FANDOM

Sasha on sileäturkkinen, pehmeänruskea naaras, jolla on kirkkaansiniset silmät ja tummat korvat ja häntä.

Uusi profetia

Keskiyö

Leoparditähti mainitsee kokoontumisessa, että Sasha oli saapunut Jokiklaaniin synnytyksestä uupuneena kahden eloonjääneen pentunsa kanssa. Alkuun tämän oli tarkoitus liittyä klaaniin, mutta huomasi, ettei soturin elämä sopinut hänelle. Sasha jätti pentunsa, Haukkahallan ja Perhonsiiven Jokiklaanin huostaan.
Myöhemmin Harmaaraita kertoo Lehtitassulle tavanneensa Sashan kerran kokoontumisessa. Hänen sanojensa mukaan Sasha oli mukava, hiljainen ja ystävällismielinen, mutta tästä näki, ettei hän viihtynyt suuressa joukossa. Harmaaraita ei pitänyt yllätyksenä, että Sasha lähti heti, kun hänen pentunsa olivat tarpeeksi vanhoja pärjäämään yksikseen Jokiklaanissa.

Aamunkoi

Sasha on yksi kaksijalkojen sieppaamista kissoista. Usvajalka tunnistaa hänet kun häntä tuodaan häkissä muiden kissojen luokse. Sasha ei vastaa heti kun hänen nimeä toistetaan, mutta hän kertoo, että hän oli menossa katsomaan pentujaan kunnes kaksijalka nappasi hänet.
Myöhemmin Tulitähti ajaa Sashan pois reviiriltään mutta törmää Jokiklaanin rajalla Haukkahallaan, joka kertoo että hänen emonsa on tervetullut Jokiklaaniin. Juuri ennen kuin kissat lähtevät, Tulitähti kysyy Sashalta, onko Tiikeritähti Haukkahallan ja Perhonsiiven isä. Sasha vastaa myöntävästi.
Hän palaa ennen kissojen lähtöä uuteen kotiin, ja kysyy pennuiltaan haluaisivatko he lähteä hänen mukaansa. Pennut kieltäytyvät.

Tigerstar and Sasha

Into the Woods

Sasha saa kaiken mitä tahtoo: koti joka huolehtii päivällä ja yöllä vapaus mennä ulos metsään. Mutta kun Sasha joutuu lähtemään kodistaan, hänen täytyy elää yksin uutta elämää metsässä. Aluksi metsässä olo oli jännittävää, mutta kuitenkin yksinäistä. Kun Sasha tapaa Varjoklaanin päällikön Tiikeritähden, hän pohtii klaaniin liittymistä. Mutta Tiikeritähdellä on monia salaisuuksia ja Sasha on päätettävä, voiko hän luottaa Tiikeritähteen.

Escape from the Forest

Return to the Clans

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Erin Hunter Chatissa paljastettiin, että Sasha oli Tiikeritähden tosirakkaus eikä Kultakukka.
  • Vicky on sitä mieltä, ettei Sasha ole elossa tällä hetkellä, ja että hän olisi ollut täysin kauhuissaan Haukkahallan toimista.

Kuvia

Perhe ja suku

Kumppani:

Tiikeritähti: Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Pojat:

Haukkahalla: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Tadpole: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tytär:

Perhonsiipi: Elossa (kirjassa The Raging Storm)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit