Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Upeaa. Kerätään kaikki hyödyttömät kissat yhteen nippuun ja toivotaan, että heidän päälleen kaatuu puu!"
— Närhitassu oppilasseremoniansa jälkeen kirjassa Näkö, sivu 93

Närhisulka (engl. Jayfeather) on vaaleanharmaa raidallinen[7] kolli,[7] jolla on vaaleansiniset[8] sokeat silmät.[9]

Närhisulka on Myrskyklaanin parantaja, joka on palvellut Tulitähden ja Vatukkatähden alaisuudessa järvireviirillä. Hän syntyi Närhipentuna ja oli yksi Vatukkatähden ja Oravaliidon pennuista Paatsamapennun ja Leijonapennun lisäksi. Närhitassun mestarina oli Kirkassydän, joka kouluttaisi hänet soturiksi. Huomattuaan epätavallisen taitonsa lukea toisten tunteita ja kulkea heidän unissaan Täplälehti yllytti häntä ryhtymään parantajaksi. Hän lopulta suostui kouluttautumaan Lehtilammen avustuksella. Kulkiessaan Tulitähden unessa Närhitassu kuuli "Veresi verta" -ennustuksen ja tajusi sen kertovan, että hänen ja hänen sisaruksiensa kohtalona oli olla voimakkaita.

Parantajanimensä ansaitessaan hänestä tuli Närhisulka. Kun tuli levisi Myrskyklaanin leiriin, Saarniturkki sai Oravaliidon paljastamaan, etteivät Oravaliito ja Vatukkakynsi olleet Närhisulan ja tämän sisaruksien todellisia vanhempia. Lopulta ilmeni, että Lehtilampi ja Varissulka olivat heidän oikeat vanhemmat, mikä kiristi perheen välejä. Pian Paatsamalehden katoamisen jälkeen Närhisulka ja Leijonaroihu tajusivat, ettei hän ollut osa kolmikkoa ja ennustus enteili Synkän Metsän nousua. Toteuttaakseen ennustuksen Närhisulka, Leijonaroihu ja Kyyhkysiipi auttoivat klaaneja kukistamaan Synkän Metsän Suuressa taistelussa. Taistelun jälkeen he menettivät voimansa, ja Närhisulka sai oppilaakseen Leppäsydämen, jonka kanssa hän ystävystyi.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

"Minä parannan. Jos haluat myötätuntoa, mene pentutarhaan."
—Närhitassu Koivuruskalle tämän haavasta Pimeyden joki, sivu 102
Närhipentu on Oravaliidon ja Vatukkakynnen poika ja hänellä on kaksi sisarusta, Leijonapentu ja Paatsamapentu. Hän haluaa epätoivoisesti soturioppilaaksi sokeudestaan huolimatta ja turhautuu, kun kissat hössöttävät hänen peräänsä. Närhitassusta tulee Kirkassydämen oppilas ja hän on turhautunut, kun tämä ei vaikuta opettavan hänelle tarpeellisia taitoja sokeutensa vuoksi. Närhitassu huomaa, että hänellä on kyky kulkea muiden unissa. Kun Täplälehti vierailee hänen unessaan kertoakseen, että hänen kohtalonsa on parantajan polulla, hän riitelee tämän kanssa, koska haluaa päästä soturiksi. Lopulta hän kuitenkin suostuu ja hänestä tulee Lehtilammen oppilas.
Närhitassu huomaa, että hänestä ja hänen pentuetovereistaan ​on määrä tulla voimakkaita kissoja käveltyään Tulitähden unessa. Hänestä paljastuu luonnollinen parantaja näkyjensä lisäksi, mutta hän on usein kärsimätön potilaitaan kohtaan ja riitelee myös Lehtilammen kanssa. Hän löytää kepin ja käyttää sitä ollakseen yhteydessä Pudonneeseen Lehteen ja Kallioon, jotka ovat järven muinaisia kissoja. Hän vierailee heidän luonaan Närhen Siiven, edellisen elämänsä, muistojen kautta. Hän tapaa Kuun Sirpin ja opastaa muinaiset kissat vuorille. Hänelle annetaan parantajanimeksi Närhisulka, sillä hän auttoi klaaniaan tappavan viheryskän aikana.
Tulipalon syttyessä Närhisulka ja hänen pentuetoverinsa jäävät loukkuun liekkien keskelle. Oravaliito yrittää pelastaa heidät, mutta Saarniturkki estää hänet kostaakseen Oravaliidolle. Lopulta Oravaliito paljastaa, etteivät Närhisulka, Leijonaroihu ja Paatsamalehti ole hänen pentujaan. Närhisulka käy läpi hajanaisia ​​pentuaikansa muistoja ​​ja saa Keltahampaalta apua saadakseen selville, että Lehtilampi ja Tuuliklaanin Varissulka ovat hänen todelliset vanhempansa. Paatsamalehti paljastaa totuuden kokoontumisessa, ja Lehtilampi vetäytyy tehtävästään jättäen Närhisulan klaanin ainoaksi parantajaksi. Närhisulka on järkyttynyt, sillä Paatsamalehti vaikuttaa kuolleen tunneleihin, mutta on kuitenkin innoissaan siitä, että ennustuksen on vielä mahdollista toteutua Valkosiiven pentujen kautta.

Tähtien enne

Kesken.

Varjojen aika

Kesken.

Rikottu laki

Kesken.

Erikoisseikkailut

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Närhisulan merkittävistä esiintymisistä erikoisseikkailuissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Novellit

Tässä osiossa esitetään yhteenveto Närhisulan merkittävistä esiintymisistä novelleissa. Jos etsit täydellistä luetteloa, löydät sen tästä!

Kesken.

Yksityiskohtainen kuvaus

Närhisulka on laiha,[10] täplikäs,[11] vaaleanharmaa raidallinen[7] kolli,[7] jolla on sokeat,[12] yhtä vaaleansiniset silmät kuin närhen siipi.[13] Hänellä on ohut ja silkkinen turkki[14] sekä arpi toisessa kyljessään.[15]

Kuvia

Fanikuvitukset

Viralliset kuvitukset

Perhe

Pääartikkeli: Närhisulka/Perhe
Närhisulan vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka, mutta hänen adoptiovanhempansa ovat Oravaliito ja Vatukkakynsi. Leijonaroihu ja Paatsamalehti ovat hänen sisaruksiaan. Lisää Närhisulan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Närhisulka/Trivia
Tiesitkö, että Närhisulka on toinen sarjassa tunnettu kissa, jonka etuliitettä on käytetty lempinimenä? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Kesken.

Seremoniat 

Närhipennun oppilasseremonia
Närhipentu: Entäs minä? Minä haluan oppilaaksi niin kuin Leijonatassu ja Paatsamatassukin.
Tulitähti: Totta kai. Ja sinun mestariksesi tulee Kirkassydän. Tästä päivästä alkaen aina siihen asti, kunnes saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Närhitassuksi.
Kaikki: Närhitassu! Närhitassu! Närhitassu! [16]
Närhitassun parantajaoppilasseremonia
Lehtilampi: Tähtiklaanin soturit! Tuon eteenne Närhitassun, oppilaani, ja pyydän että hyväksytte niin kuin olette hyväksyneet minutkin.[3]

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Näkö, hahmolista
  2. Näkö, sivu 93
  3. 3,0 3,1 Näkö, sivu 256
  4. Pitkät varjot, sivu 253
  5. Näkö, sivu 91
  6. Näkö, sivu 236
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Näkö, sivu 43
  8. Näkö, sivu 51
  9. Näkö, sivu 68
  10. Unohdettu soturi, sivu 26
  11. Näkö, sivu 210
  12. Näkö, sivu 68
  13. Näkö, sivu 51
  14. Yön kuiskaukset, sivu 289
  15. Neljäs oppilas, sivu 187
  16. Näkö, sivut 91-93
Advertisement