FANDOM

Sinä taidat olla koko klaanin paras soturi. Voisitpa sinä olla minun mestarini.
Nöpötassu Pompputulesta kirjassa Taivasklaanin kohtalo, sivu 38

Pompputuli (engl. Bouncefire) on kellanpunainen kolli.[1]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Pomppu syntyy Apilalle. Hänellä on veli Kivi ja sisko Pikku.
Heidän kimppuunsa hyökkää kettu, mutta Teräkynsi, Tulitähti ja Hiekkamyrsky pelastavat heidät. Tapahtuman jälkeen Apila päättää liittyä Taivasklaaniin, lähinnä suojelun takia. Pennut saavat klaaninimikseen Pomppupentu, Kivipentu ja Pikkupentu.
Pomppupentu on pennuista eläväisin ja seikkailunhaluisin. Hän saa pennut aina pulaan. Pomppupentu sisaruksineen löytävät Kuiskausten luolan. Kun Pomppupentu tutkii luolaa, hän liukastuu ja putoaa veteen. Hänen emonsa Apilahäntä pelastaa hänet, koska osaa uida hyvin. Kukaan ei usko Pomppupentua luolasta, mutta pian hän, Kivipentu ja Pikkupentu alkavat levittää pelottavia huhuja luolasta.
Kun Terälehti pentuineen saapuu klaaniin, Pomppupentu sisaruksineen ulvovat että he eivät ole enää pienimpiä. Kun Terälehti selittää pennuistaan, etteivät he ole klaanikissoja vaan tarvitsevat vain paikan asua, Pomppupentu miettii että siksi heillä ei ole pentu-päätettä nimessään.
Kun Lehtipilkusta tulee Taivasklaanin uusi päällikkö, Lehtitähti, hän tekee Pomppupennusta oppilaan. Laikkujalasta tulee Pompputassun mestari.

Taivasklaanin kohtalo

Pompputassusta tulee soturi, Pompputuli. Kun päivytsoturit tulevat, he ovat pettyneitä etteivät ehtineet seremoniaan. Varsinkin Nöpötassu, joka ihailee Pompputulta, koska hän halusi olla ensimmäinen, joka huutaa Pompputulen uutta nimeä. Nöpötassu toteaa, että voisipa Pompputuli olla hänen mestarinsa Vilimyrskyn sijaan.
Hänen ensimmäinen soturitehtävänsä on lähteä rajapartioon Varpusturkin ja Sysikynnen kanssa.
Myöhemmin hänet valitaan tutkimaan luolia rotkossa. Hän lupautuu tarkistamaan ylimpiä luolia. Päästyään huipulle hän aivastaa pölyn takia, mutta alkaa puhdistamaan luolaa roskista. Lehtitähti huomaa, ettei Pompputulella ole Taivasklaanin fyysisiä ominaisuuksia, joita ovat pitkät jalat ja kovat polkuanturat.

Hawkwing's Journey

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Beyond the Code

Novellit

Ravenpaw's Farewell

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Pompputulella on kotikisun verta Apilahännältä.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Apilahäntä: Tuntematon tilanne

Veli:

Kivivarjo: Tuntematon tilanne

Sisko:

Pikkuhahtuva: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Velipuoli:

Sandynose: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Siskopuolet:

Birdwing: Tuntematon tilanne
Honeytail: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Näytä loput

Siskontyttäret:

Pebbleshine: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Sunnypelt: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Pigeonfoot: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Siskonpojat:

Parsleyseed: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Quailfeather: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Seremoniat

Pompputulen soturiseremonia

Lehtitähti: Minä Lehtitähti, Taivasklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa näihin kolmeen oppilaaseen. He ovat opiskelleet kovasti ymmärtääkseen jalot lakinne, ja on heidän vuoronsa tulla sotureiksi. Pompputassu, Pikkutassu, Kivitassu, lupaatteko elää soturilain muikaisesti ja puolustaa tätä klaania - vaikka henkenne uhalla?
Pompputassu, Kivitassu ja Pikkutassu: Lupaan.
Lehtitähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne. Pompputassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Pompputulena. Tähtiklaani kunnioittaa tarmoasi ja uskollisuuttasi, ja hyväksymme sinut täydeksi Taivasklaanin soturiksi. Kivitassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Kivivarjona. Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja voimaasi, ja hyväksymme sinut täydeksi Taivasklaanin soturiksi. Pikkutassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Pikkuhahtuvana. Tähtiklaani kunnioittaa älyäsi ja intoasi, ja hyväksymme sinut täydeksi Taivasklaanin soturiksi.
Kaikki: Pompputuli! Kivivarjo! Pikkuhahtuva![6]

Lainaukset

Ampiaisviiksi: "Tunkeilijoita!"
Teräkynsi: "Miten he pääsivät näin pitkälle rajojen sisäpuolelle ilman että me huomasimme?"
Pompputuli: "Meidän piti mennä rajapartioon, mutta Lehtitähti käskikin meidän saalistaa."
—Pompputuli selittää vieraiden läsnäolon Taivasklaanissa Taivasklaanin kohtalo, sivu 88

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Tulitähden tehtävä, hahmolista
  2. 2,0 2,1 Tulitähden tehtävä, sivu 274
  3. Tulitähden tehtävä, sivu 329
  4. 4,0 4,1 Tulitähden tehtävä, sivu 492
  5. Taivasklaanin kohtalo, sivu 28
  6. Taivasklaanin kohtalo, sivu 30-31