Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Seittijalka (engl. Webfoot) on jäntevä tummanharmaa raidallinen kolli.[5]

Historia

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Seittitassu on oppilas ja Mutakynsi on hänen mestarinsa.

Salaisuuksien metsä

Seittitassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Myrsky nousee

Seittitassu on partiossa Mutakynnen ja Lovikorvan kanssa, kun Sinitähti ja Tulisydän matkaavat Emonsuulle. Heitä ei kuitenkaan päästetä jatkamaan.
Myöhemmin Seittitassu on partiossa Mutakynnen ja Jalkapuolen kanssa. He törmäävät Tulisydämeen, Hiekkamyrskyyn ja Pilvitassuun. Syttyy taistelu ja Pilvitassu taistelee Seittitassun kanssa. Lopulta Seittitassu pakenee paikalta.
Taistelun jälkeen Hiekkamyrsky huomauttaa, että Pilvitassu taisteli hyvin. Hän jatkaa, että Pilvitassu ajoi Seittitassun pois hetkessä. Vaikka Tulisydän on ylpeä Pilvitassusta, hän sanoo että Seittitassu on todennäköisesti vasta aloittanut koulutuksensa.

Vaarallinen polku

Seittijalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin. Hänestä on nyt tullut soturi.

Pimeyden hetki

Kun Tiikeriklaani hyökkää Tuuliklaaniin, Seittijalan sanotaan saaneen vain vähäisiä vammoja. Taistelun jälkeen Pitkätähti lähettää Seittijalan Hiekkamyrskyn, Tomuturkin ja Pilvihännän kanssa näyttämään parhaimpia metsästyspaikkoja.

Uusi profetia

Keskiyö

Seittijalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Kuunnousu

Aamunkoi

Kun viisi kissaa palaavat matkaltaan, he törmäävät Seittijalkaan ja Pöllötassuun. Seittijalka lähtee ja Varistassu seuraa perässä, mutta pysäyttää kollin hetken kuluttua ja sanoo, että leiri on toisessa suunnassa. Seittijalka sanoo, että he muuttivat leirinsä väliaikaisesti kaninkoloihin. Seittijalka kuulee myös, kun Vatukkakynsi, Oravatassu ja muut puhuvat Nelipuusta. Seittijalka sanoo, ettei Nelipuuta enää ole.
Seittijalka saa oman oppilaan, Lumikkotassun.

Tähtiyö

Seittijalka on yksi Mutakynnen kiihkeimmistä kannattajista ja on ensimmäisenä onnittelemassa Mutakynttä Pitkätähden kuoltua. Kun Tulitähti ja Vatukkakynsi kertovat, että Yksiviiksestä tulee päällikkö, Seittijalka, Yöpilvi ja Mutakynsi ovat järkyttyneitä.
Myöhemmin Seittijalka on Mutakynnen mukana tämän hyökätessä Yksiviikseä vastaan. Mutakynnen kuoltua Yksiviiksi antaa Seittijalalle anteeksi.

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Seittijalasta on tullut klaaninvanhin.

Tähtien enne

Kuun merkki

Erikoisseikkailut

Graystripe's Vow

Mangat

Winds of Change

Klaanien kirjat

Klaanien taistelut

Kuvia

Esiintymiset

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kun hän oli elossa, hänellä oli repeytynyt korva.
  • Hän on sukua Rabbittailille.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement