FANDOM

Pimeäklaani (engl. DarkClan) on kahden oppilaan, Tuuliklaanin Kanervatassun ja Myrskyklaanin Leijonatassun, luoma kuvitteellinen klaani, jonka tarkoituksena on viihdyttää heitä heidän leikkiessä klaanien reviirien alla olevassa tunneliverkostossa.

Historia

Kolmikon mahti

Pimeyden joki

Kanervatassu löytää tunnelit, joissa Pudonnut Lehti oli hukkunut maanalaisen joen tulvimisen takia. Hän keksii Pimeäklaanin ystävänsä Leijonatassun kanssa; hän on päällikkö nimeltään Kanervatähti ja Leijonatassu on soturi nimeltä Leijonakynsi. Öisin he hiipisivät pois leireistään ja menevät leikkimään leikkiään tunneleihin.
Leijonatassu, Tiikeritähden vaikutuksen alaisena tajuaa, että hän on jäämässä jälkeen koulutuksessaan, ja päättää lopettaa Kanervatassun tapailun. Heidän viimeisessä tapaamisessaan Leijonatassu kertoo tämän Kanervatassulle, joka on pettynyt. Hän sanoo, että hän toivoo, että se oli soturiksi tulemisen arvoista, lopettaen Pimeäklaanin.

Triviaa

  • Kanervatähdellä, entisellä Tuuliklaanin päälliköllä, on sama nimi kuin Kanervatassun toisella minällä.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit