Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Tähtiklaani painukoon mihin huvittaa. Se on pettänyt Taivasklaanin. Tästä päivästä lähtien en aio olla missään tekemisissä soturiesi-isien kanssa. Tähtiklaani antoi kaksijalkojen tuhota kotimme. Se katselee meitä nytkin ja antaa kuun paistaa, vaikka te karkotatte meidät. Se väitti, että metsässä on aina viisi klaania, mutta se valehteli. Taivasklaani ei enää koskaan katso tähtiin."
— Pilvitähti muille klaaneille kirjassa Tulitähden tehtävä, sivu 17

Pilvitähti (engl. Cloudstar) on vaaleanharmaa kolli jolla on valkoisia laikkuja[1] ja vaaleansiniset silmät.[3]

Pilvitähti oli Taivasklaanin päällikkö, kun kaksijalat aloittivat rakentamaan pesiään Taivasklaanin reviirille metsään. Hän oli aiemmin soturi nimeltä Pilvimyrsky, mutta hänestä tuli myöhemmin Kärpästähden varapäällikkö ja myöhemmin päällikkö nimeltä Pilvitähti. Linnunlennosta tuli Pilvitähden kumppani ja he saivat kaksi pentua, Täpläpennun ja Piikkipennun. Kun kaksijalat tuhosivat Taivasklaanin reviirin kokonaan, Pilvitähti vetosi muita klaanipäälliköitä antamaan osan reviireistään Taivasklaanille. Muut päälliköt kuitenkin kieltäytyivät ja pakottivat Taivasklaanin lähtemään, jolloin Pilvitähti käänsi selkänsä Tähtiklaanille. Hän johti klaaninsa rotkoon, mutta joutui jättämään perheensä metsään, sillä hänen pentunsa olivat liian nuoria vaeltamaan.

Pilvitähti kuoli rotkossa ja Pöllötähdestä tuli hänen seuraajansa Taivasklaanin päällikkönä. Pilvitähti liittyi Taivasklaanin esi-isiin, erotettuna muusta Tähtiklaanista, ja kehotti Tulitähteä rakentamaan Taivasklaani uudelleen. Hän antoi Lehtitähdelle yhden hänen yhdeksästä hengestään. Vasta sen jälkeen hän tapasi Linnunlennon ja heidän pentunsa uudelleen, jotka olivat nyt sotureita nimeltä Täpläturkki ja Piikkikynsi.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Erikoisseikkailut

Novellit

Klaanien kirjat

Yksityiskohtainen kuvaus

Pilvitähti on pieni, solakka[3] vaaleanharmaa kolli jolla on valkoisia laikkuja,[1] jotka muistuttavat pilviä,[3] hyvin vaaleansiniset silmät[3] ja leveät lavat.

Kuvia

Perhe

Pääartikkeli: Pilvitähti/Perhe
Pilvitähden kumppani on Linnunlento ja heidän pentujaan ovat Täpläturkki ja Piikkikynsi. Lisää Pilvitähden sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement