FANDOM

Skystar (suom. Taivastähti), tunnettu myös nimellä Kirkas Taivas (engl. Clear Sky), on paksuturkkinen, leveälapainen,[7] pitkäjalkainen, vaaleanharmaa kolli, jolla on jäänsiniset silmät,[1] lovi korvassa ja pitkä häntä.

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Hawkwing's Journey

Klaanien synty

Auringon polku

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Path of Stars

A Vision of Shadows

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Novellit

Thunderstar's Echo

Shadowstar's Life

Pilvitähden taival

Vaahteratähti mainitsee Kirkkaan Taivaan lyhyesti, kun hän keskustelee Taivasklaanin nykyisen päällikön, Pilvitähden kanssa. Vaahteratähti kertoo Pilvitähdelle, että kun klaanit alkoivat merkitä rajojaan, Kirkas Taivas oli heidän johtajansa. Vaahteratähti sanoo myös, että Kirkas Taivas oli ensimmäinen kissa, joka näki että reviirit voivat ruokkia ja suojella heitä.
Pilvitähti mainitsee, että he merkitsevät edelleen rajojaan Kirkkaan Taivaan muistolle. Tämän jälkeen Pihlajatähti saapuu paikalle. Entinen päällikkö sanoo, että Kirkas Taivas piirsi reviirin reunat, mutta Pihlajatähti vahvisti niitä entisestään.

Klaanien kirjat

Klaanien laki

The Ultimate Guide

Kuvia

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Skystar on Hiljaisen Sateen esikoinen.
  • Skystarin turkin sävy on on samanlainen kuin Pilvitähdellä.

Tekijöiden lausuntoja

  • Vicky on vahvistanut, että Kirkas Taivas ja Sky ovat yksi ja sama kissa.[8]
  • Kate totesi, että hän teki Skystarista ja Star Flowerista parin, koska he olivat "täydellinen pari", ja Skystar valitsee Tähtiklaanissa Star Flowerin kumppanikseen.
  • Kate ajattelee, että Skystar ansaitsi Hiljaisen Sateen haukut.
  • Kate totesi, ettei hän pitänyt Kirkkaasta Taivaasta, koska hän oli "jääräpäinen ja ylimielinen", mutta hän totesi myös että hän ei usko Kirkkaan Taivaan olevan paha.[9]
  • Kate uskoo, että Skystar päätyi adoptoimaan Honey Peltin pojakseen, ja myöhemmin tämä osoittautui todeksi.

Virheet

  • Vicky sanoi Erin Hunter chatissa etteivät Tuuli, Myrsky, Varjo, Joki ja Taivas ottaneet nimeensä loppuliitettä -tähti, koska tätä perinnettä ei ollut vielä.
    • Kuitenkin kirjan Moth Flight's Vision lopussa on vahvistettu että kaikki päälliköt ottivat tähti-loppuliitteen.
  • Novellissa Pilvitähden taival mainitaan, että Skystar oli Taivasklaanin päällikkö, kun rajoja alettiin merkkaamaan.[6] Kuitenkin kirjassa Klaanien laki Pihlajatähti on päällikkö, joka ehdottaa ajatusta rajoista, niiden merkitsemisestä ja niillä partioimisesta. Unikkopilvi on ensimmäinen, joka ehdottaa asiaa.[10]

Perhe ja suku

Emo:

Hiljainen Sade: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veljet:

Harmaa Siipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Rosoinen Huippu: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Sisko:

Räpyttävä Lintu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppanit:

Valoisa Virta (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ukkonen (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Star Flower: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä

Pojat:

Myrskytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tiny Branch: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Flower Foot: Elossa (kirjassa Thunderstar's Echo)
Dew Petal: Elossa (kirjassa Thunderstar's Echo)

Pennut:

Valoisan Virran kaksi nimeämätöntä pentua: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ukkosen kaksi nimeämätöntä pentua: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottopoika:

Honey Pelt: Elossa (kirjassa Thunderstar's Echo)

Lainaukset

"Älä pakota minua tekemään tätä, veli. Minä haluan vain että kaikki kissat ovat turvassa. Että meillä on rajat suojaamassa meitä ja varmistamassa, että meillä on riistaa."
—Kirkas Taivas Harmaalle Siivelle Ensimmäinen taistelu, page 271
Kilpikonnan Häntä: "Sinä typerys, Kirkas Taivas. Milloin olet unohtanut, mistä olet kotoisin? Milloin olet päättänyt, että voit hyvin tappaa kissoja joiden kanssa sinut on kasvatettu?"
Kirkas Taivas: "Halusin vain suojella omiani."
Kilpikonnan Häntä: "Tappaminen johtaa vain siihen, että tapetaan lisää. Saat luvan oppia virheistäsi."
—Kilpikonnan Häntä Kirkkaalle Taivaalle taistelun jälkeen Ensimmäinen taistelu, sivu 282
Näytä loput
Ukkonen: "Sinä olet ollut ahne, Kirkas Taivas. Olet halunnut valtaa kaikkiin kissoihin."
Kirkas Taivas: "Tuo ei pidä paikkaansa! Minun oli tehtävä vaikeita ratkaisuja. Se vaati rohkeutta. Yritä ymmärtää."
Ukkonen
Kirkas Taivas: "En halunnut kenenkään kärsivän nälkää. Pelkäsin, että sydämeni murtuisi, jos joutuisin vielä näkemään jonkun kuolevan niin kuin Räpyttävä Lintu."
Ukkonen: "Sinua ajoi siis pelko. Pelko on voimakas tunne, jota ainoastaan kaikkein vahvin kissa pystyy vastustamaan. Mutta nyt näet, että pelkoon ei ole syytä. Olemme näyttäneet, ettei kuolemaa tarvitse pelätä. Se ei ole loppu."
—Ukkonen Kirkkaalle Taivaalle taistelun jälkeen Ensimmäinen taistelu, sivu 285
"Me liitymme yhteen. Tästä eteenpäin me elämme yhdessä."
—Kirkas Taivas Ensimmäinen taistelu, page 289
Tähden Kukka: "Erakolla on rankkaa. Tiedän ettet luota minuun, mutta sinun kannattaisi. Olin isälleni uskollinen loppuun asti. Eikö se olekin todellista uskollisuutta?"
Kirkas Taivas: "En voi päästää sinua mukaan. Isäsi teki pahaa monille kissoistasi. He eivät katsoisi hyvällä, jos toisin sinut leiriin."
Tähden Kukka
Kirkas Taivas: "En voi. En sen jälkeen, mitä isäsi teki."
—Kirkas Taivas ja Tähden Kukka joukkioon liittymisestä Jaettu metsä, sivut 90-91
Tähden Kukka: "Meissä on enemmän samaa kuin uskotkaan."
Kirkas Taivas: "Meissä ei ole mitään samaa. Minä en ole koskaan kavaltanut ketään."
Tähden Kukka
—Kirkas Taivas ja Tähden Kukka Jaettu metsä, sivu 150
Myrsky: "Silloin kun tulin tänne, luulin että voisin auttaa sinua johtamaan. Mutta sinua eivät minun mielipiteeni kiinnosta. Sivuutat jatkuvasti neuvoni. Minun on hyödytöntä olla täällä."
Kirkas Taivas: "Luulitko saavasi erityiskohtelua, koska olet poikani?"
Myrsky
Kirkas Taivas: "Sinä siis hylkäät meidät, koska et saa ansaitsemaasi kunnioitusta?"
Myrsky: "Minä lähden, koska en halua katsella typeriä päätöksiäsi enää yhtään pidempään."
Kirkas Taivas: "Minähän olen selittänyt, miksi en anna kissojen saalistaa enempää riistaa."
Myrsky: "En minä sitä typerää päätöstä tarkoita."
Kirkas Taivas: "Tarkoitat Tähden Kukkaa!"
Myrsky: "Sinun pitäisi karkottaa hänet metsästä. Hänestä on pelkkää harmia."
Kirkas Taivas: "Lopeta jo! Olet kuin pentu joka kiukuttelee kun ei saa valita ensimmäisenä riistakasasta!"
Myrsky: "Enkä ole!"
Kirkas Taivas: "Minä olen sinun isäsi. Et sinä voi minulle sanoa, kenet saan ottaa kumppaniksi, niin kuin et sitäkään, miten minun pitää johtaa joukkiotani."
Myrsky: "Sepä tässä on ongelmana, Kirkas Taivas. En voi sanoa sinulle mitään. Sinä luulet tietäväsi kaiken. Mutta et tiedä! Et erota hyvää pahasta. Et ole koskaan erottanut. Mutta haluat niin lujasti olla 'oikeassa', että vääristelet kaikkea todistaaksesi sen. Jos sattuisit luulemaan kettua kaniksi, väittäisit sitä kaniksi vaikka se repiwi kurkkusi auki, ihan vain siksi että mieluummin kuolisit kuin myöntäisit olleesi väärässä!"
—Myrsky ja Kirkas Taivas riitelemässä Ensimmäinen taistelu, sivut 183-184
Hiljainen Sade: "En olisi uskonut kasvattavani pentua tappamaan heimotoverini."
Kirkas Taivas: "Sinä et ymmärrä millaista se oli! Me olimme vieraalla maalla, ja elämisen ehdot olivat aivan erilaiset kuin aiemmin vuorilla. Meillä ei ollut Kivistänäkijää neuvomassa. Minä luulin tekeväni oikein!"
Hiljainen Sade
Kirkas Taivas: "Tein virheen. Sinun on annettava minulle anteeksi. Olet emoni. Anteeksi."
Hiljainen Sade: "Et ole minun pentuni. Häivy silmistäni. En enää koskaan halua nähdä sinua."
—Kirkas Taivas kohtaa Hiljaisen Sateen raivon Jaettu metsä, sivut 259-260
Kirkas Taivas: "Olenko minä hirviö?"
Tähden Kukka: "Et. Sinä olet sankari ja päällikkö. Sinä teet vaikeat päätökset, joita muut kissat pelkäävät. Ei siinä ole mitään hävettävää."
—Tähden Kukka Kirkkaalle Taivaalle Jaettu metsä, sivu 261
"Kukaan ei uhkaile pentujani ja pääse siitä kuin koira veräjästä."
—Kirkas Taivas Jaettu metsä, page 330

Lähteet ja sitaatit