Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Raskasjalka (engl. Heavystep) on iso, tanakka, leveälapainen ruskea raidallinen kolli, jolla on keltaiset silmät.

Historia

Ennustusten alku

Tuli ja jää

Raskastassu on Jokiklaanin oppilas, jonka mestari on Mustakynsi.

Salaisuuksien metsä

Raskastassu on mestarinsa Mustakynnen ja Hopeavirran kanssa partiossa, mutta häntä ei mainita nimeltä. Tulisydän arvaa pienemmän kissan olevan Mustakynnen oppilas.

Vaarallinen polku

Hänestä on tullut soturi, Raskasjalka. Hän on myös saanut oppilaan, Huomentassun.

Pimeyden hetki

Hän on yksi harvoista Jokiklaanin kissoista, jotka ovat läsnä Tiikeriklaanin kokouksessa Luukummulla.

Uusi profetia

Keskiyö

Hänen oppilaastaan on nyt tullut soturi, Huomenkukka.

Aamunkoi

Raskasjalka on saanut uuden oppilaan, Kivitassun.

Tähtiyö

Kun Lehtitassu haistaa Perhonsiivestä huokuvan hiirensapen hajun, hän nyrpistää nenäänsä. Perhonsiipi sanoo Raskasjalan vaatineen häntä hoitamaan punkit heti aamusta.
Myöhemmin kun kissat lähtevät uusille reviireilleen, Raskasjalka hyvästelee Hiiriturkin. Hän katsoo hetken Hiiriturkin perään, kunnes nyökkää Vatukkakynnelle ennen kuin palaa Jokiklaanin joukkoon.

Iltahämärä

Raskasjalasta on tullut klaaninvanhin.
Kun Lehtitassu tulee Jokiklaanin leiriin, hän huomaa Raskasjalan ja Haukkahallan kantavan Murattihäntää. Myöhemmin samana päivänä Perhonsiipi kertoo Raskasjalan sairastuneen. Hän kuitenkin parantuu.

Auringonlasku

Kokoontumisessa Leoparditähti ilmoittaa Raskasjalan kuolleen viheryskään. Lehtilampi syyttää itseään Raskasjalan kuolemasta, koska ei välittänyt Mutaturkin viestiä kissanmintusta Perhonsiivelle.

Kolmikon mahti

Näkö

Raskasjalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin vaikka hän kuoli edellisessä kirjassa.

Pimeyden joki

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Kun Koivutähti, Jokiklaanin muinainen päällikkö, pyytää Pilvitähdeltä anteeksi Taivasklaanin karkoitusta, Tulitähti huomaa Koivutähden olemuksen muistuttavan Raskasjalkaa.

Perhe ja suku

Emo:

Liljavarsi: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Sisko:

Varjoturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Nimetön kolli: Tuntematon tilanne

Esiintymiset

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Raskasjalka eläköityi välittömästi saatuaan munuaissairauden.
  • Hänen sanotaan näyttävän Koivutähdeltä ja Apilahännältä ja Vicky uskoo, että Koivutähti on sukua sekä Raskasjalalle että Apilahännälle.

Virheet

  • Raskasjalka on kuollut kirjoissa kahdesti: ensimmäisen kerran kirjassa Auringonlasku ja seuraavan kerran kirjojen Auringonnousu ja Neljäs oppilas välissä.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement