FANDOM

Tämä ei ole mikään taistelu! Tämä on verilöyly.
Harmaa Siipi Kirkkaalle Taivaalle kirjassa Ensimmäinen taistelu, sivu 241

Suuri taistelu (engl. The Great Battle), kutsuttu myös nimellä Ensimmäinen taistelu (engl. The First Battle), tapahtui kirjassa Ensimmäinen taistelu, kun Pitkän Varjon leiri[1] Pitkän Varjon johdolla[2] sekä Myrsky[1] taistelivat Kirkkaan Taivaan leiriä vastaan.[3]

Kuvaus

Lähtökohta

Kaksi Pitkän Varjon, Harmaan Siiven, Myrskyn ja Kirkkaan Taivaan johtamaa leiriä tapaavat neljällä puulla täysikuun aikaan, jotta he voivat keskustella leirien välisistä viimeaikaisista jännitteistä, mutta keskustelu muuttuu katkeraksi.[3]

Yhteenveto

Taistelu alkaa, kun Kirkas Taivas antaa merkin hyökkäyksestä ja pudottaa Pitkän Varjon alas kiveltä.[3] Kissat ryhtyvät taistelemaan toisiaan vastaan[4] ja Myrsky lähetetään hakemaan lisää kissoja leiriltä auttamaan heitä, koska Kirkkaan Taivaan kissoilla on ylivoima.[5] Kirkas Taivas tappaa Laonneen Kukan,[6] ja Putoava Höyhen ja Naakan Huuto, sisar ja veli, tappavat toisensa.[7] Lukuisat muut kissat kuolevat, mukaanlukien Kuusenkäpy,[8] Kuura[9] ja Haukan Kiito.[10] Taistelu päättyy kun Kirkas Taivas on tappamassa Harmaata Siipeä, mutta tajuaa olevan tappamassa omaa veljeään.[11] Tämän jälkeen kuolleiden kissojen henget ilmestyvät puhumaan eläville kissoille.[12]

Tiivistelmä

Ennen taistelua

Hyökkäys

Murhat ja kostonhimo

Yhdisty tai kuole

Kuolemat taistelun tuloksena

Hahmot

Kirkas Taivas

Harmaa Siipi

Pitkä Varjo

Myrsky

Taisteluun osallistuneet hahmot

Pitkän Varjon, Harmaa Siiven ja Myrskyn kissat

Kirkkaan Taivaan kissat

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit