FANDOM

Minä kuolin parantajana. Mutta ennen sitä olin soturi. En koskaan epäröinyt taistella sen puolesta, minkä tiesin oikeaksi, tuntuipa se miten raskaalta hyvänsä. Annan sinulle kahdeksannen henkesi ja sen mukana rohkeuden luottaa vaistoihisi. Kun sydämesi sanoo jotain, kuuntele.
— Rastaskarva Kanervatähdelle kirjassa Pitkätähden kosto, sivu 11

Rastaskarva (engl. Thrushpelt) on sulavalinjainen[2] kivenharmaa naaras, jolla on tummanruskeita laikkuja.[1]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Rastaskarva nähdään Tähtiklaanissa Kanervatähden päällikköseremoniassa, johon hän toivottaa Kanervatähden tervetulleeksi. Rastaskarva kertoo tarkkailleensa Kanervatähteä ja sanoo hänen palvelleen klaanitovereita urheasti ja uskollisesti varapäällikkönä ja hänellä on nyt kunnia antaa hänelle kahdeksas henki. Kanervatähti kumartaa ja kiittää häntä. Rastaskarva selittää kuolleensa parantajana mutta ennen sitä hän oli soturi. Hän lisää ettei koskaan epäröinyt taistella sen puolesta minkä tiesi oikeaksi, tuntuipa se miten raskaalta. Rastaskarva antaa Kanervatähdelle kahdeksannen hengen, rohkeuden luottaa vaistoihin. Hän käskee Kanervatähteä kuuntelemaan sydäntään. Hengen annettuaan Rastaskarva perääntyy ja vilkaisee taakseen kutsuen Kaunokaishäntää.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Rastaskarva on listattu yhdeksi Tuuliklaanin merkittävistä parantajista. Hänen on mainittu olleen soturi monen kuun ajan ennen kuin ryhtyi parantajaksi. Hänen on kerrottu tulkinneen Tähtiklaanin merkkejä varmalla otteella ja hän oli myös etevä yrttien löytäjä. On myös kerrottu, että hän oli arvaamaton ja kärkäs tappelemaan, mutta piti klaanista huolta kanitautiepidemian aikana.

Triviaa

Virheet

  • Häntä on kutsuttu virheellisesti kolliksi.[2]

Lainaukset

"Tervetuloa Tähtiklaaniin, Kanervatähti. Olen katsellut, miten olet palvellut klaanitovereitasi urheasti ja uskollisesti varapäällikkönä, ja nyt minulla on kunnia antaa sinulle, klaanin päällikölle, henki."
—Rastaskarva Kanervatähdelle Pitkätähden kosto, page 11

Lähteet ja sitaatit

Parantajat
Myrskyklaani PilvitäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani Moth FlightNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Sorainen SydänPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshineShadowsight
Jokiklaani KirjokarvaSykkyrähäntäNiittykarvaHarmaasiipiJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahTerhon TurkkiViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish