FANDOM

Kyllä sinä tiedät mitä tunnen sinua kohtaan. Lupaan tehdä parhaani jotta olisit onnellinen. Ja rakastan pentujasi kuin ne olisivat omiani.

— Rastaskarva Siniturkille.[1]

Rastaskarva (engl. Thrushpelt) on hiekanharmaa kolli, jolla on valkoinen juova rinnassa[4] ja kirkkaanvihreät silmät.[5]

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Rastaskarva ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Sinitähden tarina

Rastaskarvan on mainittu olevan uusin soturi Myrskyklaanissa. Kun Sinipentu näkee Rastaskarvan, hän kysyy Kuukukalta miksi tämä on niin pieni muihin sotureihin verrattuna. Kuukukka sanoo, että hänestä on vasta tullut soturi.
Kun Siniturkki palaa Kuukiveltä Mäntytähden kanssa, hän kiittää Lumiturkkia makuusijansa siivoamisesta. Lumiturkki kertoo ettei hän siivonnut sitä vaan Rastaskarva.
Rastaskarva on mukana partiossa, joka löytää Siniturkin raahaamasta Lumiturkin ruumista takaisin leiriin tämän kuollessa Ukkospolulla. Siniturkki selittää tapahtuneen ja Kyyhammas käskee Rastaskarvaa tarkistamaan, jos varjoklaanilaiset tulivat takaisin.
Kun Kirjohäntä saa roskan silmäänsä, Rastaskarvasta tulee Kultatassun väliaikainen mestari, jotta tämä ei jäisi jälkeen koulutuksessaan. Rastaskarva antaa Kultatassun kiivetä puuhun. Kun tämä katselee oppilaan kiipeämistä puuhun, Kultatassu toteaa, että haluaisi Rastaskarvan olevan hänen mestarinsa, koska Kirjohäntä ei anna hänen koskaan kiivetä korkealle. Rastaskarva nolostuu ja Siniturkki vakuuttaa ettei kerro Kirjohännälle.
Ruusuhäntä on ensimmäinen, joka huomaa Rastaskarvan olevan ihastunut Siniturkkiin ja kommentoi miten hyvä pari heistä tulisi. Siniturkki on yllättynyt ja sanoo Rastaskarvaa vain hyväksi ystäväksi. Kun Siniturkki lopettaa Valkopennun kanssa leikkimisen, Rastaskarva kertoo miten hyvä emo Siniturkista tulisi. Siniturkki nolaantuu ja käyttää Ruusuhäntää tekosyynä päästääkseen pois.
Rastaskarva saa oppilaan, Täplätassun. Täplätassu on kuitenkin enemmän kiinnostunut parantajien tehtävistä ja auttaa Sulkaviikseä, josta Rastaskarva joutuu huomauttamaan. Täplätassu pahoittelee ja kertoo vain auttaneensa raunioyrtin sekoittamisessa. Rastaskarva pyörittelee silmiään ja kertoo klaanissa olevan jo tarpeeksi parantajia. Kun Hanhisulka eläköityy, Täplätassusta tulee Sulkaviiksen parantajaoppilas.
Kun Siniturkki saa pentunsa, Rastaskarva tarjoutuu esittämään Siniturkin pentujen isää, mutta Siniturkki ei alkuun tartu ehdotukseen. Monet klaanista kuitenkin olettatavat Rastaskarvan olevan isä, ja kun pennut syntyvät, Rastaskarvaa pidetään isänä.
Rastaskarva mainitaan kirjan lopussa kuolleen aikana jona Myrskyklaani oli kärsinyt pahempaa nälkää kuin koskaan aiemmin. Sinitähti kaipaa hyvää ja uskollista ystäväänsä ja muistelee kuinka hän piti salaisuuden pennuista kuolemaansa asti.

Klaanien kirjat

Klaanien laki

Rastaskarva ottaa osaa taistelupartioon auttamaan Aurinkokajoa Aurinkokiville, kun Mäntytähti on poissa.

Novellit

Goosefeather's Curse

Thrushkit, Dapplekit ja Tawnykit syntyvät Rainfurille.

Spottedleaf's Heart

Redtail's Debt

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Perhe ja suku

Emo:

Rainfur: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Tuulispää: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Kirjohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Keltatäplä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottosiskot:

Yksisilmä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuolet:

Ruusuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ihatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Ohdakekynsi: Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Ottotyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Ottopoika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäiti:

Squirrelwhisker: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisä:

Eaglestorm: Ttuntematon tilanne

Siskonpoika:

Featherkit: Tuntematon tilanne

Veljenpoika:

Mustaraita: Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Lainaukset

Siniturkki: "Kiitos että siivosit makuusijani."
Lumiturkki: "En se minä ollut. Se oli Rastaskarva. Hän sanoi että sinä olisit palatessasi väsynyt."
—Siniturkki ja Lumiturkki. Sinitähden tarina, sivu 244
"Sinulla on ollut paljon läpikäytävää. Sinusta tulisi tosi hyvä emo."
—Rastaskarva Siniturkille Valkopennun adoptoimisesta. Sinitähden tarina, page 375
Siniturkki: "Kiitos."
Rastaskarva: "Sääli ettemme me tänään saalista. Minusta olisi mukavaa ottaa sinusta vähän oppia. Sinulla on upea nenä. Tai siis tarkoitan että erotat kaikki vähäisimmätkin hajut."
Siniturkki: "Ai... jaa... kiitos."
—Siniturkin ja Rastaskarvan keskustelu. Sinitähden tarina, sivu 434
"Voit sanoa klaanille, että minä olen isä, jos haluat. Tai siis että jos se helpottaa asioita."
—Rastaskarva vapaaehtoisena esittämään Siniturkin pentujen isää. Sinitähden tarina, page 447

Lähteet ja sitaatit