Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Minä olen uskollinen Myrskyklaanille, mutten missään tapauksessa luopuisi heimoni minulle antamasta nimestä."
— Puro uskollisuudestaan Myrskyklaanille. kirjassa Pimeyden joki, sivu 92

Puro Jossa Pikkukalat Uivat eli Puro (engl. Brook Where Small Fish Swim) on notkea, sulavalinjainen, ruskea raidallinen naaras, jolla on pehmeä turkki, harmaat silmät ja revitty korva.

Puro Jossa Pikkukalat Uivat on Kuohuvan Veden Heimon riistanpyytäjä. Hän, Kotkankynsi ja Kieleke syntyivät nimettömälle naaraalle, joka joutui Terävähampaan surmaamaksi. Suorittaessaan koulutustaan alokkaana ja tullessaan riistanpyytäjäksi Puro ystävystyi Myrskyturkin ja muiden klaanikissojen kanssa. Sulkahännän uhrauksen jälkeen ja Suuren taivalluksen kissojen pysähtyessä heimon luona Myrskyturkki päätti liittyä heimoon ollakseen Puron kanssa ja heistä tuli kumppaneita. Kun Myrskyturkki karkotettiin heimosta hänen suunnitelmansa kulkukissoja vastaan epäonnistuessa, hän ja Puro ryhtyivät väliaikaisesti Jokiklaanin sotureiksi, kunnes heidät karkotettiin ja he liittyivät Myrskyklaaniin. He lopulta palasivat vuoristolle, ja Puro synnytti Männyn ja Kiurun sekä myöhemmin Breezen ja Featherin.

Historia

Uusi profetia

Kuunnousu

Puro seuraa Kielekettä putoukseen ajautuneiden klaanikissojen luokse. Puro kysyy Kielekkeeltä, onko Myrskyturkki se kissa. Myrskyturkki on hämmentynyt kysymyksestä. Puro sanoo, että he ovat tervetulleita jos ovat ystäviä.
Kesken.

Aamunkoi

Kesken.

Iltahämärä

Puro ja Myrskyturkki saapuvat Myrskyklaaniin juuri mäyrien hyökkäyksen jälkeen. He kauhistelevat sekasortoa leirissä.

Auringonlasku

Puro ja Myrskyturkki päättävät jäädä vähäksi aikaa Myrskyklaaniin auttamaan sitä korjaamaan leiriä mäyrien jälkeen.
Myöhemmin he päättävät lähteä Jokiklaaniin ja Puro aikoo tulla soturiksi.
Kokoontumisessa vastahakoinen Perhonsiipi kertoo näystään. Näky näyttää kaksi erilaista kiveä vedessä. Lopulta vesi vie kivet mukanaan. Haukkahalla sanoo kivien olevan Puro ja Myrskyturkki.
Myöhemmin Vatukkakynsi tutkii järveä Tulitähden käskystä. Hän näkee Varjoklaanin reviiriltä, miten Puro jahtaa oravaa ja nappaa sen hieman rajan toisella puolella. Haukkahalla huomaa hänet ja vie Puron takaisin leiriin. Muutama Jokiklaanin kissa väittää, ettei Puron pitäisi olla Jokiklaanissa, koska hän ei tiedä soturilakia eikä osaa noudattaa sitä. Yhtäkkiä Myrskyturkki hyökkää Haukkahallan kimppuun. Leoparditähti karkottaa Myrskyturkin ja Puron Jokiklaanista.
Vatukkakynsi näkee kaiken ja lupaa viedä heidät takaisin Myrskyklaaniin. Tulitähti hyväksyy heidät Myrskyklaaniin.

Kolmikon mahti

Kesken.

Näkö

Kesken.

Pimeyden joki

Kesken.

Karkotus

Kesken.

Pimennys

Kesken.

Tähtien enne

Kuun merkki

Kesken.

Erikoisseikkailut

Graystripe's Vow

Kesken.

Novellit

Tawnypelt's Clan

Kesken.

Klaanien kirjat

Klaanien kissat

Kesken.

The Ultimate Guide

Kesken.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Nimetön naaras: Tuntematon tilanne

Veljet:

Hyökkäävän Kotkan Kynsi: Elossa (kirjassa Kuun merkki)
Terävistä Kivistä Näkijä: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)

Kumppani:

Myrskyturkki: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)

Tyttäret:

Kiuru Joka Laulaa Aamulla: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)
Breeze That Rustles the Leaves: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)

Pojat:

Mänty Joka Tarraa Kallioon: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)
Feather of Flying Hawk: Elossa (kirjassa Graystripe's Vow)

Triviaa

Virheet

  • Puron silmät on mainittu useita kertoja meripihkanvärisinä.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement