FANDOM

Ravenwing (suom. Korpinsiipi) on pieni paksuturkkinen musta kolli, jolla on tummat taivaansiniset silmät.

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Ravenwingiä ei mainita nimeltä, mutta hän esiintyy Vaahteravarjon sivulla. On todettu, että Ravenwing tunnisti yhden Jokiklaanin soturin, Appleduskin, Vaahteravarjon pennuissa.

Novellit

Mapleshade's Vengeance

Ravenwing auttaa Vaahteravarjoa, kun hän synnyttää pentunsa. Vaahteravarjo vääntelehtii tuskissaan ja Ravenwing käskee häntä rauhoittumaan. Pian pennut ovat syntyneet ja Vaahteravarjo tuntee myötätuntoa parantajaa kohtaan, jonka mestari, Oatspeckle, menehtyi muutama kuu sitten, jättäen Ravenwingin Myrskyklaanin ainoaksi parantajaksi.
Kun Vaahteravarjo palaa pentujensa kanssa kävelyltä, Ravenwing estää hänen kulkunsa. Musta kolli kysyy häneltä, mitä pennut tekivät joessa ja Vaahteravarjo kysyy kauhuissaan, näkikö hän heidät. Ravenwing nyökkää ja kertoo, että hän näki kaiken. Hän kysyy, mitä on tekeillä. Larchkit ja Patchkit kertovat parantajalle heidän seikkailustaan ja että Appledusk ylisti heidän rohkeuttaan ja uimataitoaan. Kiinnostunut Ravenwing pyytää pentuja kertomaan lisää. Vaahteravarjo panikoi ja kertoo pennuille, että he menevät kotiin mutta Ravenwing pysäyttää heidät. Hän kertoo saaneensa enteen ja kysyy, tietääkö Vaahteravarjo siitä mitään. Kun Vaahteravarjo vastaa ettei hän ole parantaja, Ravenwing kertoo pienestä virrasta Myrskyklaanin reviirillä, jossa on kolmesta ruokoa. Ravenwing arvaa, että Vaahteravarjo valehtelee pentujen isän ja kysyy häneltä, onko pentujen isä Appledusk, viitaten pentujen turkin väreihin ja miten Jokiklaanin soturi kehui heitä. Vaahteravarjo ei voi kieltää sitä, mitä Ravenwing juuri sanoi ja kertoo hänelle, että Myrskyklaania on siunattu näillä pennuilla ja ettei ole hänen vikansa, että jokainen olettaa isän olevan Birchface. Ravenwing on raivoissaan ja kertoo naaraalle, että nyt kun hän tietää totuuden, hän kertoo sen klaanille. Hän jättää huomiotta Vaahteravarjon pyynnön ja poistuu paikalta.
Kun Oakstar kutsuu klaanikokouksen, Ravenwing tuijottaa Vaahteravarjoa raivoisasti. Kokouksessa Ravenwing paljastaa klaanille pentujen isän olevan Appledusk.
Karkotuksensa ainaka Vaahteravarjo ajattelee Ravenwingin olevan pentujensa murhaaja. Vaahteravarjo on raivoissaan parantajalle ja vannoo kostavansa. Kun Vaahteravarjo näkee Ravenwingin matkaavan Kuukivelle yksin, hän päättää seurata häntä. Hän muistaa polun, jota kulki oppilaana. Vaahteravarjo on valmis hyppäämään hänen kimppuunsa, mutta epäröi. Hän päättää väijyttää hänet vasta Kuukiven luona, hänen rakkaiden enteidensä luona. Vaahteravarjo odottaa, että Ravenwing on mennyt tunneliin kunnes seuraa häntä. Naaras yrittää kulkea hyvin hiljaa mutta Ravenwing kääntyy ja ilmeisesti kuulee jotain, mutta jatkaa sitten matkaa. Kun parantaja saavuttaa kiven, Vaahteravarjo syöksyy hänen päälleen ja lennättää hänet maahan. Ravenwing on järkyttynyt ja kysyy mitä hän on tehnyt. Vaahteravarjo syyttää häntä pentujensa murhasta ja kertoo, että hän tappaisi hänet kolme kertaa, jos voisi.
Sanomatta enää mitään, hän upottaa kyntensä Ravenwingin kurkkuun ja hän kuolee. Vaahteravarjo juoksee Kuukiven taakse, kun Leivonsiipi ja Sloefur saapuvat. Parantajat ovat järkyttyneitä Ravenwingin kuolemasta ja vetävät hänet pois hautaakseen hänet. Vaahteravarjo odottaa luolassa, kunnes aamunsäteet pilkistävät katon reiästä. Vaahteravarjo huomaa kivikeon tunnelin suulla, joka ei ollut siellä aiemmin. Naaras tunnistaa sen Ravenwingin haudaksi, kun hän näkee kiven välistä pilkistävän mustan karvatupsun. Vaahteravarjo hyökkää kivikekoa päin, kunnes parantajan ruumis on näkyvillä. Hän huomaa taivaalla kiertelevän haukan ja jättää Ravenwingin ruumiin sen armoille. Hän toivoo, että parantaja kulkee Synkässä Metsässä eikä näe hänen pentujaan Tähtiklaanissa.
Vaahteravarjo houkuttelee Frecklewishin Käärmekiville, jossa käärme puree häntä. Kun Frecklewishin kauhunhuudot houkuttelevat paikalle hänen partionsa, hän kysyy heiltä, kuoleeko hän, sillä Myrskyklaanilla ei ole Ravenwingin kuoleman takia parantajaa.

Pinestar's Choice

Hänet mainitaan, kun Nettlebreeze kertoo oppilaille Vaahteravarjon tarinaa. Hän kertoo siitä, miten he eivät voineet tehdä mitään Frecklewishin pelastamiseksi, koska Vaahteravarjo oli murhannut Ravenwingin, jolla ei ollut oppilasta.

Goosefeather's Curse

Ravenwing ei varsinaisesti esiinny, mutta hänet mainitaan, kun Goosekit muistelee, että Cloudberry saapui Myrskyklaaniin Jokiklaanista juuri, kun Ravenwing oli murhattu.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Parantajat
Myrskyklaani PilvitäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani Moth FlightNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Sorainen SydänPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshineShadowsight
Jokiklaani KirjokarvaSykkyrähäntäNiittykarvaHarmaasiipiJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahTerhon TurkkiViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish