FANDOM

Kaikki tekevät virheitä. Toisilla niistä on kaikuja, jotka kestävät loputtomiin.

— Pikkupilvi.[1]

Pikkupilvi (engl. Littlecloud) on erittäin pieni,[9] ruskea raidallinen kolli.[4] Hänellä on vaaleansiniset silmät,[10] vaaleanruskea häntä[11] ja ruskea nenä.[12]

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Pikkupentu syntyy veljiensä Ruskopennun ja Märkäpennun kanssa Salamanteripilkulle. Hänen mainitaan olevan hiljattain syntynyt.
Hän seuraa emoaan ja pentuetovereitaan ulos pentutarhasta, kun Rikkotähti kutsuu klaanikokoukseen ja Sammaltassusta tehdään oppilas.
Myöhemmin Pikkupentu osallistuu taisteluharjoitukseen muiden neljän pennun ja Sammaltassun kanssa, ja heidät nähdään vaanimassa, hyökkäämässä ja huiskimassa toisiaan Rikkotähden seuratessa vieressä. Kun Keltahammas ja Rikkotähti väittelevät, Rikkotähti käskee Pikkupentua käyttämään takakäpäliään.
Kun Keltahammas huomaa Sammaltassun olevan kuollut, hän lähettää kaikki viisi pentua takaisin leiriin. Rikkotähti tekee lopulta muista pennuista oppilaita ja Pikkutassu saa mestarikseen Arpinaaman. Äskettäin nimitetty Pikkutassu kipittää mestarinsa luokse koskettamaan neniä.
Tuuliklaania vastaan käydyn taistelun jälkeen Pikkutassu nähdään hiipimässä Keltahampaan pesään pitäen käpälää kohossa, josta on kynsi repeytynyt irti. Hän kysyy onko Mäyrähammas todella kuollut, ja kun Keltahammas vahvistaa tämän todella olevan kuollut, Pikkutassu huudahtaa hänen olevan nyt todellinen soturi ja toivoo että hän katselee Tähtiklaanista. Keltahammas ajattelee suruissaan, että pikkukissat hyväksyvät kuolemansa taistelussa liian auliisti.

Tulitähden tehtävä

Pikkupilvi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.
Hänen mestarinsa Nuhanenä muuttaa klaaninvanhimpien pesään tehden Pikkupilvestä Varjoklaanin parantajan.

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Kun Vatukkatähti ja hänen partionsa saapuvat Varjoklaanin leiriin, Pikkupilvi istuu aukion laidalla huolestuneen näköisenä. Kun partio on lähdössä, Pikkupilvi tulee heidän luokseen. Parantaja pysähtyy hengästyneenä partion viereen, tervehtii Vatukkatähteä ja kysyy mitä Lehtilammelle ja Närhisulalle kuuluu. Oravaliito yrittää selittää, mutta Vatukkatähti keskeyttää hänet ja varapäällikkö pyytää anteeksi Pikkupilveltä. He lähtevät ja Pikkupilvi katsoo heidän peräänsä pettyneenä. Oravaliito kysyy Vatukkatähdeltä miksi hän keskeytti hänet, sillä Pikkupilvi esitti vain vilpittömän kysymyksen. Vatukkatähti selittää etteivät he ole parantajia. Myöhemmin Pihlajakynsi ja Pikkupilvi saapuvat Myrskyklaanin leiriin. Pikkupilvi tervehtii Vatukkatähteä vilkaisten Pihlajakynttä. Hän skertoo heidän olevan matkalla Kuulammelle. Hän ei tiedä onko tulva vaikuttanut Kuulampeen, mutta se on korkealla joten sen pitäisi olla kunnossa. Hän huokaisee ja sanoo, että jos se on myös tulvinut, klaanien tilanne on huolestuttava. Heidän poistuttuaan Närhisulka kysyy, olivatko Pihlajakynsi ja Pikkupilvi täällä. Hän toteaa, että Mustatähti on menettänyt viimeisen henkensä.
Vatukkatähti vie partion Varjoklaaniin onnittelemaan Pihlajatähteä ja Lehtilampi menee mukaan. Hän pyytää lupaa keskustella Pikkupilven kanssa. Pihlajatähti myöntää luvan ja Pikkupilvi ilmestyy tiheiköstä. Hän näyttää vanhalta ja heiveröiseltä ja hänen silmänsä tuijottavat kaukaisuuteen. Hänen laskeutuessa maahan hänen lonkkansa vapisevat. Lehtilampi koskettaa hänen kanssaan neniä ja kysyy Pikkupilveltä, mitä hänelle kuuluu. Raidallinen parantaja vastaa voivansa hyvin ja kertoo, että ooppilaat etsivät yrttejä varaston täydentämiseksi. Hän huomauttaa myös, että kaikki klaanissa ovat terveitä. Lehtilampi tarjoutuu tarkistamaan Pikkupilven varaston, koska hänellä saattaa olla jotain sellaista, mitä Pikkupilveltä puuttuu. Pikkupilven silmät kimaltavat tyytyväisesti, kun hän kiittää Lehtilampea. Hän johdattaa Lehtilammen pesäänsä. He ilmestyvät myöhemmin pesästä kun Lehtilampi pyytää lupaa jäädä auttamaan Pikkupilveä. Hänen mukaansa Pikkupilven yrttivarasto on pieni ja hän voi todella auttaa häntä. Pikkupilvi myöntää, että hänestä voisi olla apua muutaman päivän ajan. Tuhkasydän pohtii aikooko Lehtilampi jäädä Varjoklaaniin, sillä Pikkupilvellä ei ole ollut oppilasta Liekkihännän kuoleman jälkeen. Kun partio palaa leiriin, Närhisulka kysyy missä Lehtilampi on ja Vatukkatähti selittää tämän jääneen auttamaan Pikkupilveä. Myöhemmin Vatukkatähti on huolissaan Varishallasta, koska tämä loukkaantui pahasti. Loikkahäntä vakuuttaa, että hänet viedään Pikkupilven luokse.

Tigerheart's Shadow

Squirrelflight's Hope

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Vielä ollessaan pentu, Pikkutassu on jo nimitetty soturioppilaaksi Varjoklaanin päällikönRikkotähden, taholta. Arpinaama on hänen mestarinsa.
Tulitassun ja Harmaatassun ensimmäisessä kokoontumisessa, Pikkutassu juttelee kahdelle Myrskyklaanin oppilaalle sekä Leijonamielelle. He kertovat hänelle kolmesta suuresta klaanista; Leijonaklaanista, Tiikeriklaanista ja Leopardiklaanista. Leijonamielen kysyessä Pikkutassun ikää, hän vastaa kiusaantuneena olevansa kuuden kuun ikäinen. Myrskyklaanin soturi ihmettelee hänen pientä kokoaan, jolloin Pikkutassu sanoo hänen emonsakin olevan pienikokoinen. Pikkutassu häipyy heidän luotaan selvästi kiusaantuneen oloisena. Tulitassu pistää merkille, että muutkin Varjoklaanin oppilaat ovat hyvin pieniä kuuden kuun ikäisiksi.

Tuli ja jää

Pikkutassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet mainitaan hahmolistassa. Pikkutassu on nyt soturi Pikkupilvi.

Salaisuuksien metsä

Pikkupilvi ei esiinny kirjassa, mutta hänet mainitaan hahmolistassa.

Myrsky nousee

Tulisydän löytää Pikkupilven ja Valkokaulan nukkumasta Myrskyklaanin reviirillä. He ovat nälkäisiä, heikkoja ja likaisia. Keltahammas huomaa, että sairaus on peräisin Haaskalasta ja käskee heitä palaamaan takaisin kotiin. Pikkupilvi kertoo, että Nuhanenä oli Yötähden seurassa koko yön, kun he lähtivät kokoontumisesta. Hänen kertomansa mukaan parantaja antoi pennun kuolla emonsa viereen - ilman yhtäkään unikonsiementä helpottamaan matkaa Tähtiklaanin luo. Hän pelkää, että Nuhanenä antaa heidänkin kuolla samalla tavalla.
Tuhkamarja haluaa auttaa Pikkupilveä ja hänen ystäväänsä Valkokaulaa ja hoitaa heitä Keltahampaan selän takana. Lopulta Tulisydäntä ja Hiekkamyrskyä käsketään saattamaan Pikkupilvi ja Valkokaula Ukkospolulle. Tulisydän saalistaa heille, mutta he eivät kykene syömään kovin paljon. He oksentavat syömänsä riistan pian jäähyväisten jälkeen. Tulisydän ehdottaa, että saattaisi kissat Ukkospolun yli, mutta Pikkupilvi ja Valkokaula haluavat lähteä yksin. Tulisydän ja Hiekkamyrsky seuraavat hetken aikaa kahta varjoklaanilaista ja huomaavat, että he menivät Ukkospolun ali johtavasta tunnelista takaisin Varjoklaanin reviirille.

Vaarallinen polku

Pikkupilvi matkustaa muiden parantajien kanssa Kuukivelle, jossa hän tapaa taas Tuhkamarjan. Hän kertoo Tuhkamarjalle, että on ryhtynyt Nuhanenän oppilaaksi. Pikkupilvi jatkaa innostuneena, kuinka Tuhkamarja auttoi häntä ja Valkokaulaa heidän ollessa sairaita. He olivat vieneet Tuhkamarjan antamat yrtit muulle varjoklaanilaisille ja ne olivat toimineet, parantaen Haaskalasta tulleen sairauden. Se inspiroi Pikkupilveä ryhtymään parantajaoppilaaksi. Hän selittää, että Valkokaula ei tullut enää takaisin hänen mukanaan leiriin peläten, että sairastuisi uudelleen - yrteistä huolimatta. Pikkupilvi oli löytänyt Valkokaulan ruumiin Ukkospolun viereltä pari päivää myöhemmin. Tämän kuullessaan Tuhkamarja painautuu lohduttavasti Pikkupilveä vasten. Viimeiseksi hänet nähtiin Tuhkamarja rinnallaan ontuen, menossa Korkokiville.

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Pikkupilvi matkustaa Kuukivelle muiden parantajien kanssa; Tuhkamarjan ja hänen oppilaansa Lehtitassun, tuuliklaanilaisen Kaarnakasvon, sekä jokiklaanilaisen Mutaturkin ja hänen oppilaansa Perhonsiiven kanssa. Tuhkamarja ja Lehtitassu odottavat Pikkupilven saapumista, ja pian Lehtitassu haistaa Pikkupilven tuoksun. Tuhkamarja sanoo, että yleensä Pikkupilvi odotti häntä eikä toisinpäin. Lehtitassu muistelee kuinka Tuhkamarja pelasti Pikkupilven hengen, kun sairaus myllersi Varjoklaanissa. Siitä lähtien Tuhkamarja ja Pikkupilvi ovat olleet ystäviä.

Kuunnousu

Kun myrskyklaanilaiset tulevat puhumaan Mustatähdelle kaksijalkojen tekemisestä, Pikkupilvi on samaa mieltä kuin Tuhkamarja, että Haaskalan rottia on vaarallista syödä ja voi johtaa vakaviin sairauksiin. Pikkupilvi kertoo Mustatähdelle, että hän itsekin oli sairas ja olisi kuollut ilman Tuhkamarjaa. Mustatähti hiljentää hänet vihaisesti ja väittää, että sairaus oli vain rangaistus Tähtiklaanilta, koska Yötähti ei ollut oikein valittu päällikkö ja ettei nyt ole vaarallista syödä Haaskalan ruokaa. Tuhkamarja tiuskaisee ivallisesti, että on vaarallista, jos päällikkö vaientaa klaaninsa parantajan tai kuvittelee tietävänsä parantajia enemmän Tähtiklaanin tahdosta.
Myöhemmin parantajien kokoontumisen aikaan Jokiklaanin ja Tuuliklaanin parantajat ovat myöhässä. Pikkupilvi vakuuttaa Tuhkamarjalle ja Lehtitassulle, että he ovat pian tulossa. Lehtitassun vatsan kurniessa Pikkupilvi luo häneen myötätuntoisen katseen. Hän kertoo Tuhkamarjalle, että Mustatähti on lähettänyt sotureita hakemaan rottia Haaskalasta eikä kukaan ole vielä sairastunut, mutta se on vain ajan kysymys. Hän on myös yrittänyt käskeä klaania olemaan koskematta raatoihin, mutta se on vaikeaa koska Mustatähti jakaa käskyjä ja lisäksi kissat ovat niin nälkäisiä, etteivät piittää siitä mitä syövät.

Aamunkoi

Pikkupilvi nähdään, kun klaanit odottavat kuolevan soturin merkkiä näyttämään tien uuteen kotiin. Varjoklaani ei kuitenkaan halua odottaa, joten he palaaavat takaisin reviirilleen.

Tähtiyö

Iltahämärä

Kun Pikkupilvi ja muut parantajat lähtevät Kuulammelle, hän näkee Tuhkamarjan ja Kaarnakasvon kanssa saman kummallisen unen, joka enteilee pahaa.

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Pikkupilvi ottaa oppilaakseen Liekkitassun.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Pikkupilvi ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Tawnypelt's Clan

Keltaturkki muistelee lyhyesti kuinka paljon hän kaipaa Pikkupilveä ja miettii, tietäisikö hän mitä tehdä Shadowkitin kanssa. Hän miettii, kuinka Pikkupilvi oli Liekkihännän mestari eikä koskaan opettanut toista oppilasta.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kun Vickyltä kysyttiin rakastiko Pikkupilvi Tuhkamarjaa ollessaan sairaana, Vicky vastasi, että hänen mielestään Pikkupilvi piti häntä enemminkin isosiskonaan eikä rakastanut häntä, koska Tuhkamarja oli häntä paljon vanhempi.[13]

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Salamanteripilkku: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Veljet:

Ruskotassu: Elossa (kirjassa Myrsky nousee)
Märkäjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Täti:

Saarnisydän: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Setä:

Sammakkohäntä: Elossa (novellissa Redtail's Debt)

Serkut:

Turtlekit: Tuntematon tilanne
Quietkit: Tuntematon tilanne
Rubblekit: Tuntematon tilanne

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Parantajat
Myrskyklaani PilvitäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani PerhonlentoNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Pebble HeartPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshineShadowpaw
Jokiklaani KirjokarvaSykkyrähäntäNiittykarvaHarmaasiipiJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahAcorn FurViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish