FANDOM

Hienoa! Meillä on kuolettavan tylsää, kun vain makoilemme täällä päivät pitkät.

— Pulma Leijonaroihulle kysyessään, onko se vaarallista.[1]

Pulma (engl. Jigsaw) on pullea ruskeamusta raidallinen kolli[4].

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Pulma ja hänen ystävänsä, Lumikello ja Sevilla, törmäävät klaanikissoihin, jotka ovat menossa selvittämään, mitä järvellä on tapahtunut. Klaanikissat ovat vaanimassa kahta kania, jotka ovat häkissä, mutta kotikisut saapuvat paikalle. Pulma kertoo kanien olevan hänen kotiväkensä kaneja. Lumikello kertoo eräästä kollista joka metsästi kotiväkensä kaneja. Hänet vietiin Leikkaajalle eikä hän ollut enää entisensä.
Klaanikissat tarvitsevat kotikisujen apua majavien päihittämisessä, joten Kyyhkytassu käyttää kykyään heidän etsimiseen. Oppilas löytää Sevillan sekä Pulman, joka keikkuu aidalla Sevillan yläpuolella. Kun Leijonaroihu ja Kyyhkytassu löytävät heidät, Pulma hyppää alas aidalta koskettamaan Kyyhkytassun ja Leijonaroihun neniä. Pulma ihmettelee, miten he löysivät heidät ja Leijonaroihu vastaa, että he ovat klaanikissoja. Pulma lähtee hakemaan Lumikelloa. Kun kotikisut palaavat, Pulma ilmoittaa heidän osaavan taistella ja hyppää Lumikellon kimppuun. Lumikello kuitenkin läimäyttää kollia korvalle.
Kun Leijonaroihu pyytää heiltä apua, Pulma kysyy onko se vaarallista. Leijonaroihun vastaessa myöntävästi, kollin silmät kirkastuvat ja hän innostuu. Kun kissat pääsevät virran luo, klaanikissat tarjoavat heille tuoresaalista. Sevilla ja Lumikello kieltäytyvät, mutta Pulma haistaa Kyyhkytassun tappamaa oravaa maistaen sitä. Hän sanoo, ettei se ole hassumpaa vaan hieman pörröinen. Pulma auttaa rohkeasti purkamaan patoa ja hänen ja hänen ystäviensä avulla pato murtuu ja vesi vapautuu.

Lainaukset

Pulma: "Minä olen ainut joka asuu siellä. Lumikellon kotiväki asuu tuon koivun toisella puolella. Miten te löysitte meidät?"
Leijonaroihu: "Voi, se oli helppoa. Mehän olemme klaanikissoja, niin kuin varmaan muistat."
Pulma: "Vau! Minä käyn hakemassa Lumikellon. Hän antaa meidän kuulla kunniansa, jos häneltä menee ohi tilaisuus auttaa oikeita villikissoja."
—Pulma Leijonaroihulle. Neljäs oppilas, sivut 250-251
Pulma: "Onko se vaarallista?"
Leijonaroihu: "On."
Pulma: "Hienoa! Meillä on kuolettavan tylsää, kun vain makoilemme täällä päivät pitkät."
—Pulma kysyessään taistelusta. Neljäs oppilas, sivu 252

Lähteet ja sitaatit

  1. Neljäs oppilas, sivu 252
  2. Neljäs oppilas, sivu 181
  3. Neljäs oppilas, sivu 184
  4. Neljäs oppilas, sivu 181