FANDOM

He ovat molemmat vihamielisiä ja vaarallisia, eikä heidän toimiaan ohjaa soturilaki.

— Kertoja Sususta ja Jacquesista.[1]

Susu (engl. Susan) on solakka ja sileäturkkinen[2] vaaleanruskea raidallinen[2] naaras,[1] jolla on vihreät silmät.

Uusi profetia

Tähtiyö

Kun Usvajalka, Vatukkakynsi, Oravaliito, Varissulka ja Keltaturkki ovat etsimässä Varjoklaanille reviiriä ja leiriä järven ympäriltä, he päätyvät kaksijalanpesälle. Siellä kaksi kotikisua puolustaa hurjasti pesää. Jacques hyökkää Oravaliidon kimppuun. Vatukkakynsi ottaa vastustajakseen kollin. Kuitenkin Susu hyökkää tämän jälkeen vapautuneen Oravaliidon kimppuun. Taistelu keskeytyy kun kaksijalka heittää jotain ja se osuu Vatukkakynnen taakse. Klaanikissat pakenevat paikalta.

Iltahämärä

Susu on Myrskyklaanin reviirillä, kun Oravaliito huomaa tämän. Rajapartion muut jäsenet saavat rapistelullaan kotikisun pakenemaan Varjoklaanin reviirille. Oravaliito lähtee perään, mutta kadottaa tämän.
Keltaturkki hämää kotikisuja esittämällä haavoittunutta, jollon Varjoklaanin ja Myrskyklaanin soturit pääsevät piirittämään heidät. Kun Ruosteturkki sihahtaa hyökkäyskäskyn, Jacques ottaa heti vastustajakseen Pilvihännän. Susu sen sijaan kiljaisee kauhistuneena. Vatukkakynsi saa pian otteen Jacquesista ja vaatii pysymään poissa Varjoklaanin reviiriltä. Tihkuviiksi ja Keltaturkki pitävät Susua paikoillaan. Kumpikin kotikisu perääntyy takaisin pesään, vaikkakin Jacques on vastahakoinen.

Tähtien enne

Unohdettu soturi

Mustatähti ilmoittaa kokoontumisessa, että Konnajalka ja Keltaturkki olivat voittaneet kaksi kotikisua kaksijalanpesällä.

A Vision of Shadows

River of Fire

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Susu ja Jacques mainitaan ensimmäistä kertaa nimeltä. Heitä molempia kuvataan kiusaajiksi, jotka hyökkäävät tai tappavat kissoja, jotka ovat yksin tai heikkoja. He pakenevat kaksijalkojen pesään, kun ovat häviämässä taistelun. Lisäksi mainitaan, että Varjoklaani ja Myrskyklaani rankaisivat heitä teoistaan.

The Ultimate Guide

Triviaa

Virheet

  • Susua on virheellisesti kutsuttu kolliksi.[3]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Klaanien salaisuudet, sivu 204
  2. 2,0 2,1 Tähtiyö, sivu 70
  3. Iltahämärä, sivu 190