Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Mutta tämä on esikoiseni, jonka tulevaisuuden minä päätän. Ole kiltti ja kasvata hänestä sankari. Sellainen kuin sinä!"
— Prinsessa Tulisydämelle pojastaan kirjassa Tuli ja jää, sivu 208

Prinsessa (engl. Princess) on vaaleanruskea raidallinen naaras, jolla on huomiotaherättävän valkoinen rinta ja valkoiset tassut,[1] vihreät silmät,[3] pörröinen[4] ja pehmeä turkki[5] sekä tuuhea häntä.[6]

Prinsessa on kotikisu, joka asuu kaksijalkalassa lähellä metsäreviirejä. Hän syntyi Jakelle ja Muskotille veljensä Ruskan kanssa pentueeseen, johon kuuluivat myös Filu, Luna ja Tommi. Myöhemmin hän sai kumppaninsa Oliverin kanssa viisi pentua: Namin, Livian, Terjen, Saken ja Pilvihännän. Prinsessa antoi pennuistaan esikoisensa Tulisydämelle, jotta tämä voisi kasvattaa hänet Myrskyklaanissa. Tulisydän ja Pilvihäntä kävivät silloin tällöin vierailemassa hänen luonaan, kunnes klaanien oli lähdettävä metsästä suurelle taivallukselle kohti järvireviirejä.

Historia[]

Ennustusten alku[]

Tuli ja jää[]

"Kuulostaa siltä, että nautit elämästäsi. Minun täytyy mennä. Ne huolestuvat, jos en palaa, ja minun täytyy ruokkia monen monta pikkuista suuta. Tunnen, kuinka ne liikkuvat sisälläni."
—Prinsessa Tulisydämelle Tuli ja jää, sivut 113-114
Kun Tulisydän on oppilaansa Tuhkatassun kanssa metsästämässä, he näkevät pullean raidallisen naaraskotikisun. Tuhkatassu haluaa pelotella kotikisun pois, mutta ennen kuin hän ehtii toimia, Tulisydän, joka huomaa naaraan olevan tiineenä, kahisuttaa tahallaan kuivunutta sananjalkaa. Ääni saa kotikisun säikähtämään, ja tämä kiepahtaa ympäri ja kampeaa itsensä kaksijalkojen aidan toiselle puolelle. Tuhkatassu valittaa toivoneensa takaa-ajoa, ja että Saniaistassu on varmasti jahdannut päivän aikana satoja otuksia, mutta Tulisydän vastaa, että Saniaistassu on tuskin välttunyt kyynpuremalta vain karvan mitalla. Tulisydän ei vielä tiedä, että kotikisun nimi on Prinsessa ja että tämä on hänen siskonsa.
Kesken.

Salaisuuksien metsä[]

Kesken.

Myrsky nousee[]

Kesken.

Vaarallinen polku[]

"Prinsessaa ei voi syyttää. Hän ei ymmärrä, mitä elämä klaanissa todella merkitsee. Hän on nähnyt siitä vain kaikkein pahimman, eikä se todellakaan miellytä häntä."
—Tulisydän Pilvihännälle Prinsessasta Vaarallinen polku, sivu 254
Prinsessa etsii metsäpalon jälkeen Tulisydäntä peläten, että tälle ja Pilvitassulle on sattunut jotain. Hän törmää veljeensä ja Hiekkamyrskyyn Korkeamännyillä. Yhtäkkiä paikalle saapuu kaksijalkoja ja kissojen piiloutuessa Prinsessa sanoo niiden etsivän jotain. Tämän jälkeen naaras palaa kotiinsa.

Pimeyden hetki[]

Kesken.

Uusi profetia[]

Keskiyö[]

Vatukkakynsi kysyy Tulitähdeltä, ikävöikö tämä sisartaan. Prinsessan mainitaan olevan Tulitähden sisar, joka asuu vieläkin kaksijalkojen kanssa, ja että Tulitähti käy aika ajoin katsomassa tätä. Vatukkakynsi tietää, miten tärkeitä he ovat toisilleen. Prinsessan mainitaan antaneen esikoispentunsa Tulitähdelle, jotta tämä kasvattaisi pennusta soturin — ja tämä pentu oli Pilvihäntä. Tulitähti myöntää hänellä olevan ikävä Prinsessaa, mutta sanoo tämän olevan kotikisu, eikä tämä voisi mitenkään elää soturin elämää.

Aamunkoi[]

"[Prinsessalle kuuluu] oikein hyvää. Viereiseen taloon muutti koira — semmoinen räksyttäjä — mutta Prinsessa näytti sille pian, että reviiri oli hänen. Hän istui aidalla ja sähisi koiralle niin, että se juoksi turvaan!"
—Kamu Pilvihännälle Prinsessasta Aamunkoi, sivu 39
Kun Lehtitassu ja muut kaksijalkojen kaappamat kissat ovat ansassa häkeissä, Pilvihäntä kysyy kaksijalkalassa asuvalta Kamulta, tunteeko tämä Prinsessan. Kamu vastaa tuntevansa, ja kun Pilvihäntä kysyy tältä emonsa kuulumisia, Kamu kertoo Prinsessalle kuuluvan hyvää, mutta että tämän naapuriin on muuttanut uusi koira. Hän kuitenkin kertoo, että Prinsessa istui aidalla sähisten koiralle, kunnes se juoksi turvaan, näyttäen sille että reviiri oli hänen.

Erikoisseikkailut[]

Tulitähden tehtävä[]

Kun Tulitähti tapaa Bellan, tämä muistuttaa häntä Prinsessasta, joka asuu kaksijalkalassa lähellä metsän rajaa.

Vatukkatähden myrsky[]

Kesken.

Graystripe's Vow[]

Kun Harmaaraita kuulee kulkukissasta, joka törmäsi heimon riistanpyytäjiin, hän miettii, olisiko tämä voinut olla yksi Prinsessan pennuista.

Klaanien kirjat[]

Klaanien kissat[]

Kallio kertoo kolmelle pennulle Prinsessan olevan Tulitähden pentuetoveri, joka lähti asumaan eri kotiväen luokse. Kun hän päätti antaa esikoispoikansa Pilvihännän veljelleen Myrskyklaanissa kasvatettavaksi, se osoitti hänen luottamuksensa veljeään kohtaan, vaikka se ei ehkä ollutkaan viisain mahdollinen ratkaisu. Hän oli ylpeä Tulitähdestä tämän noustessa klaaninsa asemissa, ja vaikka klaanit ovatkin jo lähteneet metsästä, hän istuskelee edelleen aidalla tuijottaen metsään ja miettii, missä Tulitähti on ja onko tämä turvassa.

The Ultimate Guide[]

Kirkassydämen ja Pilvihännän sivulla Prinsessan mainitaan olleen Pilvihännän emo, ja että hän oli luovuttanut poikansa Myrskyklaanin kasvatettavaksi.
Prinsessalla on jaettu sivu Sotan kanssa. Hän oli Ruskan pentuetoveri ja asui eri kotiväen luona. Hän tapasi veljensä Myrskyklaanin reviirin reunalla ja antoi Pilvipennun hänelle vietäväksi Myrskyklaaniin sen sijaan, että olisi itse liittynyt klaaniin. Vaikka hänen valintaansa voitaisiinkin kyseenalaistaa tietyissä tilanteissa, etenkin silloin, kun Pilvitassulla oli vaikeuksia sopeutua, ele todisti hänen luonteensa. Hän ja Tulitähti ajattelevat yhä toisiaan. Ruoskan ja Ruodon sivulla Prinsessan mainitaan olevan myös Ruoskan sisarpuoli.

Kuvia[]

Viralliset kuvitukset[]

Perhe ja suku[]

Jäsenet[]

Emo:

Muskotti:[7] Elossa (kirjassa Tuli ja jää)

Isä:

Jakke:[4] Kuollut, tuntematon olinpaikka

Veli:

Tulitähti:[2] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisarukset:

Filu:[8][9] Tuntematon tilanne
Luna:[8][9] Tuntematon tilanne
Tommi:[8][9] Tuntematon tilanne

Siskopuoli:

Ruby:[7] Elossa (mangassa The Rise of Scourge)

Velipuolet:

Ruoska:[7] Kuollut, tuntematon olinpaikka
Socks:[7] Elossa (mangassa The Rise of Scourge)

Kumppani:

Oliver:[9] Tuntematon tilanne

Poika:

Pilvihäntä:[10] Elossa (kirjassa Wind)

Pennut:

Livia:[10][9] Tuntematon tilanne
Nami:[10][9] Tuntematon tilanne
Sakke:[10][9] Tuntematon tilanne
Terje:[10][9] Tuntematon tilanne
Näytä lisää

Isoäiti:

Crystal:[11] Elossa (novellissa Mäntytähden valinta)

Tädit/Sedät:

Ferris:[11] Elossa (novellissa Mäntytähden valinta)
Whiskers:[11] Elossa (novellissa Mäntytähden valinta)

Pojantyttäret:

Valkosiipi:[12] Elossa (kirjassa Wind)
Pihkakuu:[13] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpojat:

Kastenenä:[13] Elossa (kirjassa Wind)
Lumipehko:[13] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttärentyttäret:

Kyyhkysiipi:[14] Elossa (kirjassa Wind)
Murattilampi:[14] Elossa (kirjassa Wind)

Pojanpojantyttäret:

Myrtlebloom:[15] Elossa (kirjassa Wind)
Hunajaturkki:[16] Elossa (kirjassa Wind)
Lehtivarjo:[16] Elossa (kirjassa Wind)

Pojanpojanpojat:

Bayshine:[15] Elossa (kirjassa Wind)
Kiurulaulu:[16] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttärentyttärentyttäret:

Loikka-askel:[17] Elossa (kirjassa Wind)
Valohyppy:[17] Elossa (kirjassa Wind)
Neilikkakorva:[18] Elossa (kirjassa Wind)
Siilihalla:[18] Kuollut, ei kuolemanjälkeistä elämää

Pojantyttärentyttärenpojat:

Varjonäky:[17] Elossa (kirjassa Wind)
Birchpaw:[19] Elossa (kirjassa Wind)
Rowankit:[19] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Sukkelakynsi:[18] Elossa (kirjassa Wind)

Pojanpojanpojantytär:

Finchlight:[20] Elossa (kirjassa Wind)

Pojanpojanpojanpojat:

Välkepentu:[lähde?] Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nightheart:[20] Elossa (kirjassa Wind)

Luonne[]

Kesken.

Suhteet[]

Tulitähti[]

Kesken.

Pilvihäntä[]

Kesken.

Esiintymiset[]

Triviaa[]

Tekijöiden lausuntoja[]

  • Kate ei usko, että Prinsessa ja Savu tunsivat koskaan toisiaan.[21]
  • Vicky totesi 4. Erin Hunter Chatissa Tulitähden hyvästelleen Prinsessan ennen kuin klaanit lähtivät metsästä.[22] Hän selitti myöhemmin, että Kamu oli se, joka kertoi Prinsessalle klaanien lähdöstä, ja että hän oli "riittävän hienotunteinen arvostaakseen Tulitähden uskollisuutta klaaneille ja tämän uskoa soturilakiin, joka johdatti tämän oikealle tielle".[23]
  • Toisessa chatissa Vicky totesi, että Tulitähti luultavasti esitteli Lehtipennun ja Oravapennun Prinsessalle.[24]

Jatkuvuus[]

Seuraavat tiedot ovat peräisin lähteistä, joita ei pidetä kaanoniin kuuluvina tai joiden jatkuvuus on kumottu.

  • Vickyn Facebookissa on sanottu, että Prinsessa kuoli samoihin aikoihin kuin tulva tapahtui kirjassa Vatukkatähden myrsky.[25]

Lähteet[]

Advertisement