Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Punahäntä oli urhea soturi. Hänen uskollisuuttaan Myrskyklaanille ei voinut epäillä. Luotin aina hänen arviontikykyynsä, sillä se otti huomioon klaanin tarpeet, eivätkä ylpeys tai oman edun tavoittelu hämärtäneet häntä. Hänestä olisi tullut hyvä päällikkö."
Sinitähti Punahännästä kirjassa Villiin luontoon, sivu 47

Punahäntä (engl. Redtail) on tumman kilpikonnakuvioinen kolli,[1] jolla on tuuhea[10] kellanpunainen häntä[2] ja meripihkanväriset silmät.[11]

Hän oli Myrskyklaanin varapäällikkö Sinitähden alaisuudessa. Hän syntyi nimellä Punapentu Nopsatuulelle ja Kyyhampaalle yhdessä Täpläpennun ja Pajupennun kanssa. Punatassun mestariksi annettiin Varpuskarva ja suoritettuaan koulutuksensa hän sai soturinimekseen Punahäntä. Aurinkotähden kuoleman jälkeen Sinitähti teki hänestä varapäällikön. Hänellä ja Sinitähdellä oli läheinen ystävyys, joka tarjosi vahvan perustan klaanille. Punahännän todettiin olevan paljon nopeampi ja fiksumpi kuin suurin osa Myrskyklaanin sotureista. Kuitenkin Tiikerikynsi murhasi hänet, koska halusi itse tulla Myrskyklaanin varapäälliköksi. Tulisydän paljasti totuuden klaanille, josta Punahäntä oli ikuisesti kiitollinen. Tulitähden päällikköseremoniassa Punahäntä antoi hänelle oikeudenmukaisuuden hengen.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

"Kiitos. Paljastit totuuden, kun kukaan muu ei siihen pystynyt."
—Punahäntä kiittäen Tulisydäntä tämän teoista Pimeyden hetki, sivu 51
Punahäntä on Myrskyklaanin varapäällikkö ja hänen oppilaansa on Tomutassu. Jokiklaanin hyökkäyksen aikana Aurinkokiville, Punahännän partio on alakynnessä, ja tietäessään ettei he voi voittaa, hän käskee vetäytymään. Toinen taistelu, jossa Punahäntä tapetaan, tapahtuu jonkin aikaa myöhemmin. Tiikerikynsi kertoo Myrskyklaanille, että Punahäntä oli kuollut Jokiklaanin varapäällikön, Tammisydämen tassuissa ennen kuin myös tämä kuoli. Tiikerikynnen oppilas Korppitassu kuitenkin todisti Tiikerikynnen murhanneen Punahännän ja paljastaa totuuden Tulitassulle ja Harmaatassulle. Tulisydän jakaa huolensa Tiikerikynnestä Sinitähden kanssa, ja vaikka päällikkö ei aluksi usko häntä, Tulisydän paljastaa totuuden Tiikerikynnen petollisuudesta kun Tiikerikynsi yritti surmata Sinitähden. Punahäntä esiintyy Tähtiklaanissa antaen Tulisydämelle tämän toisen, oikeudenmukaisuuden hengen, ja kiittää Tulisydäntä totuuden paljastamisesta.

Tähtien enne

Punahäntä osallistuu suureen taisteluun ja auttaa klaaneja torjumaan Synkkä Metsä. Hän todistaa Tulitähden kuoleman ja auttaa viemään hänet Tähtiklaaniin.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Punahännän merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kirjassa Sinitähden tarina, Punapentu on syntynyt Nopsatuulen ja Kyyhampaan toiseen pentueeseen sisartensa Täpläpennun ja Pajupennun kanssa. Hän on Varpuskarvan oppilas ja kouluttautuu Pajutassun kanssa soturiksi, kun taas Täplätassusta tulee parantajaoppilas. Hänestä tulee myöhemmin Sinitähden varapäällikkö.

Novellit

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Punahäntä on pieni,[2] tumma, laikukas[10] kilpikonnakuvioinen kolli,[2] jolla on tunnusomaisen kellanpunainen,[2] kuin ketun turkki,[12] tuuhea häntä[10] ja töyhtöiset korvat.[13]

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Perhe

Pääartikkeli: Punahäntä/Perhe
Punahännän vanhemmat ovat Nopsatuuli ja Kyyhammas. Hänen pentuetovereitaan ovat Pajuturkki ja Täplälehti, ja Leopardijalka ja Laikkuturkki ovat hänen vanhempia sisaruksiaan. Lisää Punahännän sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Virheet

  • Häntä on kutsuttu virheellisesti punaiseksi.[14]

Jatko

Seuraavat tiedot ovat peräisin lähteistä, joita ei pidetä kaanoniin kuuluvina.

Lainaukset

"Punahäntä oli hänen varapäällikkönsä hyvin monen kuun ajan. Sinitähti ei halua luopua hänestä liian pian. Hän oli yksi parhaista sotureista. Ei yhtä suuri kuin Tiikerikynsi tai Leijonamieli, mutta nopea ja nokkela."
—Harmaatassu Punahännästä Villiin luontoon, sivu 47
"Tällä hengellä annan sinulle oikeudenmukaisuutta. Käytä sitä hyvin, kun arvioit toisten tekoja."
—Punahäntä Tulisydämelle Pimeyden hetki, sivu 51

Seremoniat

Kesken.

Lähteet ja sitaatit

Advertisement