FANDOM

Rotta-arpi (engl. Ratscar) on arpinen, laiha, tummanruskea kolli, jolla on keltaiset hampaat,[4] pitkä arpi selässä[1] ja revitty korva.[5]

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Rotta-arpi on nyt Varjoklaanin klaaninvanhin.

Tigerheart's Shadow

Kolmikon mahti

Pimennys

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Pitkät varjot

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on oppilas, Päästäistassu.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Rotta-arpi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hänellä on uusi oppilas, Mäntytassu.

Etäiset kaiut

Rotta-arpi on partiossa Mäntytassun, Tiikerisydämen ja Varishallan kanssa, kun Myrskyklaanin partio syyttää heitä rajan ylityksestä. Rotta-arpi kertoo, ettei yksikään Varjoklaanin kissa ole ylittänyt rajaa ja kysyy, yrittävätkö he aloittaa taistelun. Kun partio palaa, Rotta-arpi nähdään raportoimassa Mustatähdelle. Kokoontumisessa Rotta-arpi nähdään klaanitoveriensa vieressä, kun Varjoklaani ja Tuuliklaani alkavat väitellä rajoista.
Myöhemmin Rotta-arpi on partiossa Konnajalan kanssa, kun he löytävät Tulitähden, Vatukkakynnen ja Närhisulan, jotka haluavat puhua Mustatähdelle. Puhumisen jälkeen Rotta-arpi on yksi kissoista, jotka saattavat myrskyklaanilaiset rajalle.
Rotta-arpi taistelee myöhemmin Varjoklaanin ja Myrskyklaanin välisessä taistelussa. Hän yrittää taistella Murattitassua vastaan, mutta Murattitassu voittaa hänet Kukkasateen avulla. Leijonaroihu nähdään heittävän Rotta-arven päin puuta. Ruosteturkin kuoleman jälkeen Okakynsi ravistaa Rotta-arven selästään sanoen, että taistelu on voitettu.

Yön kuiskaukset

Rotta-arpi on Pihlajakynnen vieressä taistelun jälkeen, kun he laskevat Ruosteturkin äsken kaivettuun hautaan. Hänet nähdään kysymässä, miten heidän pitäisi taistella kissoja vastaan, jotka lentävät puista kuin linnut.

Kuun merkki

Rotta-arpi nähdään Synkän Metsän koulutuksessa. Murattilampi ajattelee ettei ole yllättävää, että Rotta-arpi on Synkässä Metsässä, koska hän on aina näyttänyt epäluotettavalta. Haukkahalla käskee häntä hyökkäämään Kukkasateen kimppuun, joka on juuri saapunut Synkkään Metsään. Rotta-arpi on voittamassa taistelun kunnes Murattilampi puuttuu taisteluun ja työntää Rotta-arven pois Kukkasateen päältä.

Unohdettu soturi

Rotta-arpi nähdään kokoontumisessa, jossa Huomenkarva syyttää Närhisulkaa Liekkihännän murhaamisesta.

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

Novellit

Tigerclaw's Fury

Paatsamalehden tarina

Rotta-arpi ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Arpi hänen selässään antoi hänelle soturinimensä.

Perhe ja suku

Sisko:

Lumilintu: Elossa (kirjassa River of Fire)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pimennys, hahmolista
  2. Pitkät varjot, hahmolista
  3. Neljäs oppilas, hahmolista
  4. Viimeinen toivo, sivu 100
  5. Kuun merkki, sivu 139