Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Minä olen uskollinen uudelle klaanilleni! Sinun aikasi on ohi. Sinä olet pelkkä vanhus, joka yhä vain vanhenee. Antaisit jo periksi ja kuolisit pois!"
— Punapaju uhkaillessaan Mustatähteä kirjassa Viimeinen toivo, sivu 284

Punapaju (engl. Redwillow) on ruskean ja kellanpunaisen kirjava kolli,[5] jolla on leveä pää[7] ja pieni lovi korvassa.[8]

Punapaju oli Synkän Metsän soturi ja entinen Varjoklaanin jäsen Mustatähden päällikkyyden aikaan järvireviireillä. Oppilaana Punatassua koulutti Valkovesi, mutta tultuaan soturiksi Punapaju alkoi vastustaa klaanien elämäntapaa, ja hänet rekrutoitiin Synkän Metsän harjoittelijaksi näiden valmistautuessa suureen taisteluun. Punapaju oli halukas todistamaan uskollisuutensa Synkälle Metsälle, ja hän taisteli klaaneja vastaan suuressa taistelussa. Petturuudensa ansiosta Mustatähti tappoi hänet, ja Punapajun henki meni Synkkään Metsään.

Monta vuodenaikaa myöhemmin Punapaju alkoi työskennellä Saarniturkille, uskoen tämän valheellisiin lupauksiin siitä, että hän voisi palata elävien maailmaan. Siilihalla kuitenkin vakuutti Punapajun auttamaan eläviä kissoja Saarniturkin kukistamisessa, ja Punapaju sai tietää entisen Tähtiklaanin kissan valheista. Taistellessaan Saarniturkkia ja tämän seuraajia vastaan elävät kissat ja näiden Synkän Metsän liittolaiset joutuivat kuitenkin alakynteen, ja heidän perääntyessään Punapaju putosi synkkään jokeen, missä hän hukkui, ja hänen henkensä katosi olemattomiin.

Historia[]

Kolmikon mahti[]

Pimennys[]

Punatassu on Varjoklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Valkovesi.

Tähtien enne[]

Neljäs oppilas[]

Punatassusta on tullut soturi, Punapaju.
Hän menee partioon Keltaturkin, Kottaraistassun ja Pöllökynnen kanssa. He näkevät palaavat kissat, Saraviiksen, Valkohännän, Tiikerisydämen, Konnajalan, Kukkaturkin, Leijonaroihun ja Kyyhkytassun. Muun partion ohella Punapaju on innoissaan ja helpottunut heidän paluustaan. He vievät heidät Varjoklaanin leiriin.

Etäiset kaiut[]

Kokoontumisessa Kyyhkytassu yrittää saada Tiikerisydämen huomion, Punapaju luikahtaa istumaan Tiikerisydämen ja Lumilinnun viereen ja tummaraidallinen kolli katoaa Punapajun pään taakse. Kun päälliköt ovat puhuneet, hän puuhuu Lumilinnun ja kahden Tuuliklaanin soturin kanssa.
Hän on mukana Varjoklaanin ja Myrskyklaanin välisessä taistelussa. Leijonaroihu onnistuu lyömään Punapajun helposti.

Yön kuiskaukset[]

Kesken.

Kuun merkki[]

Synkässä Metsässä Murattitassu katsoo kokoontuneita klaanikissoja, jotka harjoittelevat Haukkahallan näyttämää liikettä. Hän ajattelee, ettei ole koskaan nähnyt siellä niin paljon kissoja ja näkee Punapajun harjoittelemassa yhdessä klaanitovereidensa, Tiikerisydämen, Omenaturkin ja Rotta-arven kanssa.

Unohdettu soturi[]

Punapaju on partiossa Karsiturkin ja Huomenkarvan kanssa.

Viimeinen toivo[]

Kesken.

Rikottu laki[]

Valo usvassa[]

Kesken.

Erikoisseikkailut[]

Vatukkatähden myrsky[]

Kokoontumisessa Punapaju on listattu kissoihin, jotka kuolivat Synkkää Metsää vastaan käydyssä taistelussa.

Crowfeather's Trial[]

Kesken.

Klaanien kirjat[]

Klaanien taistelut[]

Kesken.

Esiintymiset[]

Triviaa[]

Virheet[]

  • Hänet on mainittu virheellisesti täplikkäänä kellanpunaisena.[9]

Lainaukset[]

Kesken.

Lähteet[]

Advertisement