Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
""Me otamme nyt tämän reviirin haltuumme. Alan hallita sekä metsää että kaupunkia. Ymmärrän silti, että tarvitsette harkinta-aikaa. Saatte kolme päivää poistumiseen - tai muuten saatte klaanini vastaanne. Odotan päätöstänne, kun neljännen päivän aamu sarastaa.""
— Ruoska Tuuliklaanille ja Myrskyklaanille kirjassa Pimeyden hetki, sivu 223

Ruoska (engl. Scourge) on musta kolli, jolla on yksi valkoinen käpälä,[1] jäänsiniset silmät[2] ja violetinvärinen[3] kaulapanta, jossa on koirien ja kissojen hampaita.[4]

Ruoska oli Veriklaanin perustaja sekä sen ensimmäinen päällikkö. Hän syntyi kotikisuperheeseen ja hänen nimensä oli Tiny. Kvitteni ja Jakke olivat hänen vanhempiaan, ja Socks ja Ruby hänen pentuetovereitaan. Tiny törmäsi metsässä liikkuessaan Tiikeritassuun, joka miltei tappoi hänet, ja pakeni kaksijalkalaan. Hän yritti irrottaa kaulapantansa koiran hampaalla, joka kuitenkin jäi kiinni kaulapantaan ja valehteli tappaneensa koiran saadakseen luottamuksen kaksijalkalan kissoilta. Hän muutti nimensä Ruoskaksi ja nousi heidän päällikökseen.

Useamman kuunkierron jälkeen Tiikeritähti tuli Veriklaaniin esittämään tarjouksen Ruoskalle ja lupasi hänelle reviiriä metsästä. Ruoska suostui, mutta veti joukkonsa mahdollisesta taistelusta kuullessaan Tiikeritähden petollisuudesta. Kostona Ruoska tappoi Tiikeritähden tämän hyökätessä ja tavoitteli sen jälkeen koko metsän valtaamista itselleen. Ruoska kuoli taistelussa Tulitähden toimesta, kun Myrskyklaanin heräsi henkiin Ruoskan iskun jälkeen. Ruoskan kuollessa Veriklaanin pakeni ja jäi vain muistoksi metsän kissoille.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Tiikeritähti värvää Ruoskan auttamaan Varjoklaanin päällikköä ottamaan koko metsän haltuunsa, ja Ruoska johtaa veriklaanilaiset metsään. Tiikeritähti esittelee Ruoskan ja Veriklaanin muille klaaneille, mutta tämän kissat eivät suostu taistelemaan Tiikeritähden käskystä, sillä he ovat uskollisia vain Ruoskalle.

Erillinen manga

Yksityiskohtainen kuvaus

Ruoska on pieni musta kolli, jolla on yksi valkoinen käpälä,[1] jäänsiniset silmät,[5] kiiltävä turkki ja lovi vasemmassa korvassa. Hänellä on violetinvärinen[6] kaulapanta, jossa on koirien ja kissojen hampaita.[7]

Kuvia

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Ruoskan tappamat uhrit:

Perhe

Pääartikkeli Ruoska/Perhe
Ruoskan vanhemmat ovat Jakke ja Kvitteni. Hänen pentuetovereitaan ovat Socks ja Ruby. Lisää Ruoskan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Ruoska vihasi pannassaan olevia koirien hampaita. Hänen mielestään ne haisivat kammottavalle ja painoivat kurkkua, mikä vaikeutti hänen nieleskelyään. Hän kuitenkin sieti sitä, koska tiesi näyttävänsä siten pelottavammalta.[8]
  • Ruoskalla on kuvailtu olevan "terävä, kimakka" äänensävy, jonka on mainittu kuulostavan särkyvältä jäältä.[9]

Tekijöiden lausuntoja

  • Dan Jolley kirjoitti Ruoskan tarinan rinnastamaan Tulitähden alkuperää, mutta joka päätyisi synkempään loppuun.
  • Toukokuussa 2007 Victoria Holmes sanoi, ettei Ruoska kulje Synkässä Metsässä, koska hän ei usko Tähtiklaaniin. Vicky sanoi myös pitävänsä Ruoskan moraalin puutetta sekä hänen vahvuutenaan että heikkoutenaan.[10]
  • Vickyn mielestä Ruoska ei tappanut Jakkea.[11]
  • Kate ajattelee Ruoskan kaulapannan olevan niin likainen, ettei siitä voi nähdä minkä värinen se on.[12]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement