FANDOM

Piikkihernetähti (engl. Gorsestar) on jäntevä harmaa raidallinen kolli,[1] jolla on vihreät silmät, pitkä häntä ja päälaella piikikäs turkki.[4]

Erikoisseikkailut

Perhon Lennon näky

Klaanien synty

Auringon polku

Harmaa Siipi törmää Piikkiherneeseen ja Tuuleen kun he jahtaavat kania nummilla, kaksikko uhkaa aloittaa taistelun. Piikkiherne kysyy, mistä kissat tulivat, ja sanooo Harmaalle Siivelle etteivät he ole tervetulleita. Ennen kuin kolme kissaa aloittavat taistelun, Pitkä Varjo ja Haukan Kiito saapuvat ja kulkukissat lähtevät.
Myöhemmin Harmaa Siipi näkee hänet metsästämässä kania Tuulen kanssa. Kun Tuuli katoaa kanin pesään, Piikkiherne vastustaa ettei hänen pidä mennä maan alle, koska se ei ole reilua ja että hän on laiha. Harmaa Siipin tassuttaa Piikkiherneen luo ja kysyy häneltä, mitä hän tarkoitti. Piikkiherne vastaa varovasti, että Tuuli on tarpeeksi pieni mahtumaan kanin käytävään. Kun Tuuli on näyttänyt Harmaalle Siivelle tunnelit maan alla, Piikkiherne lähtee Tuulen kanssa.
Piikkiherne ja Tuuli esiintyvät jälleen kun he jahtavat jänistä, joka juoksee suoraan Harmaata Siipeä kohti. Harmaa Siipi pyytää anteeksi saaliin varastamista mutta molemmat kissat sanovat, että hän on tervetullut jakamaan sen. Harmaa Siipi kysyy Tuulelta metsästystekniikoista, kun taas Piikkiherne kysyy, voivatko he vain syödä. Kun Tuuli kutsuu häntä ahmatiksi ja pyytää Harmaata Siipeä kertomaan heille, mistä hän tuli, Harmaa Siipi kysyy, haluavatko he tavata heidät. Piikkiherne suostuu ja sanoo, että he voivat jakaa jäniksen kaikkien kanssa jonka kaksikko seuraa Harmaata Siipeä aukiolle.
Pitkä Varjo odottaa heitä ja sanoo, että he ovat kissoja, jotka syyttävät heitä riistan varastamisesta. Piikkiherne pahoittelee ja sanoo, että he olivat väärässä, joten Pitkä Varjo toivottaa heidät tervetulleiksi. Vuoren kissat liittyvät syömään jänistä, ja Piikkiherne ja Tuuli kyselevät heidän matkastaan. Kun he lähtevät, Laonnut Kukka kommentoi Harmaalle Siivelle, etteivät kaikki kissat ehkä ole heidän vihollisiaan.
Muutaman päivän kuluttua siitä, kun Pitkä Varjo on miettinyt, kutsutaanko Piikkiherne ja Tuuli ryhmään, Piikkiherne keskeyttää sammalia etsivän Harmaan Siiven. He pyytävät nähdä aukio uudelleen kertoakseen parhaista riistapaikoista, mutta kun Harmaa Siipi kieltäytyy, Piikkiherne ja Tuuli ovat ymmärtäväisiä.
Piikkiherne ja Tuuli mainitaan kun Laonnut Kukka putoaa tunneliin. Harmaa Siipi kertoo miten he metsästävät niissä.

Myrskyn aika

Ensimmäinen taistelu

Hehkuva tähti

Jaettu metsä

Tähtien polku

Novellit

Thunderstar's Echo

Shadowstar's Life

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Piikkihernetähti on Tuuliklaanin toinen päällikkö ja Tuulitähden varapäällikkö.
Tarinassa Miten Kuukivi löydettiin, Perhonlento kulkee Korkokiviä kohti ja vaeltaa ukkospolulle, Piikkiherneturkki syöksyy ukkospolulle ja työntää Perhonlennon pois kun kaksijalkonen hirviö ajaa ohi. Tuulitähti pinkaisee ukkospolun yli raivoissaan, koska Piikkiherneturkki ei vain ollut hänen varapäällikkönsä vaan myös hänen pentujensa isä. Piikkiherneturkkia ei mainita enää, mutta hänestä tulee klaanipäällikkö nimeltä Piikkihernetähti.
Piikkihernetähti mainitaan yhtenä merkittävimmistä päälliköistä ja hänet muistetaan urheudestaan ja kiintymyksestään Tuulitähteen.

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Hänet nimettiin piikikkään päälaen turkkinsa mukaan.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Tuntematon tilanne

Kumppani:

Tuulitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Hiillospentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tomuinen Kuono: Elossa (novellissa Shadowstar's Life)

Tyttäret:

Perhon Lento: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Aamun Viiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Auringon polku, sivu 188
  2. Ensimmäinen taistelu, hahmolista
  3. Hehkuva tähti, sivu 157
  4. 4,0 4,1 Myrskyn aika, sivu 200