FANDOM

Tästä alkaen sinut tullaan tuntemaan Laikkutassuna, ja saat mestariksesi Pörröturkin. Kuuntele häntä tarkoin, sillä hän on nuoresta iästään huolimatta tarpeeksi nokkela opettaakseen sinulle, miten voit käyttää rohkeutesi viisaasti.

Mäntytähti Laikkutassun seremoniassa.[1]

Pörröturkki (engl. Fuzzypelt) on musta kolli, jolla on pystyssä sojottavat karvat, keltaiset silmät,[2] sekä pörröinen häntä.

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Pörrötassu on Myrskyklaanin oppilas.
Heidän ollessa matkalla Kuukivelle, Pitkätassu huomaa Myrskyklaanin partion, jossa kaksi soturia johtaa kahta nuorempaa kissaa määrätietoisesti kävellen - yksi niistä on Pörrötassu. Kun Pitkätassu aikoo hyökätä, Aamuraita nyökkää kohti kahta nuorempaa kissaa ja olettaa, että Pörrötassu ja Punarintatassu joutuvat vaihtamaan kieliä Tähtiklaanin kanssa Kuukivellä. Aamuraita pyytää anteeksi Tuulispäältä. Pörrötassu kurkistaa Aamuraidan taakse ja sanoo Pitkätassulle, että he luulivat hänen olevan kani. Pitkätassu vastasa että metsässä on oltava erikoisia kaneja. Kun Aamuraita antaa partiolle luvan jatkaa matkaa, Pitkätassu on helpottunut päästessään pois Myrskyklaanin oppilaiden tuijotuksesta.

Keltahampaan salaisuus

Pörröturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin. Hän on Myrskyklaanin soturi.

Väärätähden lupaus

Pörröturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Sinitähden tarina

Kun Kuukukka ilmestyy pentuineen pentutarhasta näyttämään heitä Myrskyhännälle, Punarintasiipi, Keltatäplä, Rastaskarva ja Pörröturkki ovat kollin mukana. Sinipentu uskoo että Pörröturkki olisi helppo tunnistaa missä tahansa, koska hänen turkkinsa on pystyssä kuin siilin piikit. Heidän tapaamisensa jälkeen Pörröturkki nähdään istumassa Punarintasiiven kanssa Suurkiven varjossa. Laikkutassun ja Leoparditassun oppilasseremonian aikana Pörröturkista tulee Laikkutassun mestari, ja Mäntytähti suosittelee oppilasta kuuntelemaan Pörröturkkia huolellisesti koska vaikka hän on nuori, hän tarpeeksi älykäs opettamaan hänelle, miten käyttää rohkeuttaan viisaasti.
Kun Sinitassu ja Lumitassu vaihtavat klaaninvanhimpien makuualusia, Laikkutassu kertoo että Pörröturkki sanoi klaaninvanhimpien olevan röyhkeitä, koska he eivät enää voineet vaihtaa makuualusia itse. Kun Sinitassu saa saaliikseen oravan, Pörröturkki kertoo hänen mestarilleen Kivikarvalle, että hän on onnekas saadessaan hänet. Kun Hanhisulka on aikeissa ilmoittaa jotain, Pörröturkki ja Punarintasiipi tunkeutuvat ulos sotureiden pesästä ja kiirehtivät Kirjohännän ja Kivikarvan perään. Mäntytähti ilmoittaa Punarintasiivelle, että Leoparditassu on osa taistelupartiota. Hän vilkaisee Pörröturkkiin ja Mäntytähti jatkaa sanomalla että he jäävät puolustamaan leiriä Tuulispään ja Keltatäplän kanssa, jos Tuuliklaani tekee vastahyökkäyksen. Laikkutassu vastustaa Mäntytähden käskyä, mutta Pörröturkki keskeyttää hänet ilmoittamalla että tarvittaessa he puolustaisivat leiriä hengellään. Kun taistelupartio lähtee, Pörröturkki ja Laikkutassu nähdään astelemassa pimeällä aukiolla. Taistelun jälkeen Sinitassu huomaa Tuulispään ja Pörröturkin kiertelevän haavoittuneiden klaanitovereiden ympärillä karvat levottomasti pystyssä. Myöhemmin kun Rastaskarva palaa partion kanssa, Aurinkokajo kysyy ketkä hän oli tuonut mukanaan. Rastaskarva kertoo tuoneensa Myrskyhännän, Ohdakekynnen, Pörröturkin, Lumiturkin, Tuulispään ja Laikkuturkin. Mäntytähti ilmoittaa Tuulispäälle, että hän pysyy Pörröturkin, Rastaskarvan ja Ohdakekynnen kanssa. Kun Keltatäplä järjestää partioita, hän ilmoittaa Rastaskarvan ottamaan Pilkkuhännän, Pörröturkin, Valkosilmän ja Siniturkin mukaan partioon Jokiklaanin rajalle.
Kun Siniturkki herää painajaisestaan, Pörröturkki valittaa katon vuotavan. Kun Keltatäplä järjestää partioita, Pörröturkki, Kirjohäntä, Kyyhammas ja Unikkoaamu kokoontuvat hänen ympärilleen. Kun Aurinkotähti järjestää klaanikokouksen, Pörröturkki ja Valkosilmä ovat tassuillaan. Aurinkotähti ilmoittaa Keltatäplän palaavan varapäällikön tehtäviinsä kun hän toipuu sairaudestaan, mutta Pörröturkki, Myrskyhäntä ja Kyyhammas vilkuilevat levottomasti toisiinsa. Myöhemmin Pörröturkki ja Varpuskarva putsaavat pentutarhan juuri pudonneista lehdistä. Kun Valkotassusta on tullut soturi, Valkomyrsky, mainitaan että Pörröturkki ja Tuulispää ovat muuttaneet klaaninvanhimpien pesään Kiurulaulun, Kivikarvan ja Unikkoaamun luo.

Novellit

Spottedleaf's Heart

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vicky on vahvistanut, että Pörröturkki nimettiin hänen lapsuuden lempilelunsa, Fuzzy Feltin, mukaan.

Virheet

  • Hänet on listattu soturiksi kirjan Pitkätähden kosto hahmolistassa,[7] vaikka hän esiintyy kirjassa oppilaana.[4]

Perhe ja suku

Kumppani:

Punarintasiipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Tomuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Korppitassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttäret:

Juovanaama: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hallaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pennut:

Chestnutkit: Tuntematon tilanne
Cherrypaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Pojanpojat:

Lukkikoipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Päästäistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Koivuruska: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Kettuloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantyttäret:

Paatsamapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Havupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Jääpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärenpojat:

Saniaisturkki: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Okakynsi: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Saarniturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Elderkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärentyttäret:

Tuhkamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kirkassydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lehväpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärenpentu:

Tulipkit: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Tyttärenpojanpojat:

Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Stemleaf: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Shellfur: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Tyttärenpojantyttäret:

Tuhkasydän: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Hunajalehvä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Unikkohalla: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Liljasydän: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Siementassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Eaglewing: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Plumstone: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Tyttärentyttärenpojat:

Dewnose: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Snowbush: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tyttärentyttärentytär:

Ambermoon: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Sinitähden tarina, sivu 50
  2. 2,0 2,1 2,2 Sinitähden tarina, hahmolista
  3. Vickyn Facebook-sivu
  4. 4,0 4,1 Pitkätähden kosto, sivu 172
  5. Sinitähden tarina, sivu 381
  6. Sinitähden tarina, sivu 397
  7. Pitkätähden kosto, hahmolista