Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Oravaliito (engl. Squirrelflight) on tummanoranssi naaras[12], jolla on yksi valkoinen tassu,[13], vihreät silmät[14] ja oravamainen, pörröinen häntä.[15]

Oravaliito on nykyinen Myrskyklaanin varapäällikkö järven alueilla. Hän syntyi Oravapentuna Tulitähdelle ja Hiekkamyrskylle Lehtipennun kanssa. Oppilaana Oravatassun mestari oli Tomuturkki. Toisin kuin sisarensa, joka oli tyyni ja kärsivällinen, Oravatassu oli rohkea, itsenäinen ja tulinen, mikä johti hänet usein vaikeuksiin. Oravatassu seurasi Vatukkakynttä auringonpesälle, missä kaksikko lähentyi. Kun klaanit saapuivat uuteen kotiinsa järvellä, hän sai soturinimekseen Oravaliito.

Hänestä ja Vatukkakynnestä tuli Leijonapennun, Paatsamapennun ja Närhipennun vanhempia. Myöhemmin kuitenkin selvisi, että heidän pentunsa olivat oikeasti Varissulan ja Lehtilammen. Vatukkakynsi oli raivoissaan, ja kaksikko erosi. Suuren taistelun jälkeen Vatukkakynnestä tuli päällikkö, ja tämä antoi anteeksi Oravaliidolle ja nimitti hänet varapäälliköksekseen. He saivat myöhemmin omia pentuja: Leppäpennun, Kipinäpennun, Voikukkapennun ja Katajapennun, vaikka ainoastaan Leppäsydän ja Kipinäkarva selvisivät aikuisiksi asti.

Oravaliidolle ja Vatukkatähdelle tuli riitaa, kun Oravaliito puolusti The Sistersejä. Hän jäi myöhemmin kivivyöryn alle Lehtilammen kanssa. Lehtilampi kuoli, mutta Tähtiklaani salli Oravaliidon jäädä henkiin. Oravaliito toimi hetken Myrskyklaanin päällikkönä, kun Vatukkatähti kuoli, mutta astui alas, kun tämä äkillisesti elpyi. Saatuaan selville, että Vatukkatähden kehoa hallitsee joku toinen, Oravaliito karkoitettiin ja hän haki turvapaikkaa Varjoklaanista. Kun Vatukkatähden esittäjä oli syösty vallasta, Oravaliito palasi Myrskyklaaniin ja nousi sen väliaikaiseksi päälliköksi.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Uusi profetia

Kesken.

Kolmikon mahti

Kesken.

Tähtien enne

Kesken.

Varjojen aika

Kesken.

The Broken Code

Kesken.

Erikoisseikkailut

Kesken.

Novellit

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Oravaliito on tummanoranssi naaras,[16] jolla on metsänvihreät silmät,[17] yksi valkoinen tassu,[18] lyhyet jalat,[19] revennyt korvannipukka,[20] hohtava karva[21] ja pitkä,[22] oravamainen, pörröinen häntä.[23]

Kuvia

Seremoniat

Oravaliidon soturiseremonia

Tulitähti: Minä Tulitähti, Myrskyklaanin päällikkö, pyydän esi-isiäni kääntämään katseensa tähän oppilaaseen. Hän on opiskellut kovasti ymmärtääkseen jalot lakinne, ja on hänen vuoronsa tulla soturiksi. Oravatassu, lupaatko elää soturilain mukaisesti ja puolustaa tätä klaania, jopa henkesi uhalla?
Oravatassu: Lupaan.
Tulitähti: Siinä tapauksessa, Tähtiklaanin voimien kautta, annan sinulle soturinimesi. Oravatassu, tästä hetkestä lähtien sinut tunnetaan Oravaliitona. Tähtiklaani kunnioittaa rohkeuttasi ja päättäväisyyttäsi, ja hyväksymme sinut Myrskyklaanin täydeksi soturiksi.
Kaikki: Oravaliito! Oravaliito! [24]

Perhe

Pääartikkeli: Oravaliito/Perhe
Oravaliidon vanhemmat ovat Hiekkamyrsky ja Tulitähti ja hänen siskonsa on Lehtilampi. Hänen entinen kumppaninsa on Vatukkatähti ja heidän pentujaan ovat Alderheart, Sparkpelt, Katajapentu ja Voikukkapentu. Oravaliito oli myös ottoemo Närhisulalle, Paatsamalehdelle ja Leijonaroihulle. Lisää Oravaliidon sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Triviaa

Pääartikkeli: Oravaliito/Trivia
Tiesitkö, että Oravaliito on yksi harvoista kissoista, josta on tullut kaksi kertaa varapäällikkö sekä ensimmäinen, josta on tullut toista kertaa päällikkö? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

"Voi kyllä, oi suuri soturi. Teen aivan niin kuin tahdotte. Ja kun tulemme takaisin tyhjin tassuin, ehkä myönnätte, että olin oikeassa."
—Oravatassu Vatukkakynnelle. Keskiyö (kirja), sivu 25
"Tiedän että ajattelit tekeväsi oikein, mutta olet vasta oppilas. Miten sinä voisitkaan ymmärtää? Sinun tehtäväsi on kuunnella ja oppia soturien päätöksentekoa."
—Oravaliito Paatsamatassulle. Pimeyden joki, sivu 247

Lähteet ja sitaatit

  1. Keskiyö, hahmolista
  2. Tulitähden tehtävä, sivu 497
  3. Keskiyö (kirja), hahmolista
  4. Tähtiyö, sivu 32
  5. Näkö, hahmolista
  6. Karkotus, sivu 163
  7. Viimeinen toivo, sivu 331
  8. Keskiyö (kirja), hahmolista
  9. Karkotus, sivu 45
  10. Neljäs oppilas, sivu 17
  11. Vatukkatähden myrsky, sivu 443
  12. Keskiyö (kirja), hahmolista
  13. Keskiyö (kirja), sivu 91
  14. Keskiyö (kirja) hahmolista
  15. Tulitähden tehtävä, sivu 497
  16. Keskiyö (kirja), hahmolista
  17. Tähtiyö, sivu 82
  18. Keskiyö (kirja), sivu 91
  19. Tähtiyö, sivu 80
  20. Auringonlasku, sivu 23
  21. Aamunkoi, sivu 58
  22. Näkö, sivu 16
  23. Tulitähden tehtävä, sivu 497
  24. Tähtiyö, sivut 31-32
Advertisement