Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Sinä pelastit Pyökkitassun hengen. Minä pidän huolen siitä, että hän kuulee asiasta herättyään."
Perhonsiipi Pajupennulle Pyökkitassun pelastamisesta kirjassa Iltahämärä, sivu 168

Pyökkiturkki (engl. Beechfur) on vaaleanruskea kolli.[2]

Historia

Uusi profetia

Iltahämärä

Pyökkitassu on yksi sairastuneista kun tuntematon sairaus riehuu Jokiklaanissa. Hän on heikossa kunnossa, muttei niin pahassa kuin Kieppupentu, Sorapentu ja Särkipentu. Hän meinaa tukehtua siankärsämönlehtiin, mutta Pajupentu pelastaa hänet kaivamalla lehdet pois hänen kurkustaan.

Kolmikon mahti

Näkö

Pyökkiturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hänestä on tullut soturi kirjojen Auringonlasku ja Näkö välissä.

Pimeyden joki

Pyökkiturkki on partiossa Sammalturkin ja Soratassun kanssa. He saattavat Oravaliidon leiriin ja myöhemmin saattavat hänet ja Paatsamatassun pois Jokiklaanin reviiriltä varmistaen, etteivät he palaa takaisin Jokiklaaniin.

Karkotus

Pajuhohde mainitsee, että Pyökkiturkkia pisti mehiläinen ja haava tulehtui. Perhonsiipi lähettää Pajuhohteen Kuulammelle, koska hän jää itse hoitamaan Pyökkiturkkia.

Esiintymiset

Triviaa

Tekijöiden lausuntoja

Lainaukset

"Meidän pitäisi hoitaa seuraavaksi Pyökkitassu. Hän on kaikkein heikoin, jos pentuja ei lasketa."
—Perhonsiipi Iltahämärä, sivu 160

Lähteet ja sitaatit

  1. Iltahämärä, hahmolista
  2. 2,0 2,1 Näkö, hahmolista
  3. Katen blogi
Advertisement