FANDOM

Kuljen kanssasi, ystävänä, niin kuin sinä kuljit minun kanssani kerran. En voinut jättää sinua kulkemaan täällä yksinäsi, koska sinä kuljit rinnallani kuin veli.

— Pudonnut Lehti Närhitassulle.[1]

Pudonnut Lehti (engl. Fallen Leaves) on ruipelo, sileäturkkinen,[3] oranssin ja valkoisen kirjava[2] kolli, jolla on vihreät silmät,[2] valkea kuono[4] ja pienet tassut.[5]

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Pudonnut Lehti esiintyy esinäytöksessä. Hän on matkalla koetukseen, sillä hän haluaa tulla teräväkynneksi. Hän astelee pimeään tunneliin, joka päättyy luolaan. Siellä hän tapaa sokean kissan, Kallion, joka pitää lukua koetukseen joutuneista kissoista. He juttelevat hetken, kunnes Kallio neuvoo Pudonnutta Lehteä löytämään itse tien ylös nummille ja luottamaan vaistoihin. Tämän jälkeen nuori kolli astuu pimeään tunneliin.
Myöhemmin Närhitassu nukahtaa Kallion kepin viereen ja herää kun Pudonnut Lehti astelee tunneliin. Hän kulkee tunneleissa, mutta ei löydä ulos. Ulkona puhkeaa myrsky, joka alkaa täyttää tunneleita vedellä. Kun suuri aalto tulee, Pudonnut Lehti huomaa Närhitassun ja pyytää tältä apua mutta sitten hän katoaa veden alle ja hukkuu.
Kun Tuuliklaanin pennut katoavat, Närhitassu, Leijonatassu, Paatsamatassu, Viimatassu ja Kanervatassu lähtevät etsimään niitä tunneleihin, joihin Pudonnut Lehti hukkui. Kolli ilmestyy sokealle Närhitassulle ja opastaa oppilaat pentujen luo.

Karkotus

Pudonnut Lehti ei esiinny kirjassa, mutta Närhitassu kertoo hänestä Paatsamatassulle. Närhitassu kertoo, miten Pudonnut Lehti meni tunneleihin tullakseen teräväkynneksi, mutta ei koskaan päässyt pois. Närhitassu kertoo myös, että Pudonnut Lehti opasti oppilaat Tuuliklaanin pentujen luo.

Pitkät varjot

Kun Närhitassu menee tunneleihin, Pudonnut Lehti kertoo olevansa hyvin yksinäinen ja toivoo Närhitassun jäävän hänen kanssaan tunneleihin, mutta Närhitassulla ei ole aikaa jäädä tunneleihin. Kun Närhitassu lähtee, Pudonnut Lehti katsoo hänen peräänsä tuskaisena.

Tähtien enne

Kuun merkki

Viimeinen toivo

Hän on yksi kissoista, jotka tulevat taistelemaan Synkkää Metsää vastaan. Hän tietää Paatsamalehden kuolleen ja haluaa nähdä hänen ruumiinsa. Särkynyt Varjo sanoo pojalleen, että Paatsamalehti kuoli puolustaessaan klaaniaan ja että hänen pitäisi kunnioittaa hänen muistoaan auttamalla muita. Sitten hän lähtee taistelemaan Synkkän Metsän kissoja vastaan.

Klaanien kirjat

The Ultimate Guide

Novellit

Paatsamalehden tarina

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kate kertoi Twitterissä, että Paatsamalehti ja Pudonnut Lehti rakastivat toisiaan ja jos he tapaisivat Tähtiklaanissa, he olisivat kumppanit.[6]
    • Vicky on kiistänyt tämän asian ja sanonut, ettei se ole sellainen asia, joka jatkuu Tähtiklaanissa, mutta heillä on erityinen side.[7]
    • Heidät on kuitenkin laitettu kumppaneiksi Warriors-sivun virallisessa sukupuussa.[8]

Virheet

  • Pudonneella Lehdellä on virheellisesti mainittu olevan meripihkanväriset silmät[9] ja siniset silmät.[10]

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Särkynyt Varjo: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Isä:

Kiven Laulu: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Sisarukset:

Tuntemattomia pentuja: Kuolleita, mahdollisesti Ikuisen Metsästyksen Heimon jäseniä

Kumppani:

Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Närhitassu: "Odota! Tule mukaan!"
Pudonnut Lehti: "Ei ole minun aikani lähteä."
—Närhitassu ja Pudonnut Lehti tunneleissa. Pimeyden joki, sivu 296
"Kulje varoen, Pudonnut Lehti. Toivottavasti löydät jonakin päivänä itse tiesi ulos."
—Närhitassu pelastumisen jälkeen. Pimeyden joki, page 306
"Särkynyt Varjo, ei hänen olisi kuulunut kuolla täällä. Minä... lupasin hänelle että me tapaamme vielä."
—Pudonnut Lehti suriessaan Paatsamalehteä. Viimeinen toivo, page 309

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden joki, sivu 288
  2. 2,0 2,1 2,2 Pimeyden joki, sivu 11
  3. Pimeyden joki, sivu 213
  4. Pimeyden joki, sivu 12
  5. Paatsamalehden tarina, luku 2
  6. Katen Twitter-sivu
  7. Vickyn Facebook-sivu
  8. Virallinen sukupuu
  9. Pimeyden joki, sivu 296
  10. Paatsamalehden tarina, luku 2