Soturikissat Wiki
Advertisement
Soturikissat Wiki

Myyrätassu (engl. Volepaw) on hyvin pieni ruskea kolli, jolla on keltaiset silmät.[2]

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Myyräpentu syntyy Sulkamyrskylle ja Tuiskusiivelle veljensä Sammalpennun ja siskonsa Aamupennun kanssa.
Myyräpentu on kateellinen, kun hänen veljestään Sammalpennusta tehdään oppilas alle kolmen kuun iässä ja sanoo haluavansa myös olla oppilas. Rikkotähti lupaa, että kunhan hän olisi yhtä iso kuin veljensä, hänestä voisi tulla Arpinaaman oppilas. Innokas pentu yrittää näyttää suuremmalta, mutta lopettaa nähdessään emonsa kauhistuneen ilmeen.
Kun Lehvävarjo saa pentujaan, Myyräpentu yrittää nähdä mitä tapahtuu, mutta Keltahammas häätää hänet leikkimään Sammaltassun kanssa.
Kun Sammaltassu kuolee harjoituksissa, Rikkotähti ottaa Myyrätassun oppilaakseen. Hän sanoo Arpinaamalle, että Sammaltassun takia Rikkotähden täytyy kouluttaa kuolleen oppilaan veli.
Myöhemmin kerrotaan Myyrätassun kuolleen tulehtuneeseen haavaan, jonka aiheutti rotta, kun oppilaat olivat taistelleet Haaskalassa rottia vastaan.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Myyrätassun mainitaan olleen Rikkotähden oppilas ja kuolleen salamyhkäiseksi ennen kuin olisi päässyt soturiksi.

Perhe ja suku

Emo

Sulkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä

Tuiskusiipi: Elossa (kirjassa Keltahampaan salaisuus)

Veli

Sammaltassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko

Aamupilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuolet

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Karsituuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lähteet ja sitaatit

Advertisement