FANDOM

Tulisydämen nimitys poikkesi klaanin tavoista ensimmäistä kertaa minun elinaikanani. Ikävä sanoa, mutta pelkään pahoin, että tämän varapäällikön ajasta tulee synkkä kausi Myrskyklaanille.

— Pikkukorva muille klaaninvanhimmille.[1]

Pikkukorva (engl. Smallear) on harmaa kolli, jolla on hyvin pienet korvat, meripihkanväriset silmät[2] ja lovi toisessa korvassa.[9]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Pikkukorva ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Pikkukorva mainitaan pikaisesti kokoontumisessa, kun Unikkoaamu kertoo poikansa Ohdaketassun joutuneen hankaluuksiin vanhemman kissan kanssa.
Pikkukorva on partiossa joka kohtaa Jokiklaanin kissat Aurinkokivillä Kyyhampaan, Nopsatuulen ja Pilkkuhännän kanssa. Hänen nähdään katsomassa Kyyhampaan ja Mutaturkin taistelua kivistä. Taistelun aikana hän ja Nopsatuuli hyppäävät pois näiden kahden tieltä. Kun Kyyhammas lantautuu Mutaturkille, Pikkukorva auttaa opastamaan klaanitoverinsa puita kohti.

Sinitähden tarina

Pikkukorva on Valkotassun mestari. Kirjan alussa Hanhisulka kuulee käheän naukaisun pesästään ja kertoo Sinipennulle ja Lumipennulle, että Pikkukorva on toipumassa kyyn puremasta ja kestää päivän tai kaksi että myrkky on täysin poissa. Sitten Hanhisulka lähtee katsomaan soturia. Kun Hanhisulka on poissa, Lumipentu syö kaksi unikonsiementä koska Sinipentu yllyttää häntä. Kuukukka raivostuu tästä ja pyytää Hanhisulkaa tarkkailemaan häntä, mutta parantaja vastustelee ja sanoo, että hänellä Pikkukorva hoidettavanaan.

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Pikkukorva aistii ensimmäisenä ongelmia ja pian tämän jälkeen Korppitassu palaa leiriin Aurinkokivien taistelusta.
Myöhemmin kun Tulitassu ja Harmaatassu vievät tuoresaalista klaaninvanhimmille, Pikkukorva antaa heille osan saaliista.
Kokoontumisessa Pikkukorva vastustaa Rikkotähden pyyntöä saada lisää alueita Varjoklaanille.

Tuli ja jää

Tulisydän sanoo Tuhkatassulle Pikkukorvan kiivenneen oppilaana vuorivaahteran latvaan, mutta lisää heti perään, että puu oli tuolloin vain taimi.
Myöhemmin hän varoittaa Tulisydäntä tulevasta vaarasta.

Salaisuuksien metsä

Hänet nähdään valittamassa jäykkiä niveliään; Keltahammas sanoo, että se on pahin tapaus jonka hän on nähnyt kuihin, ja Tulisydän uskoo sen johtuvan siitä että Pilvipentu tuo kosteita alusia. Mutta kun Tulisydän myöhemmin kysyy muilta klaaninvanhemmilta kosteista makuualusista, he sanovat että Pilvipentu tekee hienoa työtä ja että Pikkukorva löytäisi valitettavaa, vaikka itse Tähtiklaani laskeutuisi Hopeahännästä tuomaan hänelle makuualuset.

Myrsky nousee

Pikkukorva juttelee joidenkin muiden klaaninvanhimpien kanssa Tulisydämen varapäällikkyydestä sanoen, että hänen aikansa varapäällikkönä tulee olemaan synkkä kausi Myrskyklaanille, koska Sinitähti nimesi hänet varapäälliköksi kuuhuipun jälkeen, rikkoen soturilakia.
Kun klaaninvanhimmat lähtecät joelle hakemaan vettä kuivuuden vuoksi, hän rehentelee kuinka pöllö hyökkäsi hänen kimppuunsa oppilaansa, ja teki hänelle loven korvaan. Hän väittää että hänen kyntensä jättivät pöllölle suuremmat arvet kuin pöllö hänelle.
Myöhemmin kun metsä on tulessa ja Myrskyklaani joutuu ylittämään joen päästäkseen turvaan, hän ei halua uida joen poikki, joten Tulisydän kantaa hänet yli. Myöhemmin hän vakuuttaa että metsäpalo on yhteydessä siihen, että Tulisydämen nimeäminen varapäälliköksi oli myöhässä, ja huomauttaa Tulisydämen melkein hukuttaneen hänet.

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Novellit

Tigerclaw's Fury

Kun tulipalo sytyttää metsän tuleen, Pikkukorva toteaa että Puolihäntä ja Laikkuturkki eivät ole hänen kanssaan.

Goosefeather's Curse

Smallpaw on Myrskyklaanin oppilas ja hänen mestarinsa on Hollypelt. Lopulta hänestä tulee soturi ja saa nimekseen Pikkukorva. Myöhemmin Pikkukorva ryntää Hanhisulan luo ja sanoo, että Kiurulaulu synnyttää ja että Cloudberry tarvitsee apua.

Spottedleaf's Heart

Pikkukorva ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Pinestar's Choice

Lyhyttarinat

The Elders' Concern

Triviaa

Kiinnostatavaa tietoa

  • Vicky on sanonut Pikkukorvan ja Pilkkuhännän saattaneen kerran olla kumppaneita,[10] ja että Pikkukorva saattaa olla Leijonamielen ja Kultakukan isä.[11]
    • Tämä osoittautui todeksi virallisessa sukupuussa.[12]

Perhe ja suku

Kumppani:

Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Mistlekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lumipentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Tyttärenpojat:

Nopsatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lynxkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Vatukkatähti: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Tyttärentytär:

Keltaturkki: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Pojanpojat:

Saniaisturkki: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Okakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttäret:

Tuhkamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kirkassydän: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Tyttärenpojanpojat:

Alderheart: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Juniperkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärenpojantyttäret:

Sparkpelt: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Dandelionkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärentyttärenpojat:

Tigerstar: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Liekkihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentyttärentytär:

Huomenkarva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttärenpojat:

Dewnose: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Snowbush: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttärentytär:

Ambermoon: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Pojanpojanpojat:

Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Stemleaf: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Shellfur: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit