Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"— — [K]enenkään ei pitäisi vain hyväksyä sitä, mitä on tapahtunut aiemmin. Tähtiklaanin aika on ohi. Tähtiklaanin kissat ovat kuolleita, eikä heidän hengillään ole teihin mitään mahtia."
— Sol yrittäessään saada Varjoklaania luopumaan Tähtiklaanista kirjassa Pitkät varjot, sivu 44-45

Sol on iso,[4] täplikäs[5] kolli,[6] jolla on kirkkaita[7] kilpikonnakuvioisia ja valkoisia laikkuja[8] ja vaaleankeltaiset silmät.[6]

Hän syntyi Cindersille ja nimettömälle kollille kolmen muun pennun kanssa. Kun heidän isänsä hylkäsi heidät, Cinders laittoi jokaisen pennun kotikisuksi. Hänen kotiväkensä antoi hänelle nimeksi Harry. Kuita myöhemmin hän tapasi Lehtitähden ja hänen pentunsa, jotka hänen kotiväkensä oli vanginnut. Pakenemisen jälkeen hän nimesi itsensä Soliksi ja liittyi Taivasklaaniin. Lehtitähti ei kuitenkaan heti tehnyt hänestä soturia, minkä vuoksi Sol turvautui häpeälliseen taktiikkaan, kuten Lehtitähden pentujen varastamiseen, mikä johti karkotukseen.

Sol tuli järvelle ja kertoi parantajille pimennyksestä. Sitten Sol vakuutti Mustatähdelle, ettei Tähtiklaanilla ollut valtaa. Mekrkin jälkeen Sol kuitenkin häädettiin. Saarniturkin murhan jälkeen Solia epäiltiin murhaajaksi ja partio löysi hänet ja toi hänet takaisin. Häntä pidettiin vankina Myrskyklaanissa; Leijonaroihu auttoi hänet kuitenkin pakoon. Myöhemmin Sol palasi järvelle ja aloitti taistelun Myrskyklaanin ja Tuuliklaanin välillä. Paatsamalehti voitti Solin ja käski hänen lähteä, mutta Sol vannoi kostoa.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

"On tulossa pimeys. — — Edessä on suuren tyhjyyden aika. Mikään ei ole oleva kuin ennen. Aurinko sammuu."
—Sol Lehtilammelle ja Närhitassulle Pimennys, sivu 170
Paatsamatassu huomaa "leijonan" Tuuliklaanin alueella, mutta Ratamohäntä sanoo, että se on vain kissa. Kissan nimi on Sol ja hän pyytä pääsevänsä Myrskyklaanin leiriin. Hän on erittäin perehtynyt klaanien elämään, joka yllättää kaikki. Hän varoittaa Lehtilampea ja Närhitassua tulevasta pimeydestä, aavistaen auringonpimennyksen. Närhitassu uskoo, että Sol tietää jotain ennustuksesta, mutta Sol päättää mennä Varjoklaaniin. Pimennyksen jälkeen Sol manipuloi Mustatähteä kumotakseen Tähtiklaaniin ja soturilain. Varjoklaani elää hajallaan reviirillään, kunnes Närhitassu, Leijonaroihu, Paatsamalehti, Tiikeritassu, Huomentassu ja Liekkitassu väärentävät Tähtiklaanin merkin. Mustatähden usko palautuu ja hän karkottaa Solin.
Saarniturkin kuoleman jälkeen Paatsamalehti myöntää nähneensä Solin muutamaa päivää aiemmin ja Myrskyklaani uskoo, että kulkukissa murhasi Saarniturkin. Vatukkakynsi, Koivuruska, Saniaisturkki, Pähkinähäntä, Leijonaroihu ja Paatsamalehti lähetetään etsimään Sol. He kohtaavat Kaksijalkalassa ryhmän erakoita, jotka tapasivat Solin aiemmin ja ovat avoimesti vihamielisiä häntä kohtaan. Uho paljastaa, että Solin ajatus päästä eroon koirista epäonnistui, kun yksi heidän kissoistaan tapettiin prosessissa. He löytävät Solin asumassa Sulon kanssa ja molemmat viedään takaisin Myrskyklaaniin. Häntä pidetään Myrskyklanin vankina, kunnes Leijonaroihu auttaa häntä pakenemaan pyytämällä tietoa ennustuksesta ja heidän isästään. Sol yrittää manipuloida hänen pentuetovereitaan voidakseen käyttää heidän voimia klaanien valtaamiseen mutta he kieltäytyvät.

Tähtien enne

"En ikinä! En ennen kuin olen tuhonnut kaiken mitä klaanit edustavat. Monta vuodenaikaa sitten tunsin yhden teidän klaaneistanne, kaukana yhdessä rotkossa. Sielläkin minua pilkattiin; sanottiin etten ollut riittävän hyvä pääsemään heidän hienoksi soturikseen! Niinpä vannoin että todistan kaikille teille, että soturilaki ei merkitse mitään. Lopulta te kuitenkin tapatte toisenne sellaisista syistä, jotka eivät ole hiirenhännän arvoisia."
—Sol Paatsamalehdelle. Unohdettu soturi, sivut 301-302
Sol löytää tiensä takaisin klaaneihin ja väittää pelastaneensa Kirsikkatassun ja Kontiaistassun ketulta. Kyyhkysiipi ja Murattilampi eivät luota häneen, ja saavat selville että Sol opettaa Tuuliklaanille taistelua tunneleissa. Paatsamalehti palaa ja ilmoittaa, että hän oli pelastanut oppilaat joten Sol valehteli. Hän opettaa Myrskyklaanin taistelemaan tunneleissa ja he ovat valmistautuneita, kun Sol johtaa Tuuliklaanin taisteluun. Sol paljastaa, että kissaryhmä rotkossa karkotti hänet joten hän lupasi todistaa soturilain arvottomuuden. Paatsamalehti säästää henkensä soturilain takia ja Sol vannoo kostoa.

SkyClan and the Stranger

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Sol on iso,[4] solakka,[9] tanakka,[10] täplikäs,[5] kirkkaan[11] kilpikonnakuvioisen,[6] ja valkoisen[11] kirjava kolli,[6] jolla on kellanpunaisia,[12] mustia,[13] tummanruskeita ja valkoisia laikkuja,[7] kasvot, jotka kapenevat kohti leukaa,[4] ja tuuhea, ruskeavalkoinen[14] kaartuva, tupsupäinen häntä.[15] Hänellä on vaaleankeltaiset silmät,[6] isot, leveät,[15] tupsupäiset korvat,[12] pitkä,[10] paksu,[9] pehmeä turkki,[16] leveä pää[12] ja auringonhohtoinen kaulus kaulan ympärillä.[17]

Kuvia

Luonne

Sol on manipuloiva ja ovela kissa, joka tietää kuinka käyttää toisten heikkouksia hyödykseen. Hän on haotonut kaunaa klaaneja kohtaan siitä asti, kun Taivasklaani karkotti hänet.

Perhe ja suku

Emo:

Cinders: Elossa (mangassa Beyond the Code)

Isä:

Nimetön kolli: Tuntematon tilanne

Sisarukset:

Nimettömiä pentuja: Tuntematon tilanne

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Sol/Trivia
Tiesitkö, että Sol on myös roomalaisen auringon jumalan nimi? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Lähdin Varjoklaanista, mutten voi lähteä vielä järveltä. Klaanit tarvitsevat minua. Ne eivät vain ole vielä tajunneet sitä. Sinä tarvitset minua, Paatsamalehti."
—Sol Paatsamalehdelle Pitkät varjot, sivu 139
"Sol ei koskaan likaa omia käpäliään. Jos on tapahtunut jotakin, sen on tehnyt joku muu - kenties Solin pyynnöstä, tai sitten ei. Ette pysty syyttämään häntä mistään."
—Täplä Solista. Auringonnousu, sivu 140

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Pimennys, sivu 166
  2. Auringonnousu, sivu 40
  3. Auringonnousu, sivu 129
  4. 4,0 4,1 4,2 Pimennys, sivu 164
  5. 5,0 5,1 Unohdettu soturi, sivu 93
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Pimennys, hahmolista
  7. 7,0 7,1 Pimennys, sivu 165
  8. Pimennys, sivu 260
  9. 9,0 9,1 Pimennys, sivu 273
  10. 10,0 10,1 Pimennys, sivu 151
  11. 11,0 11,1 Pimennys, sivu 165
  12. 12,0 12,1 12,2 Pitkät varjot, sivu 17
  13. Unohdettu soturi, sivu 99
  14. Pimennys, sivu 261
  15. 15,0 15,1 Pimennys, sivu 151
  16. Pimennys, sivu 267
  17. Virallinen foorumi
Advertisement