Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Puolihäntä (engl. Halftail) on suuri,[2] leveälapainen,[8] tummanruskea raidallinen kolli,[2] jolla on laikukas turkki[9] ja keltaiset silmät.[4] Hänen hännästään puuttuu osa.[2]

Puolihäntä oli Myrskyklaanin klaaninvanhin Sinitähden päällikkyyden aikana metsäreviireillä ja palveli sitä ennen soturina Mäntytähden ja Aurinkotähden alaisuudessa. Hänen soturinimensä oli alun perin Varpuskarva, ja hän toimi mestarina Lumiturkille ja Punahännälle. Hänestä tuli isä kumppaninsa Valkosilmän pennuille, Hiiripennulle ja Vinhapennulle. Menetettyään osan hännästään mäyrän hampaisiin hänen nimensä vaihdettiin Puolihännäksi, ja hän eläköityi lopulta klaaninvanhimpien pesään. Puolihäntä oli muiden klaaninvanhimpien tavoin huolissaan Tulisydämen epätavanomaisesta varapäälliköksi nimittämisestä, ja hän jäi loukkuun tulipalon pyyhkäistessä Myrskyklaanin leirin läpi. Keltahammas teki kaikkensa pelastaakseen hänet, mutta Puolihäntä menehtyi savumyrkytykseen ja meni Tähtiklaaniin.

Historia[]

Ennustusten alku[]

Villiin luontoon[]

Kun uusi oppilas, Tulitassu, vierailee klaaninvanhimpien pesässä, Puolihäntä tervehtii lämminsydämisesti.
Harmaatassu kertoo Tulitassulle, että mäyrä puri Puolihännän hännästä palan ja sen jälkeen tämä ei ole uskaltanut kiivetä puuhun putoamisen pelon takia.

Tuli ja jää[]

Kesken.

Salaisuuksien metsä[]

Kesken.

Myrsky nousee[]

Puolihäntä menehtyy savumyrkytykseen, kun Myrskyklaanin reviirillä syttyy tulipalo.

Pimeyden hetki[]

Kesken.

Erikoisseikkailut[]

Sinitähden tarina[]

Varpuskarva on Myrskyklaanin soturi.
Varpuskarvasta tulee Lumitassun mestari.
Kirjan lopussa Varpuskarva muuttaa klaaninvanhimpien pesään ja ottaa uudeksi nimekseen Puolihäntä, sillä hän menetti hännänpäänsä.

Novellit[]

Täplälehden sydän[]

Kesken.

Redtail's Debt[]

Kesken.

Tiikerikynnen raivo[]

Kesken.

Lyhyttarinat[]

The Elders' Concern[]

Kesken.

Kuvia[]

Viralliset kuvitukset[]

Perhe ja suku[]

Jäsenet[]

Kumppani:

Yksisilmä:[lähde?] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Hiiriturkki:[lähde?] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Vinhatuuli:[lähde?] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä lisää

Pojanpoika:

Sulkapentu:[1] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpentu:

Sirkkapentu:[1] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esiintymiset[]

Triviaa[]

Kiinnostavaa tietoa[]

  • Hän ja Laikkuturkki olivat luultavasti Tulitähden päällikköseremoniassa, vaikka heitä ei mainittu nimeltä.[10]
  • Puolihäntä menetti osan hännästään taistellessaan mäyrää vastaan.[11]

Virheet[]

Lähteet[]

Advertisement