu kertoo Tulitassulle ja Hiekkatassulle, miten Leijonamieli aikoo viedä hänet vuorivaahteralle harjoittelemaan kiipeämistä. Seuraavana päivänä Tiikerikynsi lähettää Korppitassun metsästämään vuorivaahteralle ja Käärmekiville.
Laikkuturkki selittää, että hän kiipesi nuorempana vuorivaahteran latvaan. Tulitassu ja Harmaatassu ovat ihmeissään, kunnes Leijonamieli sanoo, että kun Laikkuturkki oli oppilas, vuorivaahtera oli taimi.

Tuli ja jää

Tulisydän näyttää oppilaalleen Tuhkatassulle reviiriä ja vie hänet vuorivaahteran luo. Hän sanoo Pikkukorvan kiivenneen oppilaana vuorivaahteran latvaan, mutta lisää heti perään, että puu oli tuolloin vain taimi.

Uusi profetia

Aamunkoi

Suuri vuorivaahtera on yhä pystyssä, vaikka kaksijalat tuhoavat metsää.

Tähtien enne

Etäiset kaiut

Mangat

Soturin turvapaikka

Kun Harmaaraita ja Millie palaavat metsään, Harmaaraita ei tunnista kotia kunnes Millie huomaa suuren, yksinäisen puun. Hän kysyy Harmaaraidalta, tunnistaako hän tuota puuta. Harmaaraita tunnistaa sen ja kauhuissaan ryntää Myrskyklaanin leiriin vain huomatakseen, että se on tuhottu.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola