Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki
"Upeaa. Kerätään kaikki hyödyttömät kissat yhteen nippuun ja toivotaan, että heidän päälleen kaatuu puu!"
— Närhitassu oppilasseremoniansa jälkeen kirjassa Näkö, sivu 93

Närhisulka (engl. Jayfeather) on vaaleanharmaa raidallinen[7] kolli,[7] jolla on vaaleansiniset[8] sokeat silmät.[9]

Närhisulka on Myrskyklaanin parantaja, joka on palvellut Tulitähden ja Vatukkatähden alaisuudessa järvireviirillä. Hän syntyi Närhipentuna ja oli yksi Vatukkatähden ja Oravaliidon pennuista Paatsamapennun ja Leijonapennun lisäksi. Närhitassun mestarina oli Kirkassydän, joka kouluttaisi hänet soturiksi. Huomattuaan epätavallisen taitonsa lukea toisten tunteita ja kulkea heidän unissaan Täplälehti yllytti häntä ryhtymään parantajaksi. Hän lopulta suostui kouluttautumaan Lehtilammen avustuksella. Kulkiessaan Tulitähden unessa Närhitassu kuuli "Veresi verta" -ennustuksen ja tajusi sen kertovan, että hänen ja hänen sisaruksiensa kohtalona oli olla voimakkaita.

Parantajanimensä ansaitessaan hänestä tuli Närhisulka. Kun tuli levisi Myrskyklaanin leiriin, Saarniturkki sai Oravaliidon paljastamaan, etteivät Oravaliito ja Vatukkakynsi olleet Närhisulan ja tämän sisaruksien todellisia vanhempia. Lopulta ilmeni, että Lehtilampi ja Varissulka olivat heidän oikeat vanhemmat, mikä kiristi perheen välejä. Pian Paatsamalehden katoamisen jälkeen Närhisulka ja Leijonaroihu tajusivat, ettei hän ollut osa kolmikkoa ja ennustus enteili Synkän Metsän nousua. Toteuttaaksen ennustuksen Närhisulka, Leijonaroihu ja Kyyhkysiipi auttoivat klaaneja kukistamaan Synkän Metsän Suuressa taistelussa. Taistelun jälkeen he menettivät voimansa, ja Närhisulka sai oppilaakseen Leppäsydämen, jonka kanssa hän ystävystyi.

Historia

Etsitkö pidempää yleiskatsausta? Löydät sen täältä!

Kolmikon mahti

Tähtien enne

Varjojen aika

The Broken Code

Erikoisseikkailut

Novellit

Yksityiskohtainen kuvaus

Närhisulka on laiha,[10] täplikäs,[11] vaaleanharmaa raidallinen[7] kolli,[7] jolla on sokeat,[12] yhtä vaaleansiniset silmät kuin närhen siipi.[13] Hänellä on ohut ja silkkinen turkki[14] sekä arpi toisessa kyljessään.[15]

Kuvia

Seremoniat 

Närhipennun oppilasseremonia

Närhipentu: Entäs minä? Minä haluan oppilaaksi niin kuin Leijonatassu ja Paatsamatassukin.
Tulitähti: Totta kai. Ja sinun mestariksesi tulee Kirkassydän. Tästä päivästä alkaen aina siihen asti, kunnes saat soturinimesi, kutsuttakoon sinua Närhitassuksi.
Kaikki: Närhitassu! Närhitassu! Närhitassu! [16]

Närhitassun parantajaoppilasseremonia

Lehtilampi: Tähtiklaanin soturit! Tuon eteenne Närhitassun, oppilaani, ja pyydän että hyväksytte niin kuin olette hyväksyneet minutkin.[3]

Perhe

Pääartikkeli: Närhisulka/Perhe
Närhisulan vanhemmat ovat Lehtilampi ja Varissulka, mutta hänen adoptiovanhempansa ovat Oravaliito ja Vatukkakynsi. Leijonaroihu ja Paatsamalehti ovat hänen sisaruksiaan. Lisää Närhisulan sukuun liittyvää tietoa löydät täältä!

Esiintymiset

Triviaa

Pääartikkeli: Närhisulka/Trivia
Tiesitkö, että Närhisulka on toinen sarjassa tunnettu kissa, jonka etuliitettä on käytetty lempinimenä? Lisää nippelitietoa löydät täältä!

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Näkö, hahmolista
  2. Näkö, sivu 93
  3. 3,0 3,1 Näkö, sivu 256
  4. Pitkät varjot, sivu 253
  5. Näkö, sivu 91
  6. Näkö, sivu 236
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Näkö, sivu 43
  8. Näkö, sivu 51
  9. Näkö, sivu 68
  10. Unohdettu soturi, sivu 26
  11. Näkö, sivu 210
  12. Näkö, sivu 68
  13. Näkö, sivu 51
  14. Yön kuiskaukset, sivu 289
  15. Neljäs oppilas, sivu 187
  16. Näkö, sivut 91-93
Advertisement