FANDOM

Muista, että vaikka kokemukset muuttavat meitä, meidän on jatkettava elämää.

— Myrskytyrkki Leijonatassulle.[1]

Myrskyturkki (engl. Stormfur) on suuri, roteva,[6] pitkäkarvainen[7] tummanharmaa kolli, jolla on meripihkanväriset silmät,[8] leveä pää[9] ja lavat, sekä paksu,[10] sileä turkki.[11]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Kokoontumisen aikana mainitaan, että hänen ja hänen sisarensa soturinimet ilmoitettiin edellisessä kokoontumisessa. Harmaaraita mahtailee kokoontumisessa ja kertoo kaikille, että Myrskyturkki ja Sulkahäntä ovat hänen ja Hopeavirran pentuja, vaikka kaksi kissaa ovat jo täysiä sotureita.

The Prophecies Begin

Salaisuuksien metsä

Myrskypentu syntyy siskonsa Sulkapennun kanssa Hopeavirralle ja Harmaaraidalle. Hopeavirran kuoleman jälkeen Myrskypentu ja Sulkapentu asuvat Myrskyklaanissa, mutta lopulta Harmaaraita lähtee pentujen kanssa Jokiklaaniin.

Myrsky nousee

Metsäpalon jälkeen Myrskypentu ja Sulkapentu nähdään, kun he hyppäävät Harmaaraidan päälle hänen näyttäessään Tulisydämelle miten pennut voivat. Pennut sanovat haistaneen Harmaaraidan tulevan pentutarhaan. He haluavat tavata Tulisydämen, koska käy ilmi että Harmaaraita on puhunut hänestä paljon pennuilleen. Pian Sammalturkki kutsuu pentuja takaisin pentutarhaan, koska pian rupeaisi satamaan. Harmaaraita sanoo, että Myrskypentu on vahva yksilö ja hänen siskonsa on kuin hänen emonsa, Hopeavirta.

Vaarallinen polku

Myrskypennusta tulee oppilas, Myrskytassu, ja hän saa mestarikseen Jokiklaanin varapäällikön, Kiviturkin. Myöhemmin Harmaaraita joutuu palaamaan Myrskyklaaniin Leoparditähden käskystä, mutta Sulkatassu ja Myrskytassu jäävät Jokiklaaniin.

Pimeyden hetki

Tiikeritähti valtaa Jokiklaanin ja vangitsee Myrskytassun, Sulkatassun, Kiviturkin ja Usvajalan puoliverisen perintönsä vuoksi. Kiviturkki, jonka Mustajalka ja Mustaraita tappavat Tiikeritähden käskystä, kuolee suojellessaan Sulkatassua ja Myrskytassua. Myrskytassu ja Sulkatassu lähetetään takaisin vankilaansa, jossa Tulitähti, Korppitassu ja Harmaaraita pelastavat heidät myöhemmin. Heidät ja Usvajalka viedään Myrskyklaanin leiriin. Myrskytassu ja Sulkatassu jäävät Myrskyklaaniin turvallisuuden vuoksi. Kiviturkin kuoleman vuoksi Harmaaraita on nimitetty Myrskytassun mestariksi.
Myöhemmin Myrskytassu taistelee Leijonaklaanissa Veriklaania vastaan. Hän, Sulkatassu, Vatukkatassu, Saarnitassu ja Keltatassu hyökkäävät Ruodon kimppuun kun hän tappaa Valkomyrskyn, ja onnistuvat tappamaan Veriklaanin varapäällikön. Taistelun jälkeen Myrskytassu ja Sulkatassu päättävät palata Jokiklaaniin, koska se on nyt turvallinen ilman Tiikeritähteä, vaikka he joutuvat eroamaan isästään. Myrskytassu toteaa ennen lähtemistään että Jokiklaani menetti paljon kissoja, joten klaani tarvitsee heitä.

Uusi profetia

Keskiyö

Sulkahäntä, Vatukkakynsi, Keltaturkki ja Varistassu saavat Tähtiklaanilta profetian, joka kertoo heille että heidän on löydettävä Keskiyö. Myrskyturkki liittyy mukaan matkalle pitääkseen sisarensa turvassa. Toinen kissa, joka ei saanut profetiaa, on Oravatassu, Myrskyklaanin oppilas, joka tulee Vatukkakynnen kanssa.
Matkalla Auringonpesälle, hän ja Varistassu on ajettu nurkkaan kahden kotikisun toimesta. Myrskyturkki on vaikuttunut Oravatassusta, joka hyökkää kotikisun kimppuun ja Myrskyturkille alkaa kehittyä tunteita häntä kohtaan. Vatukkakynsi toruu Oravatassua, mutta Myrskyturkki sanoo, että Oravatassu oli hyvin rohkea.
Kun Vatukkakynsi ja Oravatassu putoavat veteen auringonpesällä, hän hyppää veteen pelastaakeen heidät, sillä hän on Jokiklaanin kissa, hän tietää kuinka uidaan. Oravaliito oli kuitenkin jo vetänyt Vatukkakynnen vedestä. Myrskyturkki kiipeää myös merivedestä ja kertoo Vatukkakynnelle, että Oravatassu otti valtavan riskin. Hän kuulostaa tuomitsevalta, mutta hänen silmissään on hehku, kun hän katsoo Oravatassua.

Kuunnousu

Kirjan alussa on pieniä vihjeitä siitä, että Myrskyturkki olisi rakastunut Oravatassuun. Hän kuitenkin hylkää tunteensa tätä kohtaan rakastuttuaan Puroon.

Aamunkoi

Myrskytyrkki liittyy Kuohuvan Veden Heimoon koska hän on rakastunut heimon naaraaseen nimeltä Puro Jossa Pikkukalat Uivat.

Iltahämärä

Myrskyturkki ja Puro saapuvat Myrskyklaanin uuteen leiriin kun kissat ovat toipumassa mäyrien yllätyshyökkäyksestä.

Auringonlasku

Myrskyturkki ja Puro saapuvat Myrskyklaaniin juuri mäyrien hyökkäyksen jälkeen. He auttavat klaania rakentamaan pesät uudelleen ja he hankkivat myös runsaasti tuoresaalista. Tämän jälkeen he päättävät palata Jokiklaaniin.
Tulitähti lähettää Vatukkakynnen tehtävälle ja tämä törmää sattumalta Myrskyturkkiin ja Puroon. Puro saa oravan kiinni Varjoklaanin reviiriltä. Haukkahalla sattuu näkemään tämän ja vie kaksikon Leoparditähden puheille. Vatukkakynsi ei halua lähteä kotiin vaan seuraa kolmikkoa. Leirissä Haukkahalla provosoi Myrskyturkkia ja saa kollin hyökkäämään. Leoparditähti kauhistuu tästä ja karkottaa Myrskyturkin ja Puron. Vatukkakynsi vie kissat Myrskyklaaniin.
Seuraavana aamuna Hiiriturkki on käskenyt klaanin koolle. Hän ja Tomuturkki sanovat, että Myrskyklaanista on tulossa puoliverinen sillä se on ottanut Myrskyturkin ja Puron sekä Kaunokaisen joukkoonsa. Myrskyturkki kuuntelee vaiti Myrskyklaanin kissojen väittelyitä.

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Karkotus

Kirjassa tulee ilmi, että Kivistänäkijä on karkottanut Myrskyturkin ja Puron, jonka takia he menivät Myrskyklaaniin kirjassa Iltahämärä. He kuitenkin palaavat vuorille klaanikissojen kanssa auttamaan heimokissoja Juovan ja kulkukissojen karkottamisessa.

Pimennys

Tähtien enne

Kuun merkki

Tigerstar and Sasha

Return to the Clans

Klaanien kirjat

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Mapleshade's Vengeance

Leafpool's Wish

Tawnypelt's Clan

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Myrskyturkilla on Taivasklaanin verta, koska hänen isoäitinsä oli Täplälehden sisko.
  • Myrskyturkilla on Myrskyklaanin verta, koska hänen isänsä Harmaaraita on myrskyklaanilainen.
  • Myrskyturkilla on Tuuliklaanin verta, koska hänen isoäitinsä oli puoliksi tuuliklaanilainen.
  • Kate on sanonut yrittävänsä ahtaa hänet A Vision of Shadows -saagaan.[12]
    • Tämä ei kuitenkaan toteutunut, sillä Myrskyturkki ei esiintynyt lainkaan saagassa.

Virheet

  • Myrskyturkkia on kutsuttu pentunimellään tämän ollessaan oppilas.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Hopeavirta: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Sammalturkki: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Isä:

Harmaaraita: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Sisko:

Sulkahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Siskopuolet:

Kukkasade: Elossa (kirjassa Lost Stars)
Varpuloiste: Kuollut, tuntematon olinpaikka

Velipuoli:

Kimalaisraita: Elossa (kirjassa Lost Stars)

Kumppani:

Puro Jossa Pikkukalat Uivat: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)

Poika:

Mänty Joka Tarraa Kallioon: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)

Tyttäret:

Kiuru Joka Laulaa Aamulla: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)
Breeze That Rustles the Leaves: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)

Pentu:

Feather of Flying Hawk: Elossa (novellissa Tawnypelt's Clan)
Näytä loput

Isoisät:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Väärätähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäidit:

Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pajutuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimennys, sivu 31
  2. Vaarallinen polku, sivu 251
  3. Pimeyden hetki, hahmolista
  4. Keskiyö (kirja), hahmolista
  5. Karkotus, sivu 76
  6. Tulitähden tehtävä, sivu 47
  7. Keskiyö (kirja), sivu 50
  8. Keskiyö (kirja), hahmolista
  9. Aamunkoi, sivu 43
  10. Iltahämärä, sivu 310
  11. Iltahämärä, sivu 311
  12. Katen blogi