FANDOM

Entä mitä muuta sillä polulla tulee vastaan? Tutki sitä tulevaisuutta tarkkaan, Kuukukka.
— Pöllötähti Kuukukalle kirjassa Klaanien salaisuudet, sivu 102

Pöllötähti (engl. Owlstar) on tummanharmaa kolli,[1] jolla on suuret, rävähtämättömät meripihkanväriset silmät.[1]

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Oppilaana hän lähti Pöllöpuun luona elävän pöllön luokse. Hän seurasi pöllöä tämän metsästäessä ja se paljasti yöllisen metsästyksen salaisuudet. Hänestä kasvaa pian Myrskyklaanin paras metsästäjä.
Vaikka ei tiedetä, mitä tapahtuu Myrskyklaanin ensimmäiselle varapäällikölle, Salamahännälle, Pöllösilmästä tulee uusi varapäällikkö ja lopulta Pöllötähti; Myrskyklaanin päällikkö.
Myöhemmin hän esiintyy Tähtiklaanissa, kun Sammalpentu menee Tähtiklaaniin ja pyytää Kuukukkaa miettimään mitä olisi tapahtunut, jos Sinitähti, silloin Siniturkki, olisi jäänyt pentuineen pentutarhaan. Ohdakekynnestä olisi tullut varapäällikkö. Hän hyväksyy Lumiturkin päätöksen huolehtia Sammalpennusta. Hänen mainitaan olevan vanhimpia Tähtiklaanin henkiä.

Lainaukset

"Puolessavälissä puun runkoa on kolo, ja siinä asuu lehtopöllö joka lähtee lennolle öisin. Tarun mukaan eräs muinainen Myrskyklaanin oppilas oppi sellaiselta pöllöltä yösaalistuksen salat. Joka yö kun kuu nousi, hän odotti Pöllöpuun juurella. Kun pöllö lensi ulos, hän seurasi perässä kuin varjo kuutamossa. Lopulta tästä rohkeasta nuoresta oppilaasta tuli suuri päällikkö nimeltään Pöllötähti. Saalistaessaan hän oli yhtä hiljainen ja tappava kuin se lehtopöllö."
—Kertoja Klaanien salaisuudet, page 20
"Myrskyklaanin toinen päällikkö oli legendaarinen saalistaja, joka opetteli lehtopöllön tavat vaania riistaa hiljaa yöllä."
—Kertoja Pöllötähdestä Klaanien salaisuudet, page 34
"Voimme me kuitenkin arvata. Jos Siniturkki jää pentutarhaan pentujensa kanssa, Ohdakekynnestä tulee hänen sijaansa varapäällikkö. Ohdakekynsi on kunnianhimoinen ja väkivaltainen kissa, ja me tiedämme sen. Hän johtaisi soturinsa hyökkäämään muihin klaaneihin - ja sitä tämä metsä kaikkein viimeiseksi juuri nyt kaipaa. Näkisittekö mieluummin vielä lisää sotureita liittymässä joukkoomme Ohdakekynnen verisen päällikkyyden takia?"
—Pöllötähti Kuukukalle Klaanien salaisuudet, page 102

Lähteet ja sitaatit