Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Ohra (engl. Barley) on lyhyt mustavalkoinen kolli,[1] jolla on pullea vatsa, isot tassut, leveät lavat, leveä naama ja siniset silmät.

Ohra on vanha erakko, joka asuu maatilalla Tuuliklaanin reviirin laidalla vanhassa metsässä. Hän syntyi Veriklaaniin sisarustensa Orvokin, Vekkulin ja Loikan kanssa ja eli nuoruutensa suhteellisen peloissaan ja eristäytyneenä. Hän rikkoi Ruoskan sääntöjä pitämällä yhteyttä Orvokkiin, ja kun heidän veljensä, nyt nimeltään Jää ja Käärme, hyökkäsivät hänen kimppuunsa, Ohra vei sisarensa kotikisulle ja pakeni asettuakseen navettaan. Ohra oli ystävällinen klaaneille, ja kun Korppitassu pakeni Myrskyklaanista Tulitassun ja Harmaatassun avulla, tämä liittyi Ohran kanssa navettaan ja heistä tuli erittäin läheisiä. Hän auttoi Leijonaklaania taistelussa Veriklaania vastaan ja auttoi hoitelemaan jäljellä olevat jäsenet, Jää ja Käärme mukaan lukien. Hän ja Korppitassu auttoivat toisiaan voittamaan menneisyytensä.

Yksinäisyyttä suosiva ja suurista väkijoukoista hermostuva Ohra oli jatkuvasti huolissaan siitä, että Korppitassu jättäisi hänet muuttamalla takaisin klaaneihin, mutta Korppitassu osoitti jatkuvasti uskollisuuttaan Ohralle. Kun klaanit lähtivät matkalle kohti järveä, hän ja Korppitassu hyvästelivät klaanikissat. Myöhemmin he seurasivat Bellaa ja Urhoa, kahta Orvokin pennuista, Taivasklaaniin, ja Ohra suri, kun Korppitassu kuoli kotikisujen kanssa käydyn taistelun jälkeen. Hän palasi myöhemmin navettaan ja asui siellä yksinään monta kuuta. Lopulta hän tapasi Rileypoolin ja Bellalehden uudelleen antaen matkustaville Taivasklaanin kissoille ohjeet muiden klaanien tavoittamiseen. Hän salli Kirsikkahännnän ja Pilviusvain pitää turvapaikkaa hänen luonaan muutaman kuun ajan, kunnes he myöhemmin jatkoivat matkaa. Kun Harmaaraita lähti Myrskyklaanista kauan myöhemmin, hän palasi Ohran luokse. Kaksi kollia vaihtoivat terveisiä, ja Ohra tunnusti, että hän kaipaa Korppitassua joka päivä ja odottaa liittymistä hänen seuraansa. Ohra on tällä hetkellä yhteydessä WarriorClanin kissoihin.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Ennustusten alku

Ohra on erakko, joka asuu maatilalla klaanireviirien tuntumilla. Hän toivottaa Sinitähden, Tiikerikynnen, Tulitassun, Harmaatassun ja Korppitassun tervetulleeksi navettaan, kun he palaavat matkaltaan Kuukiveltä, ja tarjoaa heille turvallisemman reitin takaisin Myrskyklaanin reviirille. Rotat hyökkäävät ryhmän kimppuun, minkä seurauksena Sinitähti menettää hengen, ja vaikka Ohra auttaa heitä taistelemaan, Tiikerikynsi syyttää häntä heidän johdattamisesta ansaan. Kun Korppitassu myöhemmin pakenee Myrskyklaanista, hän muuttaa navettaan Ohran kanssa. Kaksikko nopeasti kiintyy toisiinsa ja he tarjoavat turvapaikkaa useille kissoille useaan otteeseen, kuten koko Tuuliklaanille, kun Tulisydän ja Harmaaraita tuovat karkotetun klaanin takaisin, sekä Tulitähdelle ja Tuhkamarjalle sen jälkeen, kun Tulitähti on saanut yhdeksän henkeään. Kun Veriklaanista tulee uhka metsälle, Ohra myöntää Tulitähdelle asuneensa Veriklaanissa ja että heidän päälliköllään, Ruoskalla, on vain yksi henki. Hän ja Korppitassu osallistuvat taisteluun Veriklaania vastaan ja ovat ylpeitä voitostaan.

Uusi profetia

Kesken.

Varjojen aika

Kesken.

Erikoisseikkailut

Kesken.

Novellit

Kesken.

Ravenpaw's Path

Kesken.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Nimetön naaras: Tuntematon tilanne

Veljet:

Vekkuli: Elossa (mangassa The Heart of a Warrior)
Loikka: Elossa (mangassa The Heart of a Warrior)

Sisko:

Orvokki: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)

Kumppani:

Korppitassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Siskontyttäret:

Bellalehti: Elossa (novellissa River of Fire)
Lulu: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)

Siskonpojat:

Rileypool: Kuollut, tuntematon olinpaikka
Laikku: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)

Esiintymiset

Kesken.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Ohra ja Korppitassu kuolisivat mieluummin kuin luovuttaisivat ladon Veriklaanille.
  • Vicky uskoo, ettei Ohra mene Tähtiklaaniin kuollessaan, koska hänellä ei ole tarvittavaa uskoa. Tämä on ristiriidassa siihen, että Kate uskoo Ohran elävän Tähtiklaanin laitamilla.
  • Vicky sanoo, että Ohra ja Korppitassu rakastivat toisiaan ja heidän elämäänsä yhdessä.[2]
  • Vicky uskoo, ettei Ohra ole enää elossa.
    • Tämä on kuitenkin ristiriidassa Hawkwing's Journeyn kanssa, jossa Ohra esiintyy elävänä.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

Advertisement