Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Meidän on annettava soturilain ohjata sydäntämme. Soturin kuolema ei merkitse voittoa."
— Paatsamalehti selittäessään, miksi päästi Solin menemään kirjassa Unohdettu soturi, sivu 303

Paatsamalehti (engl. Hollyleaf) on musta naaras, jolla on vihreät silmät.[8]

Paatsamalehti oli Myrskyklaanin soturi, joka palveli Tulitähden alaisuudessa järven alueilla. Hän saapui Myrskyklaaniin Paatsamapentuna, Oravaliidon ja Vatukkakynnen tyttärenä, yhdessä veljiensä Leijonapennun ja Närhipennun kanssa. Aluksi Paatsamatassu harjoitteli parantajaoppilaana, mutta vaihtoi pian soturikoulutukseen. Myöhemmin hän sai tietää ennustuksesta, joka koski häntä ja hänen veljiään.

Päästyään soturiksi Paatsamalehti joutui pentuetovereidensa kanssa ansaan tulipalon aikana. Saarniturkki esti heitä pääsemästä pois, ja pelastaakseen heidät Oravaliito kertoi, ettei ole kolmikon oikea emo. Paatsamalehti ja hänen veljensä saivat selville, että heidän oikeat vanhempansa ovat Lehtilampi ja Varissulka. Paatsamalehti tappoi Saarniturkin, jotta tämä ei kertoisi salaisuutta klaaneille. Turhautuneena siitä, ettei mikään ollut muuttunut, Paatsamalehti lopulta paljasti asian itse. Kadottuaan tunneleihin Paatsamalehden uskottiin olevan kuollut, mutta hän palasi lopulta takaisin ja taisteli Suuressa taistelussa. Hän kuoli taistelussa, pelastaen Murattilammen Haukkahallalta. Kuollessaan Paatsamalehti antoi viimein anteeksi Oravaliidolle ja Lehtilammelle ja pääsi Tähtiklaaniin.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

Kesken.

Tähtien enne

Kesken.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Paatsamalehden merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Novellit

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Paatsamalehden merkittävistä esiintymisistä novelleissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Paatsamalehti on hoikka, pitkäjalkainen[9] musta naaras, jolla on vihreät silmät,[10] pehmeä ja pitkä turkki sekä tuuhea häntä.[11]

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Tapetut uhrit

Tämä lista luettelee Paatsamalehden tappamat uhrit:

Perhe

Pääartikkeli: Paatsamalehti/Perhe
Paatsamalehden biologiset vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka ja hänen veljensä ovat Leijonaroihu ja Närhisulka. Hänen adoptiovanhempansa ovat Oravaliito ja Vatukkatähti. Lisää Paatsamalehden sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Pääartikkeli: Paatsamalehti/Trivia
Tiesitkö, että Paatsamalehti näyttää aivan isältään, Varissulalta? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Haluan olla hyödyksi klaanille. Jos olisin parantaja, voisin parantaa klaanitoverini silloin kun he sairastuvat, ja voisin vaihtaa unia Tähtiklaanin kanssa. Soturina voisin ruokkia klaania ja puolustaa sitä — minä vaikka kuolisin klaanin puolesta jos minun täytyisi — mutta silloin minun olisi taisteltava pelkästään kynsin ja hampain. Parantajana voisin taistella kaiken Tähtiklaanin tietämyksen ja mahdin voimalla. Mikä voisi olla parempi tapa palvella klaania?"
—Paatsamapentu Lehtilammelle Näkö, sivu 82
"Jos me lakkaamme noudattamasta soturilakia, emme ole enää sotureita!"
—Paatsamatassu Leijonatassulle ja Närhitassulle Näkö, sivu 191
"Valitan. Yritin vain tehdä sen mikä oli parasta. En voinut antaa Saarniturkin elää! Meidän kaikkien takia! Ymmärrättehän te sen?"
—Paatsamalehti Leijonaroihulle ja Närhisulalle Auringonnousu, sivu 308

Seremoniat

Paatsamapennun oppilasseremonia
Tulitähti: Paatsamapentu. Tästä päivästä aina siihen asti, kunnes saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Paatsamatassuksi.
Tulitähti: Lehtilampi. Tiedän antavani Paatsamatassun hyviin käpäliin. Pyydän Tähtiklaanilta oppilaallesi kaikkea sitä voimaa ja viisautta, jota hän tarvitsee.
Lehtilampi: Opetan hänelle kaiken minkä tiedän.
Kaikki: Paatsamatassu! Paatsamatassu! [12]
Paatsamalehden soturiseremonia
Tulitähti: Minä, Tulitähti, Myrskyklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa näihin kolmeen oppilaaseen. He ovat opiskelleet kovasti ymmärtäkseen jalot lakinne, ja on heidän vuoronsa tulla sotureiksi. Paatsamatassu, Leijonatassu ja Tuhkatassu, lupaatteko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania - jopa henkenne uhalla?
Paatsamatassu, Leijonatassu ja Tuhkatassu: Lupaan.
Tulitähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan teille soturinimenne. Paatsamatassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Paatsamalehtenä. Tähtiklaani kunnioittaa syvällisyyttäsi ja uskollisuuttasi. Leijonatassu, sinut tunnetaan Leijonaroihuna. Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja taistelutaitojasi. Ja Tuhkatassu. Sinut tunnetaan Tuhkasydämenä niiden soturien kunniaksi, jotka ovat lähteneet meitä ennen. Tähtiklaani kunnioittaa urheuttasi ja päättäväisyyttäsi. Olet viimein soturi.
Kaikki: Leijonaroihu! Paatsamalehti! Tuhkasydän! [13]

Lähteet ja sitaatit

  1. Synkin yö, sivu 94
  2. 2,0 2,1 Näkö, hahmolista
  3. Unohdettu soturi, sivu 182
  4. Viimeinen toivo, sivu 303
  5. 5,0 5,1 Näkö, sivu 91
  6. Näkö, sivu 241
  7. Pimennys, sivu 314
  8. Näkö, sivu 139
  9. Unohdettu soturi, sivu 159
  10. Näkö, sivu 139
  11. Näkö, sivu 208
  12. Näkö, sivut 90-91
  13. Pimennys, sivu 314-315
Advertisement