FANDOM

Perhonsiipi (engl. Mothwing) on pieni,[6] sileä-, paksu- ja pitkäkarvainen, raidallinen,[1] tumman[7] kullanvärinen naaras,[1] jolla on aaltoilevia juovia,[8] valtavat,[9] meripihkanväriset silmät,[1] leveä,[10] kolmionmuotoinen pää[11] ja tuuhea häntä.[12]

Erikoisseikkailut

Crowfeather's Trial

Vatukkatähden myrsky

Tigerheart's Shadow

Perhonsiipi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Squirrelflight's Hope

Uusi profetia

Keskiyö

Kokoontumisessa Leoparditähti ilmoittaa uudet Jokiklaanin soturit, Haukkahallan ja Perhonsiiven. Leoparditähti kertoo totuuden kahdesta kissasta. Hän kertoo, miten kuusi kuuta ennen tätä kokoontumista kulkukissa nimeltä Sasha tuli Jokiklaaniin mukanaan kaksi pentua, etsien apua klaanista. Hän oli heikentynyt synnyttämisestä ja pyysi apua pentujen hoitamiseen. Sasha lähti leiristä, mutta Haukkatassu ja Perhotassu jäivät. Tarinan jälkeen useat ovat vastahakoisia ja Leoparditähti muistuttaa Mustatähteä keräämistään kulkukissoista ja Tulitähteä, että tämä oli kerran kotikisu. Leoparditähti ilmoittaa, että Perhonsiipi on valinnut erityisen polun klaanissa ja että hän on Mutaturkin oppilas. Mutaturkki sanoo odottavansa merkkiä Tähtiklaanilta, jonka jälkeen vie oppilaansa Emonsuulle

Kuunnousu

Kun Tuuliklaanin partio jahtaa Lehtitassua ja Ratamohäntää, nämä juoksevat Jokiklaanin alueelle. Siellä Perhonsiipi auttaa heitä ja ajaa vihollissoturit pois. Perhonsiipi antaa myrskyklaanilaisten levätä ja tuo heille yrttejä. Kun Perhonsiipi on poissa, Ratamohäntä huomauttaa että Perhonsiiven pitäisi olla lojaali ja ajaa viholliset pois reviriiltä, ei auttaa heitä. Hän viittaa siihen, että Perhonsiipi ei ymmärrä soturilakia, koska hänen emonsa oli kulkukissa. Lehtitassu puolustaa Perhonsiipeä sanomalla, että hän on uskollinen klaanikissa. Pian Perhonsiipi palaa ja kuuntelee myrskyklaanilaisten tarinan kohtaamisestaan Tuuliklaanin kanssa ja tuhoavista kaksijaloista. Perhonsiipi sanoo, että Jokiklaani on turvassa.
Pari päivää myöhemmin Perhonsiipi opettaa Lehtitassua kalastamaan. Haukkahalla saapuu kuitenkin paikalle ja Perhonsiipi tyrkkää Lehtitassun jokeen. Haukkahalla sanoo, että Jokiklaanin pitäisi ottaa muiden klaanien alueet, mutta Perhonsiipi vastustaa ja on huolissaan veljensä tavotteista. Myöhemmin Myrskyklaanin leirissä Lehtitassu myöntää, että Perhonsiipi opetti häntä kalastamaan.
Jokiklaanin oppilas, Ruokotassu, meinaa hukkua, josta Perhonsiipi joutuu pakokauhun valtaan. Onneksi Lehtitassu tulee hätiin ja pelastaa Ruokotassun virrasta, jonka vuoksi Perhonsiipi masentuu. Haukkahalla on pettynyt siskoonsa ja lähtee takaisin leiriin. Lehtitassu yrittää piristää Perhonsiipeä. Pitkän pohdinnan jälkeen Lehtitassu kysyy, oliko Tiikeritähti heidän isänsä. Perhonsiipi myöntää tämän olevan totta.
Myöhemmin Haukkahalla saa kiinni oravaa rajan yli jahdanneen Ratamohännän ja uhkaa viedä tämän leiriin Leoparditähden eteen. Perhonsiipi saapuu paikalle ja vaatii veljeään päästämään Ratamohännän. Hän sanoo veljelleen, että toinen tapa vallata Myrskyklaani on antaa kaksijalkojen tuhota se ensin. Tämän jälkeen Haukkahalla päästää Ratamohännän ja Lehtitassu uskoo, että Perhonsiipi petti hänet. Haukkahallan mentyä Perhonsiipi kuitenkin sanoo Lehtitassulle, että hän teki sen pelastaakseen Ratamohännän ja toivoo, että hän on vielä ystävä Lehtitassun kanssa.

Aamunkoi

Perhonsiipi tulee Myrskyklaanin luo Aurinkokiville ja pyytää Lehtitassulta apua, sillä Mutaturkki on hyvin sairas. Tuhkamarja ja Lehtitassu lähtevät Jokiklaaniin. Perhonsiipi kertoo Tuhkamarjalle, miten on hoitanut mestariaan ja Tuhkamarja sanoo, että hän on tehnyt kaiken oikein eikä ole muuta, mitä he voivat tehdä. Perhonsiipi ei kestä nähdä mestarinsa kärsivän ja pyytää Tuhkamarjaa tekemään jotain. Perhonsiipi ja Lehtitassu jättävät Tuhkamarjan Mutaturkin luo ja menevät raportoimaan Leoparditähdelle.
Ennen kuin klaanit lähtevät metsästä, Myrskyturkki tuo viestin ettei Jokiklaani pääse vielä lähtemään sillä Mutaturkki on kuolemaisillaan. Myrskyturkki vie myrskyklaanilaisia sekä Nuhanenän Jokiklaaniin. Mutaturkin pesässä Perhonsiipi istuu Mutaturkin vierellä. Kun Mutaturkki kuolee, Perhonsiipi on suruissaan ja miettii, miten pärjää ilman mestariaan.
Kun kissat ovat lähdössä, Sasha ilmaantuu paikalle. Sasha kertoo nähneensä, mitä kaksijalat ovat tekemässä metsälle ja haluaa pennut mukaansa. Lehtitassu vaatii Perhonsiipeä jäämään, mutta Tulitähti sanoo, että se on heidän päätöksensä. Perhonsiipi kieltäytyy kuten myös Haukkahalla, ja Sasha lähtee.

Tähtiyö

Perhonsiipi paljastaa Lehtilammelle, ettei usko Tähtiklaaniin. Lehtilampi järkyttyy tiedosta.

Iltahämärä

Jokiklaanissa riehuu vakava sairaus, jonka seurauksena Murattihäntä kuolee. Lehtilampi menee auttamaan Perhonsiipeä Jokiklaaniin.
Sairaus saadaan hallintaan, mutta Kieppupentu kuolee.

Auringonlasku

Haukkahalla uhkailee Perhonsiipeä sanomaan valheellisen ennustuksen kokoontumisessa sillä uhalla, että Jokiklaani saisi tietää Perhonsiiven salaisuuden. Perhonsiivellä ei ole muita vaihtoehtoja kuin totella veljensä määräyksiä. Hän kertoo kokoontumisessa unestaan, jossa oli joella kalastamassa, mutta kaksi erinäköistä kiveä hankaloittivat virran kulkua. Lopulta kivet huuhtoutuivat pois, ja joki pääsi taas virtaamaan normaalisti. Kahdella kivellä tarkoitettiin Myrskyturkkia ja Puroa, jotka pitäisivät saada lähtemään pois Jokiklaanista.
Myöhemmin Perhonsiipi kertoo totuuden Lehtilammelle yöperhonsiivestä, jonka mukaan hän sai ryhtyä parantajaksi. Todellisuudessa se oli Haukkahallan laittama, ja Mutaturkki uskoi sen olevan Tähtiklaanin lähettämä merkki. Haukkahalla uhkaa kertoa totuuden, jos Perhonsiipi ei toimi hänen tahtonsa mukaan.

Kolmikon mahti

Näkö

Kun Närhitassu kulkee parantajien unissa Kuulammella. Hän menee uteliaisuudessaan Perhonsiiven uneen ja huomaa, että se on ihan tavallisen kissan uni eikä uni, jossa vaihdetaan kieliä Tähtiklaanin kanssa.
Myöhemmin samana yönä Närhitassu kysyy Keltahampaalta vaihtaako hän kieliä Perhonsiiven kanssa. Keltahammas ei kuitenkaan suostu kertomaan.

Pimeyden joki

Karkotus

Parantajien kokoontumisessa Kuulammella, Perhonsiipeä ei näy. Pajutassu selittää, että Perhonsiipi sai tulehduksen mehiläisen pistosta, mutta Närhitassu ajattelee sen olevan vain tekosyy, ettei hän usko Tähtiklaaniin.

Pimennys

Perhonsiipi antaa Pajutassulle parantajanimen ja tästä tulee Pajuhohde.

Pitkät varjot

Perhonsiipi alkaa lähettämään Pajuhohdetta itse Kuulammelle, koska hän on nyt täysi parantaja.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Perhonsiipi on Usvajalan kanssa matkalla Kuulammelle. Kyyhkytassu aistii heidät. Myöhemmin hän ja Usvatähti tulevat Myrskyklaanin leiriin. He ilmoittavat olevan tulossa Kuulammelta ja että Usvatähti on nyt Jokiklaanin päällikkö. Usvatähti kertoo, että he menettivät kolme klaaninvanhintaan, joten Tulitähti tarjoaa joitakin yrttejä heille. Perhonsiipi menee Närhisulan mukaan joka on utelias, miten Perhonsiipi oli onnistunut Usvatähden seremoniasta, kun hän ei usko Tähtiklaaniin. Närhisulka tarjoaa salvaa tassuihin mutta Perhonsiipi kieltäytyy. Perhonsiipi ehdottaa Pitkähännän jäykkyyteen yrttiseosta. Närhisulka kysyy miten Usvatähden seremonia meni, johon Perhonsiipi vastaa sen menneen hyvin. Närhisulka päättää tutkia Perhonsiiven muistoja ja tarkkailee menoja. Hän näkee Usvatähden ja Perhonsiiven Kuulammella ja näkee, että Perhonsiipi on ahdistunut. Kun Usvatähti herää, hän on yllättynyt siitä, ettei parantaja ollut siellä. Perhonsiipi paljastaa päällikölle, ettei usko Tähtiklaaniin. Usvatähti on ensin järkyttynyt, mutta hyväksyy lopulta sen. Kun Närhisulka lähtee jokiklaanilaisen muistoista, Perhonsiipi sanoo, että vaikka hän ei usko Tähtiklaaniin, se ei vähennä hänen parantajuuttaan. Sitten hän ottaa yrtit ja palaa Usvatähden kanssa Jokiklaaniin.

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

The Raging Storm

The Broken Code

Lost Stars

The Silent Thaw

Novellit

Leafpool's Wish

Perhonsiipi ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Paatsamalehden tarina

Usvatähden enne

Dovewing's Silence

Klaanien kirjat

Cats of the Clans

Battles of the Clans

Tigerstar and Sasha

Return to the Clans

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Perhonsiivellä on Taivasklaanin ja Myrskyklaanin verta isältään Tiikeritähdeltä ja kotikisun verta Sashalta.

Tekijöiden lausuntoja

  • Neljännessä Erin Hunter Chatissa Kate ja Vicky uskovat, että jos Haukkahalla ei olisi jättänyt perhon siipeä valemerkiksi, Tähtiklaani ei olisi aikonut jättää Mutaturkille merkkiä Perhonsiiven parantajaksi kelpoisuudesta. Cherith kuitenkin ajattelee, että Tähtiklaani olisi ennemmin tai myöhemmin antanut Mutaturkille myönteisen viestin.
  • Cherith ja Kate ovat sanoneet, että kun Perhonsiipi menee Tähtiklaaniin, hän tulee olemaan todella yllättynyt.[13]
    • Katen mielestä Synkän Metsän taistelun jälkeen Perhonsiipi alkoi uskomaan Tähtiklaaniin, koska "on vaikea kieltää jotain, jonka on nähnyt omin silmin."[14]
    • Vicky uskoo vahvasti, että Perhonsiipi tulee pääsemään Tähtiklaaniin kuoltuaan "koska hän on klaanikissa läpikotaisin."[15]
    • Kirjassa Lost Stars Perhonsiipi toteaa uskovansa Tähtiklaanin olevan olemassa, mutta kyseenalaistaa heidän opastuksensa.

Virheet

  • Hänen silmiään on kuvattu virheellisesti sinisiksi lukuisia kertoja.[16][5]
  • Hänen silmiään on kuvattu myös virheellisesit keltaisiksi.[9]

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Sasha: Elossa (mangassa Return to the Clans)

Isä:

Tiikeritähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Veljet:

Tadpole: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Haukkahalla: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Velipuoli:

Vatukkatähti: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Siskopuoli:

Keltaturkki: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Näytä loput

Tädit:

Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäiti:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisä:

Mäntytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoäidit:

Iharuusu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nopsatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoisä:

Kyyhammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Keskiyö, hahmolista
  2. Keskiyö, sivu 56
  3. 3,0 3,1 Keskiyö, sivu 55
  4. Tähtiyö, hahmolista
  5. 5,0 5,1 Usvatähden enne, luku 6
  6. Etäiset kaiut, sivu 20
  7. Tähtiyö, sivu 48
  8. Keskiyö, sivu 57
  9. 9,0 9,1 Keskiyö, sivu 252
  10. Keskiyö (kirja), sivu 253
  11. Keskiyö, sivu 57
  12. Usvatähden enne, luku 3
  13. Erin Hunter Chat 4
  14. Katen Facebook-sivu
  15. Vickyn Facebook-sivu
  16. Usvatähden enne, luku 4
Parantajat
Myrskyklaani PilvitäpläPiikkinaamaPearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani Moth FlightNopsajalkaRastaskarvaLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani Sorainen SydänPuna-arpiSammalsydänMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshineShadowsight
Jokiklaani KirjokarvaSykkyrähäntäNiittykarvaHarmaasiipiJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahTerhon TurkkiViiriäissulkaVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish