Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Minäpä en uskokaan mihinkään kuolleisiin kissoihin. Ehkä se tekee asioista helpompia?"
— Rosohammas Tiikerikynnelle kirjassa Tiikerikynnen raivo, luku 10

Rosohammas (engl. Jaggedtooth) on valtava,[2] paksuturkkinen kellanpunainen[3] raidallinen kolli,[2] jolla on meripihkanväriset silmät[3] ja leveä päälaki[3].

Ennustusten alku

Vaarallinen polku

Rosohammas ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on Varjoklaanin soturi ja Pihlajatassun mestari.

Pimeyden hetki

Rosohammas on yksi kissoista, joihin Tiikeritähti luottaa eniten.
Kiviturkin kuoleman jälkeen Rosohampaan nähdään vahtivan Tiikeriklaanin vankilaa, jossa Usvajalka, Sulkatassu ja Myrskytassu ovat. Korppitassu, erakko, joka vierailee Myrskyklaanissa, jekuttaa Rosohampaan uskomaan Korppitassun olevan jokiklaanilainen, nyt tiikeriklaanilainen, soturi, jolla on viesti Tiikeritähdeltä: tämä tahtoo näkevän Rosohampaan heti ja että Korppitassu ottaa nyt vahtivuoron. Vaikkei Rosohammas tunnista Korppitassua, hän uskoo tätä ja lähtee jolloin Tulitähti, Harmaaraita ja Korppitassu pääsevät vapauttamaan Usvajalan, Sulkatassun ja Myrskytassun.
Kun Ruoska tappaa Tiikeritähden, Rosohammas päättää liittyä Veriklaaniin, kulkukissaryhmään, jota johtaa verenhimoinen päällikkö. Järkäle, Varjoklaanin soturi, sanoo että hänen tekisi mieli upottaa kyntensä Rosohampaaseen tämän petturuuden takia.
Leijoklaanin ja Veriklaanin välisessä taistelussa Rosohammas hyökkää Vatukkatassun, Myrskyklaanin oppilaan, kimppuun, mutta Keltatassu, Varjoklaanin oppilas, tulee puolustamaan veljeään. Rosohampaan nähdään pakenevan Nelipuulta.

Novellit

Tiikerikynnen raivo

Tiikerikynsi nimittää Särön soturiksi samaan aikaan Mogwlin kanssa.

Tigerstar and Sasha

Into the Woods

Rosohammas ja hänen oppilaansa, Pihlajatassu, ovat partiossa Tiikeritähden kanssa. Kun Tiikeritähti kysyy, mitä Pihlajatassu haistaa, tämä vastaa haistavansa ketun. Päällikkö sanoo Rosohampaan kouluttaneen Pihlajatassun hyvin ja tämä kiittää.
Seuraavana päivänä Rosohammas, Pihlajatassu ja Tiikeritähti ovat jälleen partiossa. Pihlajatassu kertoo haistavansa hajun taas, josta Rosohammas on samaa mieltä sanoen, että haju on tuore, mutta heikko. Sashan nähdessään he yrittävät hyökätä, mutta Tiikeritähti pysäyttää ja lähettää heidät leiriin.
Kun Sasha tulee Varjoklaanin leiriin, Ruosteturkki selittää hänelle, että hän, Mustajalka, Järkäle ja Rosohammas ovat aiemmin olleet kulkukissoja.

Kuvia

Seremoniat

Rosohampaan soturiseremonia

Tiikerikynsi: Särö ja Mowgli, lupaatteko elää soturilain mukaisesti ja suojella ja puolustaa tätä klaania, jopa henkenne uhalla?
Särö ja Mowgli: Lupaan, Tiikerikynsi. Lupaan.
Tiikerikynsi: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne. Särö, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Rosohampaana. Tähtiklaani kunnioittaa voimaasi ja taistelutaitojasi, ja hyväksymme sinut täydeksi Varjoklaanin soturiksi. Mowgli, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Yökuiskeena. Tähtiklaani kunnioittaa salakähmäisyyttäsi ja rohkeuttasi, ja hyväksymme sinut täydeksi Varjoklaanin soturiksi. Klaanitoverit, tässä teille Rosohammas ja Yökuiske!"
Kaikki: Rosohammas! Yökuiske![1]

Lainaukset

Särö: "Tuollainen vanha kissa, ja tälläinen heikko klaani, siinä voi tulla roimasti avuntarvetta."
Tiikerikynsi: "Aivan niin. Ja me saamme siitä vielä hyvityksen, ei hätää."
—Särö ja Tiikerikynsi Yötähden kuoleman jälkeen Tiikerikynnen raivo, sivu luku 7

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Tiikerikynnen raivo, hahmolista Viittausvirhe: Virheellinen <ref>-elementti; nimi ”identifier3” on määritetty usean kerran eri sisällöillä
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Vaarallinen polku, hahmolista
  3. 3,0 3,1 3,2 Tiikerikynnen raivo, luku 2 Viittausvirhe: Virheellinen <ref>-elementti; nimi ”identifier2” on määritetty usean kerran eri sisällöillä
Advertisement