FANDOM

Yksityiskohtainen historia Ruokoviiksestä.

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Kokoontumisessa Usvatähti ilmoittaa kaksijalkojen heidän reviirilleen. Hän kertoo Ruokoviiksen ja Mintuturkin ajaneen sen pois.

Vatukkatähden myrsky

Tigerheart's Shadow

Squirrelflight's Hope

Ennustusten alku

Salaisuuksien metsä

Kun Ruokoviiksi on pentu, joki tulvii ja pentutarhan lattia irtoaa. Tulisydän ja Harmaaraita näkevät kaksi pentua joessa ja pelastavat nämä. Kun myrskyklaanilaiset vievät pennut Jokiklaaniin, Usvajalka saapuu paikalle ja nuolee hurjasti pentuja paimentaen ne sitten pentutarhaan.

Uusi profetia

Kuunnousu

Ruokotassua ei ole listattu hahmoluetteloon, mutta hän on nuori Jokiklaanin oppilas.
Hän putoaa vahingossa veteen ja lyö päänsä. Usvajalka saa vedettyä kollin ylös vedestä Haukkahallan ja Perhonsiiven avulla. Lehtitassu näkee kaiken ja tulee auttamaan, sillä Perhonsiipi ei paniikin vuoksi pysty auttamaan. Oppilas saadaan virkoamaan ja hän toteaa Lehtitassun olevan Myrskyklaanin kissa, jonka jälkeen Usvajalka lähtee viemään oppilasta takaisin leiriin.

Iltahämärä

Ruokotassusta on tullut soturi, Ruokoviiksi. Hän auttaa Perhonsiipeä ja Lehtilampea etsimällä yrttejä oppilaansa Väretassun kanssa Jokiklaanissa riehuvaan sairauteen. Hän myös kiittää Lehtilampea henkensä pelastamisesta.

Auringonlasku

Ruokoviiksi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Kolmikon mahti

Näkö

Ruokoviiksi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hänellä on oppilas, Loikkatassu.

Pimeyden joki

Kun Paatsamatassu vaeltaa Jokiklaaniin, hän törmää Ruokoviikseen ja Myyrähampaaseen. Ruokoviiksi kysyy, miksi Paatsamatassu on täällä ja yrittää estää Myyrähammasta hyökkäämästä naaraan kimppuun.
Kun koira hyökkää, Ruokoviiksi huutaa Paatsamatassulle ja Pajutassulle tulemaan hänen kanssaan. Myöhemmin hän menee kertomaan Leoparditähdelle että Paatsamatassu vakoili Jokiklaania.

Karkotus

Ruokoviiksen oppilaasta Loikkatassusta on tullut soturi, Loikkahäntä.

Pimennys

Ruokoviiksi nähdään Sammalturkin Myrskyklaanin alueella, kun Jokiklaani auttaa Tuuliklaania. Hän muistuttaa Sammalturkkia olemaan hiljaa. Taistelussa Leijonatassu päihittää Ruokoviiksen.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Kun Mustatähti, Leoparditähti ja Yksitähti tulevat Tulitähden luo päästäkseen eroon Solista, Ruokoviiksen nähdään puolustavan päällikköään.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Ruokoviiksi nähdään kokoontumisessa.

Yön kuiskaukset

Ruokoviiksi on nyt Jokiklaanin varapäällikkö.

Kuun merkki

Ruokoviiksi nähdään kokoontumisessa.

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

Ruokoviiksi nähdään saattamassa Närhisulkaa Tuuliklaanin rajalla yhdessä Särkihännän, Kuoriaisviiksen ja Lommolennon kanssa.

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

The Silent Thaw

Novellit

Mapleshade's Vengeance

Vaahteravarjo lupaa Reedshinelle, että hän tarkkailee hänen ja Appleduskin sukulaisia ja rankaisee niitä kaikkia.

Leafpool's Wish

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Tawnypelt's Clan

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Lyhyttarinat

The Clans Decide